Ducati i särklass

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
När man ser helheten på det här viset så framstår andra tillverkare (möjligen med undantag från MV Agusta och någon annan europé) som ljusår efter i design. Måste skaffa en Ducati så fort som möjligt...

Bifogat

• ducati_desmosedici_RR_2.jpg
    ducati_desmosedici_RR_2.jpg
    175.2 KB · Visningar: 199
  • ducati_desmosedici_RR.jpg
    ducati_desmosedici_RR.jpg
    174 KB · Visningar: 174
  • ducati_sportclassic.jpg
    ducati_sportclassic.jpg
    205.6 KB · Visningar: 95
  • multistrada_2.jpg
    multistrada_2.jpg
    191 KB · Visningar: 96
  • 1098_gul.jpg
    1098_gul.jpg
    186.3 KB · Visningar: 109
  • ducati_hypermotard.jpg
    ducati_hypermotard.jpg
    201.9 KB · Visningar: 85
  • ducati_1098.jpg
    ducati_1098.jpg
    188.8 KB · Visningar: 143
Jag håller inte med. Den enda av dom där som är snygg är 1098. Desmosedicin är säkert en jättegrym hoj, men snygg är den definitivt inte. Även Ducati gör missar ibland...

Smaken är som baken, men 04-06 R1 och 06-07 R6 är de snyggaste sporthojarna någonsin enligt mig. Tyvärr blev R6:an lite lätt förfulad -08 och R1:an blev redigt ful -09.

Last edited:
Desmon blir ju snygg bara genom att man vet vilka grejer som sitter på...
Utseende är inte mkt värt utan prestanda och den har mest av båda!

Och vilket ljud sen...990cc mums

Såna där italienska hojar är bara tickande problem som enbart blir sålda pga köparnas dumhet vet du väl. :mattias

Smaken är som baken, men 04-06 R1 och 06-07 R6 är de snyggaste sporthojarna någonsin enligt mig.
Hojarna du refererar till är ritade för att säljas i helt andra upplagor än Ducatis modeller. Det innebär att Yamaha ritar sina motorcyklar så att väldigt många ska tycka att de är "de snyggaste sporthojarna...". Kan jämföras med viner: ett rött vin som produceras för att gillas av många har en förutsägbar smak som är svår att tycka illa om. Men det är inte en smak som utmanar eller kommer med något nytt. Men jag tycker också att R1 är snygg. Men inte så att man får hjärtklappning. Den är lätt att tycka om helt enkelt. Oförarglig. Tar inga risker. Stöter sig inte med någon.

Klart du ska ha en Ducce.
Konstigt att alla som "vet" att de går sönder inte har någon själv :)

Frun och jag har kört >7000 problemfria mil.

Desmon blir ju snygg bara genom att man vet vilka grejer som sitter på...
Utseende är inte mkt värt utan prestanda och den har mest av båda!

Och vilket ljud sen...990cc mums

AMEN:tummenupp

Och har man sedan hört en Desmo dra fullt ut så tycker åtminstone jag att det är ganska svårslaget.

Hojarna du refererar till är ritade för att säljas i helt andra upplagor än Ducatis modeller. Det innebär att Yamaha ritar sina motorcyklar så att väldigt många ska tycka att de är "de snyggaste sporthojarna...". Kan jämföras med viner: ett rött vin som produceras för att gillas av många har en förutsägbar smak som är svår att tycka illa om. Men det är inte en smak som utmanar eller kommer med något nytt. Men jag tycker också att R1 är snygg. Men inte så att man får hjärtklappning. Den är lätt att tycka om helt enkelt. Oförarglig. Tar inga risker. Stöter sig inte med någon.
Precis som Ducati 1098 med andra ord. Ducati tog en risk med 999 och det gick inte hem. 1098 är rätt "mainstream", men det skiter jag i. Det är fortfarande det snyggaste Ducati gjort, men inte ett dugg mer utmanande eller nyskapande än en R1 designmässigt. Jag tror nog att Ducati vill att så många som möjligt ska gilla deras design. Allt annat vore idiotiskt. De vill trots allt sälja så många hojar som möjligt.

Last edited:
Ett nytänkande och en önskan att utmana är naturligtvis essentiellt för den totala utvecklingen, men likväl medför inte det per definition att de momentana prestationerna alltid är lyckade eller vackra.

Ducati bidrar säkerligen mer till utvecklingen av industridesign ur en estetisk synvinkel än Yamaha, men likväl är Desmo:n ful som stryk oavkortat dess prestanda, beståndsdelar eller ljud. 1098:an och 848:an är däremot, i mina ögon, vackra.

Precis som Ducati 1098 med andra ord. Ducati tog en risk med 999 och det gick inte hem. 1098 är rätt "mainstream", men det skiter jag i. Det är fortfarande det snyggaste Ducati gjort, men inte ett dugg mer utmanande eller nyskapande än en R1 designmässigt. Jag tror nog att Ducati vill att så många som möjligt ska gilla deras design. Allt annat vore idiotiskt. De vill trots allt sälja så många hojar som möjligt.

:näsblod 1098 är mycket mer nyskapande än vad R1 har varit sen 1999, 1998 va R1 va nyskapande men nu är det bara samma skit!. Våga testa något nytt!, ducati brött först designen med 916 sen med 999 och nu med 1098!

:näsblod 1098 är mycket mer nyskapande än vad R1 har varit sen 1999, 1998 va R1 va nyskapande men nu är det bara samma skit!. Våga testa något nytt!, ducati brött först designen med 916 sen med 999 och nu med 1098!
Vad är så nyskapande med 1098:an? Den är bara en naturlig evolution av 916. 999:an var nyskapande, men 1098:an gick tillbaka till en mer mainstream design. Den tillför absolut inget nytt. Grunddesignen är precis samma som 916, men med uppfräschat utseende. Men som sagt, inget fel med det. 1098:an är förmodligen den mest omtyckta Ducatin någonsin rent utseendemässigt.

Snyggaste duccarna är 748. 916-996. De var coola hoyar det. De nyare tröttnar man på efter att ha kollat på i 5 min. Fegdesign som inte retar alls.

Nä tacka vetja japsarna som man hatgillar lite i början men sen lär sig gilla som fan. Det är precis som med musik faktiskt.

Precis som Ducati 1098 med andra ord. Ducati tog en risk med 999 och det gick inte hem. .

finns nog ingen snyggare hoj än 749 -03 i gult
1603371597.jpg

1654511511.jpg

1698811941.jpg

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage