Ducati Hypermotard 796/1100

originaldrevningen skall vara det optimala har jag läst mig till. Den är ju inte särskillt svår o gasa upp på slangen original :)

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 
originaldrevningen skall vara det optimala har jag läst mig till. Den är ju inte särskillt svår o gasa upp på slangen original :)

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Inte alls, med ett kugg mindre fram slipper man ryckigheten i lågfart på grund av för lågt varv.
 
*Bumpar tråden*

Köp o sälj i all ära men är det någon som sitter på lite original Performance-delar såsom kolfiberskydd till kedja/sving/bränslepump/hälskydd/tank eller kanske en röd slavkoppling eller ett rött oljelock? Styrdämpare hade också varit av intresse ????
 
Hur är det med modifiering av luftburken på 1100, har Ducati själva sagt något om att man tagit i för snålt storleksmässigt på insuget?
 
Hur är det med modifiering av luftburken på 1100, har Ducati själva sagt något om att man tagit i för snålt storleksmässigt på insuget?

Köper man termignoni piporna så följer det med ett annat lock till luftboxen som öppnar upp den rejält.
 
*Bumpar tråden*

Köp o sälj i all ära men är det någon som sitter på lite original Performance-delar såsom kolfiberskydd till kedja/sving/bränslepump/hälskydd/tank eller kanske en röd slavkoppling eller ett rött oljelock? Styrdämpare hade också varit av intresse ????

Jag har ett par DP backspeglar liggande, om det är av intresse.
 
Efter sex år är man tillbaks i Hypermotardvärlden, kunde inte hålla mig.... Har saknat den varje gång jag kört en riktigt kurvig väg :D Inte saknat den fullt lika mycket på transportsträckorna, men hjärtat fick bestämma :)

Verkar vara lite dött i denna tråd, är ni ute och slangar allihop?


1100S -07
SC Project 2-1 halvsystem
MWR stora luftkitt
Katalysator borttagen
14T framdrev beställt, bytte aldrig det på min förra men tror att det kommer att göra susen. Man tar ju upp den lekande lätt på bakhjulet på trean men på fyran går det trögt. Nu kommer den förhoppningsvis upp runt 100-110km/h på fyran framöver :tummenupp

Hypermotard 1.jpgHypermotard 2.jpgHypermotard 3.jpgHypermotard 4.jpgHypermotard 5.jpgHypermotard 6.jpg
 
Livar upp tråden med en bild till :D
Någon som har monterat växellägesindikator på sin Hypermotard 07-09? Ville ha det på min förra och känner samma behov nu också faktiskt.

Hypermotard solnedgång - liten.jpg
 
Fick inte med någon haknyckel för att spänna kedjan på hojen. Någon som vet vart man kan köpa en lämplig?
 
Har ett kort bromshandtag som jag vill byta mot original,men får inte ihop det. Som man ser på bilderna så sitter det en "nippel" på pinnen som pressas in av bromshandtaget, den nippel passar bra på eftermarknadshandtaget men inte alls på originalhandtaget.
Nippeln ser ut att vara gängad, men tar man bort den så får alltså den gängade delen ligga an rakt in i den skålade biten på handtaget och det finns ingenting som håller den på plats mer än handtaget som vilar mot den. Känns inte som rätt lösning...

Bökig förklaring men är det någon som kan berätta hur det ska vara, saknar jag någon del?


DSC_0800-2.JPG

DSC_0802.JPG

DSC_0804.JPG
 
Någon som har eller provat montera en vindruta på sin Hyper? Gör de någon nytta?

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
 
Någon som vet med vilket moment bakhjulet ska dras med på Hyper 1100:an? Googlade på det och fick fram 177 nm. Låter det rimligt? Står inget i min instruktionsbok.

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top