Ducati Diavel – någon med erfarenhet?

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Hoj
Triumph Bonneville
Är intresserad av era egna erfarenheter av Diavel, som omfattar mer än de man får under en provtur. Vad är bättre än andra hojar ni haft? Sämre? Något som gått sönder? Moddar ni har gjort som funkar bra?

Bifogat

• Ducati_Diavel_025.JPG
    Ducati_Diavel_025.JPG
    143.3 KB · Visningar: 107
nyfiken jag med :)

Står i valet å kvalet , antingen Diavel eller SuperDuke GT .... lutar mest åt Diaveln då den är sjukt läcker men Kåtten är nog mera praktisk och bekväm

Ingen?! Kom igen. Måste ju finnas flera här som kör Diavel.

Har inte haft min så länge men det är en häftig hoj! Skön körställning, underbart drag i motorn! Går att slänga runt i kurvor förvånansvärt bra! Skönaste frambromsen jag haft på någon hoj hittils!

Monterade vindavvisare som gjorde mycket för komforten när man börjar gasa på! Ska jag klaga på något så är det för mig alldeles för hård stötdämpning för att det ska vara behagligt att köra på svenska (ojämna) småvägar! Så nu säljer jag den och köper en äventyrshoj istället! :)

Har inte haft min så länge men det är en häftig hoj! Skön körställning, underbart drag i motorn! Går att slänga runt i kurvor förvånansvärt bra! Skönaste frambromsen jag haft på någon hoj hittils!

Monterade vindavvisare som gjorde mycket för komforten när man börjar gasa på! Ska jag klaga på något så är det för mig alldeles för hård stötdämpning för att det ska vara behagligt att köra på svenska (ojämna) småvägar! Så nu säljer jag den och köper en äventyrshoj istället! :)

Hur går det för dig att sälja skönheten, har själv spanat på den i några veckor nu man har tyvärr inte pengarna att åka och hämta den utav dig :( :7peta

Försäljningen har varit trög, men sedan kom alla bytesförslag och mer seriöst intresserade svar samtidigt! Så har eventuellt ett byte på gång på lördag, blir det inte av så är den fortfarande till salu. Har en kille som vill kolla på den isåfall.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...