Ducati har släppt 2004 hojarna

Mattiaz skrev:
Den som säger så bör allvarligt ta o kolla vilken läggning han har :eek:

Kan bara hålla med dig, man måste ju vara gay för att tycka att den är snygg....

Daytona Peter skrev:
NEEEEEJJ Hur kan dom ta bort 748 och 998?? :gråta

Var det någon som trodde att Ducati skulle fortsätta tillverka 748/998 sedan man lanserat 749/999? :confused:

Visst kan man tycka att 998 var snyggare än 999. Och att 999 är skitful. :p

Men fler svenskar köper Felix tomatketchup än Heinz. Fler svenskar spenderar sin semester på Mallis än i Rom. Betyder det att det stora flertalet har högt utvecklad smak? Eller är det så att brist på erfarenhet gör att man nöjer man sig med det man känner till? :fakta :whip

usch då ta bort dom fina cyklarna o behålla dom fula...
är man gay om man inte tycker 999 är snygg så är jag jätte gay eftersom jag tycker den är fulast i sin klass....

maverick_750rr skrev:
Från vilken hoj kommer den svingen ifrån och i vilket material är de båda i?

750RR
De är i magnesium och är förmodligen tillverkade just för 749/999.
Casoli säljer dem i allafall för £ 1900.
Se mer på Casoli

K-Micke skrev:
Jag hajar inte det där (har hört det många gånger förut).
Är det mindre touring att ha blinkers som sticker ut på små skaft. :confused:
Kör man på bana så åker ju både speglar och blinkers bort samtidigt, utan några spår/fästen för blinkers kvar på hojen.

Helt rätt!

Men jag funderade över en sak, och kom nog på svaret när jag lånade polarens 999.

Jag undrade varför de satt blinkers i speglarna (som är skitsnyggt), och kom fram till att det var enda sättet att "behålla" backspeglarna, för alla skulle plocka av dom, då man inte ser ett dyft i dom :cool:

Jag kan inte vänja mig vid utseendet på 749/999, tyvärr. De ser ju tråkiga ut. Till och med Tamburini (han som designade 916) undrar vad fasen man sysslade med på Ducati när man designade efterföljaren. Men Ducati-folket hyllar ändå allt som Ducati tillverkat...

Det är inte utan att man undrar hur mycket skit modellen hade fått om den sett likadan ut men istället kommit från Japan och hetat Kawasaki ZX-9R?

fred00 skrev:
Men Ducati-folket hyllar ändå allt som Ducati tillverkat...
Näe, jag tycker faktiskt att många Ducatiägare säger att de inte gillar nya 749/999. Och det gäller mig också.
Jag älskar 748/998 som modell och vet inte om jag nånsin kommer tycka 999 är snyggare.

Micke N skrev:
Näe, jag tycker faktiskt att många Ducatiägare säger att de inte gillar nya 749/999. Och det gäller mig också.
Jag älskar 748/998 som modell och vet inte om jag nånsin kommer tycka 999 är snyggare.

Jo, det är i och för sig sant. Jag har också hört en hel del Ducati-folk hacka på 749/999 så jag hade nog lite fel i det uttalandet.

K-Micke skrev:
Jag hajar inte det där (har hört det många gånger förut).
Är det mindre touring att ha blinkers som sticker ut på små skaft. :confused:
Kör man på bana så åker ju både speglar och blinkers bort samtidigt, utan några spår/fästen för blinkers kvar på hojen.

Det är nog för att jag associerar såna backspeglar med Pan European m fl.

eisbaer skrev:
Det är nog för att jag associerar såna backspeglar med Pan European m fl.

Inget fel i att ha blinkersena placerade högt och synligt, skulle en M/V Agusta också vara touring då eller? :eek:

Ungefär som många sagt om placeringen på nya Zx10r, men vafan... de flesta har ju miniblinkers eller flushmounts som ser ut så (nästan iallafall)

{6D20BFE2-2480-482F-AB18-B360FD41EE57}.jpg

{A17F6DD1-8BDE-4C96-A894-8C5734E1B632}.jpg

Därifrån har jag fått det, jag har inte sett tidigare på någon annan hoj så det kanske inte är så konstigt att jag associerar det med touring?

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back