andersbrink
hasenfrasen
En lite snyggare turbo-ducce från down-under.
Nja, det trodde jag med..tills Martin Lundqvist kom ut med sin S-10'a med turbon på flaket.
http://www.youtube.com/watch?v=FfigFSHZh1c&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=pRYZrQIP1yE&feature=related
Tja, ibland räcker det ju som det är.
Han hade ju iaf fått mer turboeffekt om han placerat den närmare motorn. (om nu turbon klarade att ge mer) eftersom det är restvärmeenergin man vill åt i avgaserna.
Fast där har du fel.
Det han förlorar i värmeenergi att driva turbinen vinner han i sugmotoreffekt med korrekta headers, vilket medger vildare kammar utan ökad backspolning.
Tja, ibland räcker det ju som det är.
Han hade ju iaf fått mer turboeffekt om han placerat den närmare motorn. (om nu turbon klarade att ge mer) eftersom det är restvärmeenergin man vill åt i avgaserna.
Tycker att mycket av turbofolket jag sett i sverige iag försökt göra så vettiga grenrör det går med platsen man har att arbeta på.
Kompromisslöst är ju ofast svårt, det tenderar att vara så opraktiskt. ;D
Så det är väl egentligen främst körbarheten som påverkas av långa rör mellan motor och turbo. Lång spooltit gör ju bilen ,eller motorcykeln, mer svårkörd.
Rapport från Marocko: Dag 1
Vi bekantar oss med lokalin... |
|
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat
Screenshot Biljettförsäl... |
|
Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024
Nu är ägare av Husqvarna No... |
|
Peter kör nya Svartpilen 801
Bara några kilometer från a... |
|
En helt ny Husqvarna!
Bara några kilometer från a... |