Ducati 900ss regnr?

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Tjena. Är extremt sugen på att byta upp mig till en 900ss eller 900ssie till sommarn, men undrar lite över om jag skulle ha råd med försäkringen.

Finns det någon snäll själ som skulle kunna tänka sig att ge mig regnummer så jag kan kolla vad det skulle kosta?
Är sugen på årsmodell 98-01 (prisklass 60000-70000)
Skicka gärna pm med årsmodell och regnummer.

Tack på förhand!

Tar även gärna emot tips om varför man ska välja ss eller ssie. Antar att det senare är att önska, p ga insprutningen men mer än så vet jag inte.

http://hojtorget.nu är bra att ha!

---
Claessons Motor
900 SSie helkåpa
Årsmodell 1998
Cylindervolym 900 cc
Antal mil 4328 mil
Färg Röd
Reg. nr CPT397
---

---
Oves Motor
900 SSie helkåpa
Årsmodell 1998
Cylindervolym 900 cc
Antal mil 4172 mil
Färg Gul
Reg. nr CRY376

EDIT: Hoppla, någon hann före på den ena...

Just därför ska du fråga efter premien på bägge! Med tanke på hur varierande
svar det kommer från förskingringsbolagen så kan det vara kul att höra.

Rapportera sedan :tummenupp

yonsson skrev:
Den gula hade jag redan och den andra är samma årsmodell :)

stronzo skrev:
Just därför ska du fråga efter premien på bägge! Med tanke på hur varierande
svar det kommer från förskingringsbolagen så kan det vara kul att höra.

Rapportera sedan :tummenupp
Yes maam :)
Tack för alla svar. Fan vad biscaya är dyra på beghojar förresten. Nästan skamligt.

---
900SSie -01 (SFP 571)
helförsäkring/helår
IF: 2300/månaden
Bilsport och mc: 2371/månaden
---
900 SSie
Årsmodell 1998
Reg. nr CPT397
helförsäkring/helår
Bilsport och mc: 1963/månaden
IF: 553kr/månaden
---

Det var samma pris för båda 98orna på båda bolagen.
Men det konstiga är att båda 98orna var reggade på 34kw enligt IF så det var därför de var så billiga hos IF. Har det med årsmodellen att göra eller? Frågade om de var importerade, men det skulle dom inte vara enligt IF. Risken att båda är strypta är väl inte så stor.

Last edited:
yonsson skrev:
Men det konstiga är att båda 98orna var reggade på 34kw enligt IF så det var därför de var så billiga hos IF. Har det med årsmodellen att göra eller? Frågade om de var importerade, men det skulle dom inte vara enligt IF.

Ducati uppgav väl lite märkliga data på hojarna tidigare vilket ger dem låga premier. Det gäller bara de som sålts i Sverige fram till typ 99-00... De som importerats därefter har fått "rätt" effekt och är alltså dyrare att försäkra trots att det är samma hoj.

....eller har jag fattat fel?!

korvgubbe skrev:
Ducati uppgav väl lite märkliga data på hojarna tidigare vilket ger dem låga premier. Det gäller bara de som sålts i Sverige fram till typ 99-00... De som importerats därefter har fått "rätt" effekt och är alltså dyrare att försäkra trots att det är samma hoj.

....eller har jag fattat fel?!
Det var ungefär det jag misstänkte oxå, men trodde inte det gällde på en så relativt ny hoj som på en 98

yonsson skrev:
---
900SSie -01 (SFP 571)
helförsäkring/helår
IF: 2300/månaden
Bilsport och mc: 2371/månaden
---
900 SSie
Årsmodell 1998
Reg. nr CPT397
helförsäkring/helår
Bilsport och mc: 1963/månaden
IF: 553kr/månaden
---

Det var samma pris för båda 98orna på båda bolagen.
Men det konstiga är att båda 98orna var reggade på 34kw enligt IF så det var därför de var så billiga hos IF. Har det med årsmodellen att göra eller? Frågade om de var importerade, men det skulle dom inte vara enligt IF. Risken att båda är strypta är väl inte så stor.
He he he... kan inte låta bli men vilken ITALIENSK hoj som inte är importerad? :D
En viktig sak här bara... (om man nu har intresset) Med Bilsport & MC får du köra bandagar (dock ej träning inför tävling eller tävling) men det kan du glömma med IF.
Ducceklubben anordnar ju en hel del banåka så det är en faktor att ta hänsyn till tycker jag.

Maverick_ou812 skrev:
He he he... kan inte låta bli men vilken ITALIENSK hoj som inte är importerad? :D
En viktig sak här bara... (om man nu har intresset) Med Bilsport & MC får du köra bandagar (dock ej träning inför tävling eller tävling) men det kan du glömma med IF.
Ducceklubben anordnar ju en hel del banåka så det är en faktor att ta hänsyn till tycker jag.
Bandagar är inget som är aktuellt just nu eftersom jag bor i piss-staden jönköping, men annars var det ju en bra tanke.
Det jag menade med importerad är självklart importerad i efterhand. Då får dom ju den högre "rätta" effekten.

yonsson skrev:
Bandagar är inget som är aktuellt just nu eftersom jag bor i piss-staden jönköping...

:confused:

Vad pratar du om? Då har du väl bara 8-10 mil både till Kinnekulle samt
Anderstorp? Från Gbg är det 16-17 mil ungefär till båda, vilket jag tycker är
helt OK.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!