Ducati ger ju sporthojar dåligt rykte ;)

• Thread starter Thread starter Robz
  • Start date Start date

Robz

Guest
Hade varit kul att se samma grej, fast med K7/K8, R1, 10:an eller Bladen istället på den banan.... (eller möjligen 1098R)!
Nå'n Super 7 -kopia (?) med 250hk.... :gnissla :huvet

http://www.youtube.com/watch?v=Qfy1VO4ePlA&feature=bz301

EDIT:
[YOUTUBE-ID]Qfy1VO4ePlA&feature=bz301[/YOUTUBE-ID]
(Orka hacka då) /EDIT

Ducati Hypermotard.... :huvet :huvet

Last edited:
Schysst att sätta en motard mot en sportig bil, kunde varit en sportig hoj istället så hade antagligen bilen fått däng.

Va det inte en film här nyss som en Subaru STI fick pisk av en hypermotard eller mins jag fel :va

Den där bilen väger ju ganska mycket mindre än en Subaru STI

Inte det minsta förvånad. Den bilen går riktigt bra. För att vara bil alltså;)

Va det inte en film här nyss som en Subaru STI fick pisk av en hypermotard eller mins jag fel :va

Tänker du på WR450Fen som spöa en rally impreza (troligtvis en grupp-n, kallas väl spec-c då)?

[YOUTUBE-ID]Ej9MkCSg59w[/YOUTUBE-ID]

Det såg väl lajbans ut för båda! Aldrig kul att bli smiskad av en bil men det där går väl att acceptera.

Caterham har banrekord på en del banor som används av Biltest-tidningar. Så att den spöar hojen är inte så oväntat.

Förakta ej 4-hjulsdrift o feta däck på kurvig bana!
Som jag skrev i den ursprungliga tråden med den filmen (dock WR450F); På kurvig väg med lite grus o fuktiga löv, spöar jag skiten ur mig själv med min STi… (även testat mot andra tokgazzare), på en kort bana blir det jämnt, på en GP-bana kör jag hellre Gixxer…. Annars kör jag helst Gixxer överallt om varmt.:D
På denna banan hade nog en "riktig" sporthoj vunnit, dock med minsta marginal.

/Det bästa av 2 världar är gott nog

EDIT:
På Knutstorp har STCC regerat över hojarna i många år med 1.00.01 eller nå't... I år smällde Alex Lundh till med 0.58.8... :Bugar

På Kurviga Sturup ("Hemmabanan" för mig :) ), hade STCC o Superbike samma tider med mitt Gökur.

Bara att inse - bilar har mer gummi i backen än en hoj... Man kör inte ifrån en polisbil hur som helst på okänd, kurvig väg.

Last edited:
Nae, sen gör värstingmodellen 0-100 på knappt 3 sec om ja inte minns fel.

Att testa en råsportbil mot en motard säger mig lika mycket som att testa en GSXR 1000 K8 mot en fiat 500...:D

Aahahahah... ja! Ducatis alla modeller ska alltid kroscha alla fyrhjuliga fordon över allt oavsett förare annars ger de sporthojar från japan dåligt rykte? :dummer

Aahahahah... ja! Ducatis alla modeller ska alltid krossa alla fyrhjuliga fordon över allt oavsett förare annars ger de sporthojar från japan dåligt rykte? :dummer

Moahahaha... jag förvånades just över hur länge det tog innan någon från Ducce-sekten blev irriterad :rofl

...betänk att jag kört Aprilia Mille i 4 år... men har nu skådat ljuset :D

Moahahaha... jag förvånades just över hur länge det tog innan någon från Ducce-sekten blev irriterad :rofl

...betänk att jag kört Aprilia Mille i 4 år... men har nu skådat ljuset :D

Vadå,fick du igång ljuset på Millen....:va

Vadå,fick du igång ljuset på Millen....:va
Hehe... Titta under min Avatar... ;) Gixxer K7 - allt utom bromsarna är bättre :tummenupp (Visserligen orättvist att jämföra en -99:a med en -07:a... men jag har aldrig testat en bättre hoj än den jag har nu)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back