Ducati Hypermotard 796/1100

Teppas

Jag tycker precis som du när det gäller prissättningen av såna cyklar. Jag köpte min av privatperson för 90 000kr förra året och de hade gått lika mycket som den länkade. Helt okej pris enligt mig. Biscaya har 4 st hypermotarder inne men de är också dyrare men då slipper du resan.:)
 
Det blev ingen HYM för mig, har bokat en Aprilia Tuono v4r istället :banana
Vill bara tacka alla för all synpunkter och tips som jag fått :tummenupp
 
Jag var faktiskt förbi Biscaya i fredags.
De har en ny fin 08-S svart men med fel system på. Dubbla arrows som sticker ut
20 cm baktill. Helt fel val i mitt tycke - ser inte bra ut..
Vill ha ett "Termi" 2-1 system på'n och har bet dem kolla på om det går att byta.
Men även denna högt i pris, 121' för en -08 men i princip med 0 mil.

Kunde tänkt mig en -10'a med ett par hundra mil för lite över 100'.. :tungan
 
Runt 85-95k för en 08-09 med få mil och bra utrustning är väll ok, mer skulle jag inte betala.
 
Jag var faktiskt förbi Biscaya i fredags.
De har en ny fin 08-S svart men med fel system på. Dubbla arrows som sticker ut
20 cm baktill. Helt fel val i mitt tycke - ser inte bra ut..
Vill ha ett "Termi" 2-1 system på'n och har bet dem kolla på om det går att byta.
Men även denna högt i pris, 121' för en -08 men i princip med 0 mil.

Kunde tänkt mig en -10'a med ett par hundra mil för lite över 100'.. :tungan

Den svarta 08'an med Arrows var jag spekulant på för en stund sen. Jag tycker också att det Arrows-systemet sticker ut för långt bak, men rördragning och svetsar är snyggare på Arrows-systemet än på Termi. Arrows har kortare dämpare till det systemet också, med dem tror jag det blir riktigt snyggt. Med det sagt så hade jag köpt den hojen och levt med lång-piporna om det inte hade visat sig kosta en liten förmögenhet att ta hem den till avgifts-Norge där jag bor. Jag tog hem en från Tyskland istället.

Förövrigt måste jag rosa Biscaya (Panta) för deras stora tålamod med mig och alla 1000 frågor jag hade. :D
 
Last edited:
Tjena!
Då jag precis sålt av speedyn är jag nu ute efter en twin nämligen en Hypermotard och undrar lite vart ni som har monterat på smalare styren typ monsterstyren på era hojar köpt dom? Hyperstacks luftfilter någon som och monterat och kan ge ett utlåtande och prisbild? Vad går rembyten på ungefär?
Tackar på förhand /Piotr
 
Tjena!
Då jag precis sålt av speedyn är jag nu ute efter en twin nämligen en Hypermotard och undrar lite vart ni som har monterat på smalare styren typ monsterstyren på era hojar köpt dom? Hyperstacks luftfilter någon som och monterat och kan ge ett utlåtande och prisbild? Vad går rembyten på ungefär?
Tackar på förhand /Piotr
Grattis, du kommer att ha skitkul på en HM.
Den första frågan kan jag svara på, på min förra HM monterade jag ett styre från en Monster 1100, alla reglage passar direkt, hål är redan borrade.
På min nuvarande har jag monterat ett lite smalare Renthal-styre, på det får man borra för reglagen själv.
Man behöver dock inte borra igenom styret, det räcket med 2mm djupa hål så att piggen får plats.
 
Tjena!
Då jag precis sålt av speedyn är jag nu ute efter en twin nämligen en Hypermotard och undrar lite vart ni som har monterat på smalare styren typ monsterstyren på era hojar köpt dom? Hyperstacks luftfilter någon som och monterat och kan ge ett utlåtande och prisbild? Vad går rembyten på ungefär?
Tackar på förhand /Piotr

Jag har satt på tpokitet dvs tagit bort luftburken och satt dit två större knfilter. 350$ tror jag det kostar via hemsidan dock betalade jag mer då jag fick det monterat på biscaya. Ett utlåtande kommer såfort jag provkört hojen, hoppas att det blir av under helgen:banana

Edit. Glömde ävem att insugstrattarna byttes också...
 
Yes då var man ägare till en hypermotard s:yoparty
Rolig leksak minst sagt, lite ovan vid körställningen än så länge men det lär ge sig :)
En liten bild på busmaskinen
562048_10150618792899599_580689598_9150099_324682088_n.jpg
 
Vilken växel?

Är det bara jag som upplever att man skulle vilja veta vilken växel man har i ibland? Känns som att det hade varit skönt ibland när man kör bana å veta att den här kurvan ska jag gå in i på 3:an och vetta att man får i den snabbt istället för att räkna från 6 och ned samtidigt som man bromsar så man tror att man ska åka av banan bara för att hänga på sporthojar. Plus att när man ska dra upp den på bakan så skulle det vara nice å veta om man har i 3:an eller vare 4;an jag hade i just nu?

