Ducati hjälp!

Quest

För fort för tidigt
Gick med
1 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster
Jag har sökt lite på detta men jag blir inte klokare...

Vad betyder alla dessa beteckningar på Ducati. Har kikat på att köpa en 748 eller 916 nästa säsong förstår att Biposto är tvåsitsig. Men allt annat? SSIE, SPS, Vad ska jag satsa på? Och vad ska jag betala för en 916 resp 748 runt 98-01
 
Quest skrev:
2397915 Jag har sökt lite på detta men jag blir inte klokare...

Vad betyder alla dessa beteckningar på Ducati. Har kikat på att köpa en 748 eller 916 nästa säsong förstår att Biposto är tvåsitsig. Men allt annat? SSIE, SPS, Vad ska jag satsa på? Och vad ska jag betala för en 916 resp 748 runt 98-01

Då har du sökt dåligt. Spana in denna tråd: http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=16045

Läs framför allt inläggen av Bj.O.rn och EazyLiving...

Betala? Tja, det säljaren begär, eller så mycket som du kan pruta ner?
Min gissning för 916 1998 (sista tillverkningsåret) med lagom mil i bra skick blir 73-78 KKR.

Vad ska du satsa på? Öhhh, vad vill du göra? Bankörning, stadskörning, touring?
 
stronzo skrev:
2398024 Betala? Tja, det säljaren begär, eller så mycket som du kan pruta ner?
Min gissning för 916 1998 (sista tillverkningsåret) med lagom mil i bra skick blir 73-78 KKR.

Sen kostar ju varje bokstav (ev siffra) extra: S, SP, SP3, SPS, R, RS.

/Ssss
 
Precis.. Och det är bara BiP, E och vissa S- modeller som du kan skjutsa på..

Ducce som är 98 eller äldre har även förmånliga försäkringskostnader.
 
stronzo skrev:
2398024 Då har du sökt dåligt. Spana in denna tråd: http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=16045

Läs framför allt inläggen av Bj.O.rn och EazyLiving...

Betala? Tja, det säljaren begär, eller så mycket som du kan pruta ner?
Min gissning för 916 1998 (sista tillverkningsåret) med lagom mil i bra skick blir 73-78 KKR.

Vad ska du satsa på? Öhhh, vad vill du göra? Bankörning, stadskörning, touring?

Stort tack för den ;) Jag kommer mest åka touring med den. Inom Sverige och till Norge. Sedan vore det väl roligt att ta ut den på bana också.

Edit: Jag menar att självklart ska Duccen få visa färg på banan.
 
Last edited:
SSIE är ju en helt annan hoj (mycket bättre) och ingår i den sk Supersport klassen av hojar medans de däringa 748-996 är Hypersport...
 
Touring? Med en 916? Kanske Krauser eller Givi har nåt kit med väskor och toppbox som passar...:D (Det är ju som att sätta dragkrok och dubbdäck på en Ferrari.)

Har du aldrig funderat på en Multistrada? Verkar vara det du letar efter. :tummenupp

"What the Multi can deliver is comfortably stunning back-road performance, utter humiliation to unwary super-sport poseurs, work-week practicality and singular Ducati style."

Edit: Se mer här:
http://www.motorcyclistonline.com/roadtests/122_0312_ducati_multistrada/
 
Last edited:
Flyer skrev:
2398593 Touring? Med en 916? Kanske Krauser eller Givi har nåt kit med väskor och toppbox som passar...:D (Det är ju som att sätta dragkrok och dubbdäck på en Ferrari.)

Har du aldrig funderat på en Multistrada? Verkar vara det du letar efter. :tummenupp

Edit: Se mer här:
http://www.motorcyclistonline.com/roadtests/122_0312_ducati_multistrada/

Multistrada är inte min sorts hoj ;) Och jo jag kommer nog köra en hel del mil med den men jag är frälst så det finns inte mycket att göra åt det.
 
Det går att köra långt med en hyper också faktiskt. Bara att köpa!

/Mattias
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top