Ducati Desmosedici RR är nu officiellt släppt! 1:a Juni IDAG!

Neutral skrev:
2214544 Har diskuterats tidigare i tråden - Honda NR750.

nr750-2.jpg

Fast Linden och Sköld körde väl på Hondas RC30 när det begav sig.
Den där hojen vart väl aldrig godkänd i racing lr körde man endurance minns att Ron Haslam körde i 500GP med en NR500 elakt kallad Not Ready
 
2ono skrev:
2214601 Fast Linden och Sköld körde väl på Hondas RC30 när det begav sig.
Den där hojen vart väl aldrig godkänd i racing lr körde man endurance minns att Ron Haslam körde i 500GP med en NR500 elakt kallad Not Ready
Nej, hojen var väl mest ett statement från Honda vad de kunde bygga. I dag är det väl en samlarhoj mest, tror inte någon av dem har mycket mil på sig.

Ursprunget var en superflopp när Honda försökte med fyrtakt i 500GP i slutet av 70-talet har jag för mig.
 
2ono skrev:
minns att Ron Haslam körde i 500GP med en NR500 elakt kallad Not Ready

tekniken med ovala kolvar var spännande,
men det var svårt att få det att hålla ihop i praktiken

NR750 är legendarisk och handlas för fantasisummor,
om Ducati håller ner volymen på Desmosedicin så kan
den också få en legendstatus bland gathojar
 
Neutral skrev:
2214544 Har diskuterats tidigare i tråden - Honda NR750.
Är du säker på att det var den modellen (har inte för mig att den såg ut så i annonserna)?
Tidigare i tråden skrivs det att NR 750 är 14 år gammal och då landar vi runt 1992, hojen jag tänker på annonserades på 80-talet.
 
2ono skrev:
2214601 Fast Linden och Sköld körde väl på Hondas RC30 när det begav sig.
Den där hojen vart väl aldrig godkänd i racing lr körde man endurance minns att Ron Haslam körde i 500GP med en NR500 elakt kallad Not Ready
Var det inte Never Ready den kallades?

Vad är det för mätare som man ser ned till vänster?

//\//\
 

Bifogat

  • nr750_gauges.jpg
    nr750_gauges.jpg
    80.8 KB · Visningar: 94
Last edited:
Mojje skrev:
2214807 Var det inte Never Ready den kallades?

Vad är det för mätare som man ser ned till vänster?

//\//\

Olje tryck ?

Googlar lite och ser att namnet betydde New Racer , cynikerna kallade den nearly ready.
 
Dessutom så är L4:an av twinpulse..

Fiiiiint ljud alltså. Närmaste man kommer den hojen i verkligheten lär bli på Mässan nästa år.

Jag skulle gärna äga en, men 500.000:- är mycket pengar och även om jag skulle vilja och ha pengarna så måste jag ju godkännas av Ducati också. Lite Ferrari Enzo modell alltså.
 
Alla V-motor blir L om man sparkar omkull dem.
Nån måtta på marknadstomtarnas inflytande får det vara.
 
gthyni skrev:
2214954 Alla V-motor blir L om man sparkar omkull dem.
Nån måtta på marknadstomtarnas inflytande får det vara.

Alla hojar blir repiga om man sparakar omkull dom..
Nån måtta på inläggen får det vara.
 
Maverick_ou812 skrev:
2211559 Lovar dig, den investeringen är bättre än vilken aktie som helst. Det handlar bara om att binda lite kapital. :)


lär ju få lite enzo effekt

ny enzo kostade 8 miljoner kronor beg kostar 10 miljoner =)
men håller med ferrar är ett övervärderat märke bilarna e skit
 
sandstream skrev:
2214786 Är du säker på att det var den modellen (har inte för mig att den såg ut så i annonserna)?
Tidigare i tråden skrivs det att NR 750 är 14 år gammal och då landar vi runt 1992, hojen jag tänker på annonserades på 80-talet.
Fanns ju CB1100R men jag tror inte den var så dyr. :va

cb1100r_640_480.jpg
 
gthyni skrev:
2214954 Alla V-motor blir L om man sparkar omkull dem.
Nån måtta på marknadstomtarnas inflytande får det vara.

En L motor har 90 grader vinkel mellan cylindrarna.
Att en liggande twin skulle få mindre vinkel om man lägger den får du gärna förklara närmare. :7peta
 
Neutral skrev:
2215077 Fanns ju CB1100R men jag tror inte den var så dyr. :va

cb1100r_640_480.jpg

Honda`n kostade 70 000kr 1981-83 och jämfört med Suzuki, Kawasakis hojar som kostade runt 40-42000kr då.
Så Honda`n var dyr på den tiden !!!!!
 
SAMURAJEN skrev:
2215140 Honda`n kostade 70 000kr 1981-83 och jämfört med Suzuki, Kawasakis hojar som kostade runt 40-42000kr då.
Så Honda`n var dyr på den tiden !!!!!
Jo, jag kommer ihåg att den var förhållandevis dyr men Sandstream nämnde 260' vilket nog stämmer bättre på NR750 än på CB1100R. Men visst var CB:n Hondas mest exklusiva modell under 80-talet?
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top