Ducati 916?

Man måste alltså höra efter vad som italienarna haft lust att stoppa i hojen den veckan ellre iaf det året :D

Keihin skrev:
Man måste alltså höra efter vad som italienarna haft lust att stoppa i hojen den veckan ellre iaf det året :D

JAAA! Visst är det skönt att slippa en dussinhoj! :D

Hypersportduccarna är otroligt dyra. Betänk att du kan få en gixxer1000, blade 954 eller en R1:a med insprut för samma pengar som en 916 från runt 97/98. Det du får på köpet med Ducatin är en annorlunda hoj med ett underbart ljud. Är du inte en sann Ducatist och söker prestanda istället för att vara unik så är mitt råd att välja något japanskt.

Bara några reflektioner. Lycka till med hojköpet :)

Nu har jag letat upp ett par objekt på marknaden och märker att en tysksåld 916 är sååå mycket billigare än en svensksåld dito. Det beror alltså på reggad ursprungseffekt och därmed försäkringspremien? Kan det vara några problem med att få en tysksåld servad? Annat som kan vara problem med att köpa en tyskimport?

/K

Keihin skrev:
Nu har jag letat upp ett par objekt på marknaden och märker att en tysksåld 916 är sååå mycket billigare än en svensksåld dito. Det beror alltså på reggad ursprungseffekt och därmed försäkringspremien? Kan det vara några problem med att få en tysksåld servad? Annat som kan vara problem med att köpa en tyskimport?

/K

Det är nog inga problem med att få den servad, men därimot har jag hört talas om att det brukar kunna dra iväg i pris..

Hittade en 916SP3, men hann dessvärre inte köpa den :( en Biposto verkar lite tråkig (med risk för spö)

/K

Det är nog "SuperLight" som äger den sp3'an nu..

Du missade det tåget men det går ju fler :tummenupp

Jag kollade på en 2002:as 748 - grymt snygg i grått med röda fälgar. Säljaren ville ha 105. Blev en R1 med utropspris 85 för en 2002. Mycket mera motor och ungefär samma pengar för försäkring avgjorde. Billigare service är också ett plus. Men snygg var den (Ducatin)!

Back