Ducati 848

Har lagen satts in om att försäkringsbolagen inte kan tvinga dig att ha hojjen/fordonet försäkrad om inte den är påställd, eller rättare sagt så byts den till garage försäkring om den ställs av och att man får pengarna tillbaka för trafik delen? Vet att den lagen har godkänts och undrar om den har börjat gälla?

...Bilsport och MC tar inte sporthojar (jo, trafik för 25...).

Irrelevant, men 1098:an kostar mig 1800:-/månad avställningsbar via Folksam från och med juni (när sporthojsförsäkringen jag har löper ut, jävla smc...att välja fulsport och ämc), hel naturligtvis. Alt. 11' om året icke avställningsbar (150-något /mån i garageförsäkring).

/J
 
Kan man ställa om sin mätare från miles till km på något enkelt sätt? På många hojjar ärd et bara hålla in vissa knappar så blir det rätt.
 
Löste mätar historien, någon som vet vad det är för size på batteriet och vad det är för spänning, säljer biltema något liknade.

Kan man ställa om sin mätare från miles till km på något enkelt sätt? På många hojjar ärd et bara hålla in vissa knappar så blir det rätt.
 
Förklara för mig varför jag ska ha en 848, jag har i två veckors tid jagat AVA och Ducati STHLM för att få prova men det finns ingen för provkörning.

Med lite småplock så stannar offerten kring 200 000, känns fel att inte prova innan man investerar.

Är ni nöjda?

/A
 
Förklara för mig varför jag ska ha en 848, jag har i två veckors tid jagat AVA och Ducati STHLM för att få prova men det finns ingen för provkörning.

Med lite småplock så stannar offerten kring 200 000, känns fel att inte prova innan man investerar.

Är ni nöjda?

/A

DS har en vit, köp den innan nån annan gör det.
Det är en jättebra motorcykel, man lever bara en gång, osv, osv.....
Vi ses där vid 11-snåret!
Seså, iväg nu.
 
Förklara för mig varför jag ska ha en 848, jag har i två veckors tid jagat AVA och Ducati STHLM för att få prova men det finns ingen för provkörning.

Med lite småplock så stannar offerten kring 200 000, känns fel att inte prova innan man investerar.

Är ni nöjda?

/A

Snyt dig och ring till Italia Bike Center i Arboga - tror det är andra gången jag skriver det här nu.
 
Förklara för mig varför jag ska ha en 848, jag har i två veckors tid jagat AVA och Ducati STHLM för att få prova men det finns ingen för provkörning.

Med lite småplock så stannar offerten kring 200 000, känns fel att inte prova innan man investerar.

Är ni nöjda?

/A

Får man fråga vad det är för småplock som driver upp offerten till 200 000?

Riktpriset på 848 är väl 142 000. Tillbehör för 20 000 får man ju på köpet. Det ger då småplock för c:a 80 000 eller?
 
Får man fråga vad det är för småplock som driver upp offerten till 200 000?

Riktpriset på 848 är väl 142 000. Tillbehör för 20 000 får man ju på köpet. Det ger då småplock för c:a 80 000 eller?


Offerten:

848, röd (så klart)

Helsystem, PowerCommander, Mappning, En extra uppsättning fälgar, depåstöd (enkelsving) och Kraschpuckar.

/A

Nähä, den va såld!!!!!

Och den va inte röd.

/A
 
Last edited:
Får man fråga vad det är för småplock som driver upp offerten till 200 000?

Riktpriset på 848 är väl 142 000. Tillbehör för 20 000 får man ju på köpet. Det ger då småplock för c:a 80 000 eller?

Det kanske är småplock ala sportbikes recept ;)
 
Någon som monterat slirkoppling sk. Anti-hopping-clutch på sin 848?

Det är fusk men mysigt vid snabb nedväxling.

/A
 
Offerten:

848, röd (så klart)

Helsystem, PowerCommander, Mappning, En extra uppsättning fälgar, depåstöd (enkelsving) och Kraschpuckar.

/A



Och den va inte röd.

/A

Helt korrekt, önskar att jag köpt allt det där när jag köpte hojen också... Dock var jag helt ny och min ekonomi räckte inte riktigt till...=)lägg till en racesadel på en gång också, det behövs... jag fick inte heller provköra den innan jag köpte, köpte min på Awa. Både Awa och Ducati sthlm erbjöd provkörning med 1098:an istället...
 
:rofl

Jag gillar den smala tanken faktiskt, kanske inte när man tourar eller vill pallnita (då är det lättare att förankra sig på en brünhilde-tjock japanska)...men i aktiv körning är det smutt.

Har det pillats dit nå' mer prylar på den vita springarn'? :D

Jag börjar få till det faktiskt.. dock svårt att få ner knät i backen när jag inte känner mig så förankrad jämt.. och svårt med snabbstyrningen när jag inte riktigt sitter som jag ska...MEN nu går det ju som sagt var bättre.. det justeras vilt med fotpinnarna och en racesadel är på väg.. Funderar på att kanske dreva om den ännu mer och håller på att fixa med den då att jag vill ha quickshifter. Vill ha ny bakdämpare också då fjädern är för hård för mig.. Vill ha powercomander, styrdämpare....hmm.. har en massa planer=) Själv då?:)
 
Jag körde min Ducce för första gången i onsdags på midlanda, måste säga att det är en galet skön cykel, har en gsxr k5a också men den kan inte ens jämföra sig på banan. Visst så har den mer kraft men ducatin är som en cykel, smal och grova bromsar. Ett måste är styr dämpare, kände flera gånger att däcket lyfte på lite gaspådrag ut ur kurvan och det är inte kul att få wobbel. Även att effekten är lite klen, hade svårt mot 1000cc hojjarna, den är mer lik en 600/750. Skulle nog rekommendera ett helsystem och en race ecu med tillhörande luftfilter.

Sen att den ser ut som den gör är bara ett plus! Blev sugen på en 1098 efter att märkt att effekten lite riktigt höll.

Förklara för mig varför jag ska ha en 848, jag har i två veckors tid jagat AVA och Ducati STHLM för att få prova men det finns ingen för provkörning.

Med lite småplock så stannar offerten kring 200 000, känns fel att inte prova innan man investerar.

Är ni nöjda?

/A
 
Kollar försäkring, just nu ligger Folksam bäst till med 14747:- hel/hel, vad kör ni?
 
Back
Top