Ducati 996 sps-00 STULEN!!

christer skrev:
2251813 Om nu garageägaren officiellt marknadsför sig med kameror som ett säljargument och det senare visar sej vara fejk så skulle jag överväga att stämma honom.

Nu kommer jag inte ihåg hur dom marknadsförde själva garaget. Har varit hyresgäst där ett tag. Men när man ser dom sitta lite överallt, så tar man det för givet... blåögd som man är.

PeppeBus skrev:
2251802 Efter mycket ringade och tjatande, så verkar det som att polisen nu vill granska filmen från garaget.

En helt annan fråga.
Om nu garageägaren går ut med att garaget är videoövervakat. Man ser ett gäng "kameror" som sitter monterade.
Sen som i detta fallet, så visar det sig att mer än hälften av dom är "dummies" :mad:
Är inte det typ vilseledande marknadsföring??
Jag valde garageplatsen just för att det satt en "kamera" precis vid min plats. Vilket nu visade sig inte stämma *arrgh*
Först vill jag säga att jag känner för dig och detta suger skit! för det andra håller jag me dom det du skriver ovan. Totalt grundlurad information ju!

Beklagar förlusten. Jag kan lova att tjuven eller medbrottslingen är någon av grannarna, om du har tid så tänk efter vem som sog dig köra in i garaget å följ efter dom med nån kompis bil om de inte e han så testa nästa.

Polisen har jobb upp till halsen här i gbg så lita inte på att dom får tag på förövaren. Kolla folk som säljer ducce delar av din typ i södra sverige. Och snälla folk snåla inte med lås finns det plats å sätta ett lås så gör det, 2 minst.

PeppeBus skrev:
2251817 Nu kommer jag inte ihåg hur dom marknadsförde själva garaget. Har varit hyresgäst där ett tag. Men när man ser dom sitta lite överallt, så tar man det för givet... blåögd som man är.

Man behöver nog inte va blåögd för att tänka så, klart att det känns säkrare om man ser kameror å så vidare.

Hur som helst så lider jag med dej, hoppas att det löser sej på något sätt :tummenupp

Fy vad tråkigt :(
Jag visste inte ens att den vackra hojjen var din..

Mvh Magnus, din granne mittemot i trappuppgången

Argyle skrev:
2260425 Hmm du har nog löst hur de fick ut hojjen, altså genom nödöppningarna. Jag tycker du ska stämma garaget!

Stämma garaget för vaddå? Det är nog bortkastade pengar och bortkastad tid.

Hoppas du har försäkring som täcker stölden. Bara att leta ny hoj nu! Men ingen "holiday bike" bara!

/Ssss

Instämmer med föregående! Se till att skaffa ny hoj nu så att vi får se dig på banorna snart igen!
Köp en sån där hoj som Bayliss kör(999 va?), de verkar gå bra...

Nödutgångar är ofta "öppna" antingen pga fel på låsen, låskolv upphakad med nåt föremål eller så är dom lätta att bryta upp från utsidan.
Att tänka på i framtiden!

Kan vara så att det varit hantverkare, eller liknande, i garaget som ställt upp en nöddörr.

Jag har inget nytt att komma med tyvär!

Har ringt runt lite till myndigheten och FB. Men som vanligt är responsen otroligt kall och nonchalant. Slutar med att jag är argare när jag lägger på luren, än innan jag ringde :mad: :(

Vill bara be er om att hålla lite extra koll efter min stora kärlek. Nu börjar det fina vädret. Kanske dom små hulliganerna blir frästade att ta en liten runda (vilket jag kan förstå).

Tack på förhand!

PeppeBus skrev:
2272530 Jag har inget nytt att komma med tyvär!

Har ringt runt lite till myndigheten och FB. Men som vanligt är responsen otroligt kall och nonchalant. Slutar med att jag är argare när jag lägger på luren, än innan jag ringde :mad: :(

Vill bara be er om att hålla lite extra koll efter min stora kärlek. Nu börjar det fina vädret. Kanske dom små hulliganerna blir frästade att ta en liten runda (vilket jag kan förstå).

Tack på förhand!

Det är ett skit när man inte kan få förståelse från myndigheter och i synnerhet försäkringsbolag som trots allt har en kund i andra änden :4skrika

Inte för att va negativ men är det inte troligt att hojar av viss klass som inte enbart stjäls för tillfälligt bus antingen plockas ner eller skeppas utanför vårat lands gränser.

christer skrev:
2272657 Det är ett skit när man inte kan få förståelse från myndigheter och i synnerhet försäkringsbolag som trots allt har en kund i andra änden :4skrika

Inte för att va negativ men är det inte troligt att hojar av viss klass som inte enbart stjäls för tillfälligt bus antingen plockas ner eller skeppas utanför vårat lands gränser.

Tror mest på det sistnämda.. tyvärr!!

Försäkringsbolag!

Ett kallt bemötande är vad man får men en j_vla massa pengar i
månan det vill det vill de ha! :mad:

Jag vet hur det känns.Iofs "bara" min husaberg men dom svinen var inne
i mitt garage (bor i hus) och stal den.Jag fick tillbaka den efter en vecka men
bara känslan av att dom varit i garaget är inte trevlig.Tjuvbaskilusker både på hojen och i garaget.Ja ja,ville bara säga att jag lider med dig och hoppas att det löser sig till det bästa
/Turture

stronzo skrev:
2246208
Detta avgör saken! Nu kommer jag plocka bort reg.skylten HELT. Jag tar
hellre böter för avsaknad av reg.skylt än att ge kriminella chansen att spåra reg.nummer till adress.

Se där ja (citerar mig själv)! Efter 13 års körning utan en enda bot eller
poliskontroll så givetvis - 400:- fattigare efter en träff med två landsfiskaler i
civilbil. Oerhört trevliga, men boten kom jag inte undan. Jag kör med
nummerplåten i kutsen som givetvis uppvisas på begäran, men de två
herrarna var obevekliga.

De hade full förståelse för mitt agerande, men kände nog pressen att ge en
bot eftersom de en halvtimma innan jagat en annan MC utan skylt som kom undan.
Mig behövde de dock inte jaga (jag hade stannat direkt ändå), de rullade fint
upp vid sidan när jag parkerat.

Skit i det nu. Peppe - hur går det? Nu har det gått en månad, har du fått något
besked från Förs.bolaget?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden