Ducati Hypermotard med kortad Termignoni

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Kasst ljud i kameran, jag vet, bilden finns i HQ iaf.. Men hej var'e låter! Snyggt blev det också :yoparty

[YOUTUBE-ID]mhICm7lqB8I[/YOUTUBE-ID]

DSC00288.jpg

DSC00289.jpg

DSC00285.jpg

DSC00287.jpg

DSC00286.jpg

Last edited:
Kolfiberkåt? :D

Såg ju snyggt ut, men som du själv sa : ljudet var inte optimalt. Försök med en extern mikrofon så kommer det nog vara lättare att få en uppfattning om ljudet för oss andra också.

Såg ju snyggt ut, men som du själv sa : ljudet var inte optimalt. Försök med en extern mikrofon så kommer det nog vara lättare att få en uppfattning om ljudet för oss andra också.

Riktiga hojar som italienska hojar har mycket kolfiber :yoparty

Snygg hoj, snyggt system, men lät bra? Nej det lät ju som en SV 650 som gått en stund utan olja.
En Ducati skall låta som en Nascar-bil, inte som en Briggs & Stratton med sönderrostad ljuddämpare.

Det var inte förrän jag såg en Hypermotard live, som jag bildade mig en riktigt uppfattning om hojen. Dom är riktigt fina och burken passar som handen i handsken!

Snygg hoj, snyggt system, men lät bra? Nej det lät ju som en SV 650 som gått en stund utan olja.
En Ducati skall låta som en Nascar-bil, inte som en Briggs & Stratton med sönderrostad ljuddämpare.

Två själar samma tanke!
Förhoppningsvis är det kameran som förvränger ljudet till det sämre.

Läckert!!
Snyggt med röd bakram oxå.
Mitt stora habegär just nu är quickshiftern från PowerCommander och ett par roliga kammar. Men nya Husan knyckte alla pengar så man kanske får vänta till nästa vinter...
Snyggt jobbat i alla fall!!
//m

Läckert!!
Snyggt med röd bakram oxå.
Mitt stora habegär just nu är quickshiftern från PowerCommander och ett par roliga kammar. Men nya Husan knyckte alla pengar så man kanske får vänta till nästa vinter...
Snyggt jobbat i alla fall!!
//m

Tackar :)
Kammarna är på plats,få se hur dom funkar snart,hoppas jag.

Hur coolt som helst. Hur gjorde du? Är det svårt?

Jag skall också plocka bort skylten på min. Mycket snyggare. Hur gjorde du med strömkabeln till skyltlampan?

Kunde inte låta bli att ta hojen till jobbet idag efter att ha kört i helgen. Oemotståndligt. Två stycken 539 kubiks cylindrar, två ventiler per cylinder och luftkylt is da shit. Särskilt med arga kammar och lättat svänghjul. Hur får man den att gå på två hjul?

Kan vi få en how-to på kapningen av ljuddämparen?

- Borra ur popnitarna på "nedre" delen.
- Plocka ur stoppning & det perforerade röret.
- Kapa burken till önskad längd.
- Kapa det perforerade röret till passande längd.
- Provmontera röret i burken så det inte är kort långt/kort.
- Linda det perforerade röret med dämpmatta (drygt 350:- hos din lokala MCbutik).
- Stoppa i det perforerade röret och dämpmattan nästan hela vägen..
- Märk på vart du ska borra nya hål i dämparen.
- Tryck ihop allt och borra nya hål i kolfibret.
- Popnita fast.
- Montera, på med öronproppar och starta.

Hur coolt som helst. Hur gjorde du? Är det svårt?

Jag skall också plocka bort skylten på min. Mycket snyggare. Hur gjorde du med strömkabeln till skyltlampan?

Kunde inte låta bli att ta hojen till jobbet idag efter att ha kört i helgen. Oemotståndligt. Två stycken 539 kubiks cylindrar, två ventiler per cylinder och luftkylt is da shit. Särskilt med arga kammar och lättat svänghjul. Hur får man den att gå på två hjul?

Skylt o belysning är på g,hur man gör förklarar Henrik bra,han stod bredvid hela tiden och sa:"det där går aldrig":hihi

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år