Mr. Burton
Trasig
när jag provkörde hyptertard 796:an på mc live så slog jag igenom framgaffeln när jag provade att wheela, väger max 65 kg med utrustning på. helt ojusterbar framgaffel vad jag förstog det som? Men det finns en "R" modell av 796an som har fullt justerbar fjädring om jag förstog säljaren rätt?
Japp, min går det inte att justera heller

och det är Marzocchi 43mm som sitter på original, kollar man bilder på den modellen (USD43) hos Marzocchi sitter det en justeringsskruv, men original finns det inte alltså

Enligt vad jag har snappat upp ska det finnas ett kit att köpa till gafflarna som gör det möjligt att justera, men var och hur mycket vet jag inte, det ligger inte på min prio lista just nu, när jag får lite fler häst så den orkar lyfta min feta röv lättare är det dags att börja kolla på det

Jag tror det går att få till det lite bättre med olja som har lite högre viskositet och kanske en aning mer olja i gafflarna, fungerar nog som nödlösning

Och någon R-modell (S) har jag inte hört att det ska komma som på 1100:an.
Mycket möjligt att dom kanske släpper en till nästa säsong, men har inte sett nåt skrivet om det.
Last edited: