Ducati drar sig ur Superbike serien?

Är säkert bara ett av Ducatis vanlig utspel för att få som de vill. Lite uppförsbacke och vips så ska reglerna skrivas om för att passa dem.

Pinsamt!

...de är väl bara å säga nej... men tydligen är det väldigt viktigt att Duccarna är med... är det någon som kan berätta varför...

OM nu detta är sant med att Ducati drar sig ur WSBK.........vad händer då med BoTT......? Jag vet flera som tyckt att det ska bli en "Italian Cup" istället för bara v-twinnar, detta har INTE gillats i BoTT "ledningen" och något annat än twinnar lär det inte bli i BoTT.

Kanske dags för en naturlig utveckling, "Cup Europe" med alla märken från Europa eller enklare "Cup D'Italia" med endast Italienska märken.

/J

Italien cup vore riktigt skoj... så kanske man får se nån Mv också....

....Sen måste man ju tänka på att det går otroligt många hondor på EN tillverkad Ducce..vilket gör att produktionskostnader per hoj blir väldigt mycket större.. å så kan man inte ta överskotten från blypromarna och lägga på hi-tec supersporten heller eftersom de inte har några sådana hojar (än) i produktionslijen...

Last edited:
De sas idag att Collin Edwards tid i Motogp är räknad och ska troligtvis köra Ducati Superbike nästa år.

Det känns långsökt att Ducati skulle dra sig ur WSBK. Det är ju en del av deras ryggmärg eller vad man nu ska säga. Nu har jag inte läst något av det som skrivits i länkarna, men jag håller det för osannolikt att de inte skulle vara med nästa år, utan tror mer som någon annan tidigare skrivit att det är ännu ett av deras "utspel" som vi sett tidigare.

...jag kan dock tänka mig att så är fallet, som ja sa, om det ligger en L4 i potten och de har en tiondelsresurser än deras konkurrenter sååå... men å andra sidan så lär de väl dra in sponspengar som bara den också....hmm...:va

Det står väl bara att fabriksteamet försvinner men att de kommer fortsätta supporta privatteam så förhoppningsvis kommer man fortfarande se duccar nästa år. Dessa team kanske också får bättre delar än när fabriksteamet fanns?

Tror inte att detta har med Rossi att göra, då Marlboro står för hela hans lön.

Men det känns som om det snart är läge för Ducati att presentera en V4:a för gatbruk, som inte kostar en halv förmögenhet.

så jävla typiskt, bara för att jag hejar på Haga så klart. Suck. Nu får jag börja heja på BMW och Troy Corser. Om BMW med nysatsning i WSBK kan så varför inte en gammal spelare som Ducati? konstigt...mycket märkligt...:va

Framtida miljö o bullerkrav kan vara lättare att klara med en "fyra" och samtidigt kunna bibehålla eller öka effekten.
Kraven kommer ju att skärpas gathojarna i framtiden.

Om man speckulerar lite så håller man tråden igång längre.:)

inget fel i att spekulera men det städar upp diskussion om man spekulerar utifrån vad Ducati säger istället för att bara utgå från rubriken och sina fördomar

Kostar det så jäkla mycket pengar att få över Rossi till deras MotoGP satsning att man måste lägga ner WSBK satsningen. Det låter ju jättekonstigt....
Det är inte Ducati, utan deras huvudsponsor, som betalar Rossis lön.

Detta är ett tecken på att man kommer koncentrera sig mer än någonsin tidigare på MotoGP och (kanske en överenskommelse med Rossi) gör sig beredd på att ha alla tillgängliga resurser till förfogande för att få maximal utdelning av att till slut ha Rossi i helrött skinnställ (även om ena benet säkert kommer vara gult).

Jag tror Ducati kommer stärka och utveckla sitt varumärke oerhört de närmaste åren om Rossi och Desmosedicin bli kära i varandra.

Bifogat

• tribuna-motogp_wmk.jpg
    tribuna-motogp_wmk.jpg
    114.9 KB · Visningar: 71
Last edited:
artikeln säger ju allt,,,,,,,,,,,inget hokus pokus,,,,,,,,,,,,men arkiv x lurar ju här på sporthoj alltid så

Tror inte att detta har med Rossi att göra, då Marlboro står för hela hans lön.

Men det känns som om det snart är läge för Ducati att presentera en V4:a för gatbruk, som inte kostar en halv förmögenhet.

V4:an kommer var så säker. Lika säkert som att den kommer kunna fås i rött... :)

Men den kommer ha 1000cc och komma först 2012, enligt min kristallkula.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra