Ducati 999s eller Yamaha R1

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Ska väl bli en ny hoj till våren.... men jag kan inte bestämma mig för vilken :huvet

En av dessa blir det iaf:
Ducati 999s (04) eller Yamaha R1 (04)

Någon som kan ge tips eller förslag?

Har aldrig kört en ducati. Hade en R1 förut.
 
Ducati 999 så är du annorlunda. Lär räcka gott, för både lek o posing eller vad som helst.
 
ducce????

Twin fantasterna får säga vad dom vill. rad 4 rular. nya R1 verkar ju
brutal nog...Fastän de e en yamaha!
 
R1an verkar bli rätt häftig, allt beror väl på vad du söker.
Hög effekt låg vikt, då är det ju R1an.

999 ser ju skum ut tycker jag, kantig o konstig.
 
Silwer skrev:
R1an verkar bli rätt häftig, allt beror väl på vad du söker.
Hög effekt låg vikt, då är det ju R1an.

999 ser ju skum ut tycker jag, kantig o konstig.

999R - Öhlins bak, Öhlins styr, Öhlins FRAM och magnesium och kanske lite kolfiber här&var.

R1 - standardskit runt om. Kostnad att få likadan fjädring och fälgar som 999R=57.000kr

Så köp gärna en R1 - den är ju snyggast :rolleyes:
 
tror inte man kan jämföra så, 999 är nog dyrare med från början.

Jag känner inte att jag måste ha nån öhlinsfjädring för gatåka, det är klart overkill och kan nog baar vara intressant om det var nån slags banåka som var tanken med köpet.
Fälgar ser jag heller ingen anledning till att byta.
Sen vet ingen hur nya R1an fungerar om det skulle vara skit o vad du nu menar.
Inget förändrra väl heller att den där 999 är mindre vacker.
 
Silwer skrev:
tror inte man kan jämföra så, 999 är nog dyrare med från början.

Jag känner inte att jag måste ha nån öhlinsfjädring för gatåka, det är klart overkill och kan nog baar vara intressant om det var nån slags banåka som var tanken med köpet.
Fälgar ser jag heller ingen anledning till att byta.
Sen vet ingen hur nya R1an fungerar om det skulle vara skit o vad du nu menar.
Inget förändrra väl heller att den där 999 är mindre vacker.

Nya R1 är med 100% säkerhet en kalashoj(jag jämför med mina sågverk) men om amn nu ska jämför 999S eller R mot R1 så hade ju jag(och merparten här) valt Duccen.

Man lär sig gilla den, den blir cool för att den har det där lilla extra.

//ångrarsomfanattjaginetköpteen998RRSPSR-Filaedition
 
Biscaya i Alingsås har ett av sina demoex av 999s till salu, till det facila priset av 196.900 skr. Nypriset är 205.700 skr. En ny R1:a är betydligt billigare än så, och ska du ha en 999R så blir det ännu dyrare.

Kort sagt: provkör båda två och låt smaken och plånboken fälla avgörandet.
 
Last edited:
tror att 999 i nån slags vanlighetsversion hade Showa fjädring med, men de har ju så många modeller så jag klarar inte av att skilja dem åt.

runt 130 hk eller nåt med har jag för mig 200 kg torr.
 
McB skrev:
Biscaya i Alingsås har ett av sina demoex av 999s till salu, till det facila priset av 196.900 skr. En ny R1:a är betydligt billigare än så, och ska du ha en 999R så blir det ännu dyrare.

Kort sagt: provkör båda två och låt smaken och plånboken fälla avgörandet.

Köp 999R så behöver du aldrig fundera på om det är fel på fjädringen på hojen eller kolla i tidningar o bli sugen på magnesiumfälgar.
Man kan hålla sig lugn o lägga ströpengar på bensin o däck o bandagar.

Ett par Gilles fotpinnar på en 999R sen är den ju fullkitad.

Köper du en R1 kommer alla tvinga dig att köpa styrdämpare - 6000kr.
Sen kommer du fundera på annan bakdämpare efter några månaders banträning.....

Nu ska jag sluta - men köp inte R1.
 
Skulle aldrig i hela mitt liv pröjsa 250' för en hoj. Om jag skulle köpa någon Ducce skulle det bli 999 den räcker gott och väl för gatkörning, kör man en R eller S bara på gata så är det utkastade pengar. När det gäller R1, så personligen tycker jag den är klart häfftig I 1 ÅR sen har alla den. Men smaken är olika, standard twinnar tycker jag är lite tråkiga, men har underbart ljud. Svårt val.. då jag tycker 999 är så förbannat läcker. Nä nästa gathoj blir nog ändå en 999BP, enbart för ljud & utseende.

Mvh//ZS
 
Last edited:
Mavve skrev:
Köp 999R så behöver du aldrig fundera på om det är fel på fjädringen på hojen eller kolla i tidningar o bli sugen på magnesiumfälgar.
Man kan hålla sig lugn o lägga ströpengar på bensin o däck o bandagar.

Ett par Gilles fotpinnar på en 999R sen är den ju fullkitad.

Köper du en R1 kommer alla tvinga dig att köpa styrdämpare - 6000kr.
Sen kommer du fundera på annan bakdämpare efter några månaders banträning.....

Nu ska jag sluta - men köp inte R1.

R1 '04 har styrdämpare originalmonterad.

Jag förespråkar ingen av hojarna. Om killen har råd med en 999 så ska han köpa en sådan, den är ju helt klart fräckare och ovanligare. Dock är prisskillnaden stor och bör tas i beaktande.
 
Man kan inte säga att de är billiga iaf, iofs är inte prisraset så högt som på japshojarna, men det drabbar knappast en fattig skulle jag tro.
Prisskillnaden är alltså 100 tusen om man ska ha nån extrahäftig version med finare fjädring o några kusar till.
Köp en begagnad isf.
 
Santo skrev:
Ska väl bli en ny hoj till våren.... men jag kan inte bestämma mig för vilken :huvet

En av dessa blir det iaf:
Ducati 999s (04) eller Yamaha R1 (04)

Någon som kan ge tips eller förslag?

Har aldrig kört en ducati. Hade en R1 förut.

Lätt som en plätt köp en Honda CBR1000RR -04
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top