Ducati Hypermotard

Fick svar idag att det skulle vara 1200 mils intervall och inte 1000 mil som dem först sa. E nu grymt sugen på en och ska nog kolla o klämma lite på onsdag tror jag. Sen finns det 2st varianter gällande avgassystem, ersättare för kat etc och det är helsystem eller slipon. Sliponet är med dubbla dämpare men helsystemet är enkel samt effektmässigt skulle det inte vara ngn skillnad alls nästan och priset i stort sett samma. Frågan är om man kör med dubbla dämpare om det finns ngt snyggt sätt att sätta nr-plåten på eller måste man ha ankstjärten som sitter som standard:va Finns det ngn annat förslag på att göra bakdelen snygg, borde ju vara lättare o hitta ngt om man väljer helsystemet:va Ngn som har lite bilder o förslag?

Är 1200 mils intervall från 2007 och framåt. Finns owners manual att ladda hem från ducati.com. På sidan 90 har du vad som görs vid respektive service.

Här är ett Hypermotard forum med en och annan skön bild.

http://www.ducati.ms/forums/forumdisplay.php?f=92


//F
 
Lite off topic men var tvungen att ta en tur med husan idag i det fina vädret, satan så kul det var att köra idag - och förhoppningsvis kommer den nya hem på onsdag :tuttar :tuttar Fler som varit ute o lekt lite idag?
 
Lite off topic men var tvungen att ta en tur med husan idag i det fina vädret, satan så kul det var att köra idag - och förhoppningsvis kommer den nya hem på onsdag :tuttar :tuttar Fler som varit ute o lekt lite idag?

Nej, men var grymt sugen. Avställd hoj:(.
Du får komma hit och visa hojarna!! :tungan
 
Hmm undrar om man ska köpa en sån där Hypermotard...måste provköra :P 10 mil bara...hur liten tank har den? Och hur mycket drar den?
 
12,4 liter.
Drar en panna milen med öppna spjäll,hälften i lugnt tempo.
 
okok borde man ju kunna komma en 17 mil (långkörning) i alla fall då innan det är dags för paus...kanske :) Får bli att köra en provkörningshelg i början av sommaren för att bestämma sig.
 
alltså vad gillar ni den där 12 literstanken, blir man inte smått tokig när man måste bo på macken? hur många gånger har ni fått soppatorsk?

annars är den ju grym

Jo vars,man får ju tanka ofta men det står man ut med.
När reserv-lampan tänds börjar trippmätaren på noll,så man har koll på hur långt man kört sen lampan tändes,c:a tre liter på reserven.
 
Jo vars,man får ju tanka ofta men det står man ut med.
När reserv-lampan tänds börjar trippmätaren på noll,så man har koll på hur långt man kört sen lampan tändes,c:a tre liter på reserven.

man vänjer sig väl, smart där med tripmätaren, de kanske kommer på tanken att göra den lite större senare eller större tank som extra tillbehör, finns att köpa större tankar till diverse hojar, KTM gjorde väl tanken på Superduken större ett år om jag inte minns fel.
 
man vänjer sig väl, smart där med tripmätaren, de kanske kommer på tanken att göra den lite större senare eller större tank som extra tillbehör, finns att köpa större tankar till diverse hojar, KTM gjorde väl tanken på Superduken större ett år om jag inte minns fel.

Tycker tanken på Superduken e lite väl stor istället..
kommer mellan 21-25 mil på en tank.
trevligt å ha en lite smidigare hoj med smalare tank istället!
vill man toura så finns det andra hojar :)
 
Tycker tanken på Superduken e lite väl stor istället..
kommer mellan 21-25 mil på en tank.
trevligt å ha en lite smidigare hoj med smalare tank istället!
vill man toura så finns det andra hojar :)

Haha, har inte sett den senare modellen men gissar att den är på 21-22 liter, Hypermotard har 12 liter så 16 liter borde vara det optimala då så alla blir glada eller olika storlekar som tillbehör :)

med 12liter så hinner man ju inte mera än vrida på gashandtaget så är det slut :näsblod

:villintefåsoppatorskochåkatillmackenhelatiden
 
Last edited:
tanken

Jag har kollat in Hypermotarden, en kanonhoj. rolig att köra, går t.om att skjutsa på, men det är ju så jävla liten tank :huvet

Om man vill köra på semestern eller köra på nätterna utan att bara leta natt öppna mackar så är den opraktisk.

(jag vill inte ha en touring hoj, -jag vill ha en rolig hoj )


En 18-liters utbytestank för lite längre turer vore perfekt :)
 
Nu överdriver ni lite. Så lite är det ju inte. Har man också gått från en 625 på 8 liter så är allt över det enormt!
 
Jag har kollat in Hypermotarden, en kanonhoj. rolig att köra, går t.om att skjutsa på, men det är ju så jävla liten tank :huvet

Om man vill köra på semestern eller köra på nätterna utan att bara leta natt öppna mackar så är den opraktisk.

(jag vill inte ha en touring hoj, -jag vill ha en rolig hoj )


En 18-liters utbytestank för lite längre turer vore perfekt :)

Kollade oxå på den.. men den e ju så jevla dyr.... 130k om man ska ha S-modellen.
Nä det blev en Aprilia Dorsoduro för mig istället 94.900:-
Beställd på Superbike
 

Bifogat

  • dorso b1.jpg
    dorso b1.jpg
    78.7 KB · Visningar: 162
Kollade oxå på den.. men den e ju så jevla dyr.... 130k om man ska ha S-modellen.
Nä det blev en Aprilia Dorsoduro för mig istället 94.900:-
Beställd på Superbike

Har du provat både dorsoduro och hypermotarden, eller är det någon annan som testat båda. Är lite inne på att byta till nån av dem.
Har inte provat någon av dem än men har testat aprilia shiver (är väl samma motor?) och den gillade jag.
 
Har du provat både dorsoduro och hypermotarden, eller är det någon annan som testat båda. Är lite inne på att byta till nån av dem.
Har inte provat någon av dem än men har testat aprilia shiver (är väl samma motor?) och den gillade jag.

yes samma motor.. dock har de som prövat båda tyckt att Dorson är roligare.
Har oxå bara provat Shivern. Tycker Hypermotarden är för dyr
 
Nu överdriver ni lite. Så lite är det ju inte. Har man också gått från en 625 på 8 liter så är allt över det enormt!

Beror ju på vad man är van vid, har man kört Super Tenere med 30 liters tank så är den pytteliten :D

Har du provat både dorsoduro och hypermotarden,

ja har någon provat den nya aprilian och hypermotarden så får ni gärna säga för och nackdelar, aprilian har väl inga fotpinnar för passagerare.
 
Last edited:
Vilket tjat om att det är liten tank på H.M:n, en motard ska för f..n vara så lätt o smidig som möjligt i första hand med mkt effekt - vill man köra riket runt o toura så köp ngt för det istället:D :tuttar :tungan I och för sig jämför jag tanken med Husan och då är den ju klart större i alla fall :rolleyes: . En stor anledning varför jag valde H.M:n var att den såg o kändes mkt smidigare än tex ktm 950, tycker den ser betydligt större o klumpigare ut faktiskt men jag har inte kört ngn så den kanske inte upplevs så.
 
mm

Jag förstår argumenten varför man skall ha en liten tank.

Vid 90% av all åkning funkar det utmärkt, ibland vill man ha dock lite längre räckvidd.
Tex om man vill åka ner till Alperna för att köra på roliga bergsvägar etc.

Idealet vore om man kunde byta tank vid behov ( bra om det fanns att köpa)
Alternativt får man handknacka en aluminumtank.
 
Back
Top