Hittade den här på Ebay. Tänkte om någon här testat nått liknande eller om det är någon som har någon som till och med är billigare och fungerar utan att man måste leka vampyr på orginal kabelstammen (Vill ha rellativt plugg and play)

http://www.ebay.co.uk/itm/GEAR-INDI...67?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item2317dea2af
 
Är det bara jag som upplever att man skulle vilja veta vilken växel man har i ibland? Känns som att det hade varit skönt ibland när man kör bana å veta att den här kurvan ska jag gå in i på 3:an och vetta att man får i den snabbt istället för att räkna från 6 och ned samtidigt som man bromsar så man tror att man ska åka av banan bara för att hänga på sporthojar. Plus att när man ska dra upp den på bakan så skulle det vara nice å veta om man har i 3:an eller vare 4;an jag hade i just nu?

Hittade den här på Ebay. Tänkte om någon här testat nått liknande eller om det är någon som har någon som till och med är billigare och fungerar utan att man måste leka vampyr på orginal kabelstammen (Vill ha rellativt plugg and play)

http://www.ebay.co.uk/itm/GEAR-INDI...67?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item2317dea2af


Nä, jag håller med dig. Är också ute efter en snygg och bra växellägesindikator, denna ska enligt vad som står endast pluggas in i en befintlig kontakt på hojen..

http://www.ebay.com/itm/Ducati-Hype...Parts_Accessories&hash=item416329e3a1&vxp=mtr

Beställde precis nya Michelin Pilot Power, blir "vanligt" däck fram och 2CT bak. Vill inte pruta på fästet, men Hypermotarden har ju så grymt vrid att gummit skalas av från bakdäcket när man gasar....
 
Last edited:
Nä, jag håller med dig. Är också ute efter en snygg och bra växellägesindikator, denna ska enligt vad som står endast pluggas in i en befintlig kontakt på hojen..

Beställde precis nya Michelin Pilot Power, blir "vanligt" däck fram och 2CT bak. Vill inte pruta på fästet, men Hypermotarden har ju så grymt vrid att gummit skalas av från bakdäcket när man gasar....

Ja man har väll försökt lägga i 7ans växel en o annan gång..:)

Jag byter nog till dunlop sportsmart när mina pirelli supercorsa sp är slut vilket brukar gå relativt fort.. jag var grymt nöjd med sportsmart däcken, hade de på trajjan o de fungerade bra till både banåkning, bus o vardagsåka:)

Beställde nyligen en cat eliminator från ebay får se om det gör något för effekten. Annars blir det nog att beställa ett Sc-project exhaust 2-1 helsystem som i mitt tycke är förbaskat snyggt.
 
Nån som vet vad det är för moment på centrummuttern på bakhjulet på en hypermotard?
 
Måste man verkligen lyfta av hela tanken för o byta luftfilter? Har plockat av min tank nu och det ser ju verkligen ut som att hela skiten måste av för o komma åt luftburken.

Hade hojen inne på service med olja, filter o kamremsbyte på Italia Bike Center i höstas, men luftfilter har dom inte bytt. Så frågan är om man ska passa på o byta det nu när hojen ändå är nedplockad? Det som sitter i är inte jätteskitig men inte rent heller, tar ju emot lite o sätta ihop den igen utan o byta. Ett K&N filter kostar 1100:- är det värt o lägga pengarna på ett sånt? Lyckas inte hitta något pris på original luftfilter men antar att det är lite billigare..
 
Måste man verkligen lyfta av hela tanken för o byta luftfilter? Har plockat av min tank nu och det ser ju verkligen ut som att hela skiten måste av för o komma åt luftburken.

Hade hojen inne på service med olja, filter o kamremsbyte på Italia Bike Center i höstas, men luftfilter har dom inte bytt. Så frågan är om man ska passa på o byta det nu när hojen ändå är nedplockad? Det som sitter i är inte jätteskitig men inte rent heller, tar ju emot lite o sätta ihop den igen utan o byta. Ett K&N filter kostar 1100:- är det värt o lägga pengarna på ett sånt? Lyckas inte hitta något pris på original luftfilter men antar att det är lite billigare..

Jag har forskat lite mer och kan besvara min fråga ifall det är någon annan som undrar..

Ja, man måste lyfta av bensintanken för att komma åt luftfiltret. Det är en del jobb och inget man gör i onödan. Filtret ska bytas/rengöras först vid 1200mils servicen och eftersom min hoj har gått mycket mindre än så kommer jag att nöja mig med o rengöra det med tryckluft.

Någon som satt dit K&N filter och kan redogöra för om det gör någon skillnad i effekt/vrid? Har Termignoni 2-1 system och race ecu.
 
Det går att byta luftfilter utan att lyfta av tanken, den kan sitta kvar om man tar bort bygeln under sadeln, lossar kåporna såklart och lossar kablaget från klammerna.
Sen går det att lyfta upp den i framkant ett par dec så man får in en knubbmejsel.
 
Ok, måste vara riktigt tajt isf. Men bra om det går iaf...
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top