Ducati Hypermotard med kortad Termignoni

Hyperretard :3freak

Förlåt, men inte i min smak. Kul att du bygger om och gör den mer personlig dock men pipan var inte på min hitlista.

Geometripåverkan?

TomTom i Ducceklubben menar att det inte är bra för "geometrin" att modda dämparen? Är det något man bör ta hänsyn till?

Annars är väl allt som släpper fram mera vackert ljud bara till godo. Dessutom ser det fränt ut.

Sportbike: Hur gjorde du med skyltlampsladden? Tog bort, klippte av eller gömde undan? Den måste ju trots allt dit vartannat år på besiktningen.

Kan man få höra en bättre ljudfil? Pliiise?

Kort pipa är ingen hit tycker jag....Den ser ut som en ....klubba lixom, men det är en smaksak. Det är nog vad Tom menar med Geometrin. Hurvida en kortare dämpare förändrar egenskaper kan man ju bara bära mäta upp i en bänk. Det där Termi kittet (om det är ett öppet helsystem med ECU) är halvkasst mappat redan från början så en mappning kan vara på sin plats ändå. Tom gjorde min HYM efter bytet av kammar och sväghjul...jag minns inte vart kurvan finns någonstans på nätet men det ÄR skillnad...

Jag skruvade in skylten i hjulhuset, men vete fan om det inte är för mycket "stulen moppe modd" över det hela..å andra sidan stoppade jag in den under panelerna bara så ....typ en bokstav och en siffra syns he he. Det går aldrig vägen nå mer.

Well,den blev så kort pga att det inte gick att rädda mer av den kraschade dämpen jag utgick ifrån,annars hade den bara kortats en dm ungefär.
Mest en kul grej för utseendet,funkar det inte bra tar det ju bara fem min att byta till den långa.
Skylten sitter under bakramen med belysningen monterad i den plexi-bit som följer med racesystemet.
Om det funkar och hur det låter på gatan återstår att se,db-killern är ju bara att langa in om det blir för olidligt.

edit:förresten överröstar kopplingsrasslet allt.

Last edited:
Allt annat än snyggt men den låter gott! Vill också ha en sån där rolig lekhoj, kan ingen kasta lite pengar på mig?

Fan va cool! Så jävla läcker :) blir nog en sådan efter jag tröttnat på 690 :)

Ser ju sjuuuukt läcker ut, rejsig som satan!! Säger bara :tummenupp

Går det att fixa så det inte är torrkoppling på hojen? Låter för gräsligt från torrkopplingar.

Jävligt brutalt system :yoparty Riktigt shysst med all kolfiber också!

Lika väl skött som vanligt!! Bara att låta hörselskadorna anpassa sig!! :yoparty

Wax on,wax off,as usual :D

Går det att fixa så det inte är torrkoppling på hojen? Låter för gräsligt från torrkopplingar.

Man vänjer sig :)

Jävligt brutalt system :yoparty Riktigt shysst med all kolfiber också!

Tackar,men faktum är att jag tog ut hojen idag och provade en sväng,men det lät så inihelvete att den vanliga dämpen åkte på igen.

Last edited:
Tackar,men faktum är att jag tog ut hojen idag och provade en sväng,men det lät så inihelvete att den vanliga dämpen åkte på igen.

Hehe jag kan tänka mig att det lät en del :näsblod

Men men det är aldrig fel på ljudet från okapade termignoni heller :tummenupp

Iaf. sjukt snygg hoj i övrigt! :fyllisar

/Robban

mkt snygg!, gillar ducati monster i vanliga fall, dock inte framlyset på dem, men detta framlyse var ursnyggt

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan