Video Ducati Desmosedici RR Re-build Project

Kostade inte dessa typ 900 000:- nya 2006? Kul serie att kolla på men som ägare hade ju jag skämts om jag lämnat ifrån mig en sådan sällsynt hoj i det skicket. Snacka om utebliven service. Kolla kedjan bara... ojojoj. Som om den stått ute i ett skjul året om. Allt som kan rosta har ju rostat. :död:rodnar

Last edited:
Kostade inte dessa typ 900 000:- nya 2006? Kul serie att kolla på men som ägare hade ju jag skämts om jag lämnat ifrån mig en sådan sällsynt hoj i det skicket. Fy fan. Snacka om utebliven service. Kolla kedjan bara... ojojoj. Som om den stått ute i ett skjul året om. Allt som kan rosta har ju rostat. :död:rodnar

De säger i andra klippet att han dog, cykeln har stått i 8 år.

Nu känner man sig lite dum... :rodnar Väldigt tråkigt att tidigare ägaren dog och att hojen tydligen bara blev inlåst och glömd. De pratade om tonen på kommentarerna på sin första video. Tror många (inklusive jag själv) såg en så fin och sällsynt hoj i det skicket och fick förutfattade meningar om tidigare ägaren av den anledningen.

Kostade inte dessa typ 900 000:- nya 2006? Kul serie att kolla på men som ägare hade ju jag skämts om jag lämnat ifrån mig en sådan sällsynt hoj i det skicket. Snacka om utebliven service. Kolla kedjan bara... ojojoj. Som om den stått ute i ett skjul året om. Allt som kan rosta har ju rostat. :död:rodnar

Desmosedici kom 2007 priset var 539 900:-
Det skulle byggas 3-4 stycken per dag, runt 400 per år. Januari 2007 hade 2 svenskar och 6 norrmän lagt handpenning. En kille köpte en 999 R enbart för att det gav förtur på listan...
2008 fanns den inte med i Bike katalogen.

2008 kunde man köpa en MV Agusta F4 CC som bara skulle tillverkas i 99 exemplar, priset var 990 000:-
Eventuellt denna prislapp som flaxade förbi i ditt minne.

Last edited:
Så måste det vara. Fått för mig att det gällde Duccen men MV hade en modell som kosta skjortan då också. Vet man hur många som kom till sverige totalt och som finns kvar idag?

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2