Ducati 848

Fan ska de ta en hel jävla säsong att få levererat ett par ljuddämpare.....under all kritik även om Italienare är kända för att ta de piano så är detta lite väl magstarkt:mad: :huvet ....

Japp... samma sak när jag beställde termisar...

Så var de äntligen monterade!!!:yoparty Bara att hoppas på någon fin höstdag så man kan få avnjuta soundet, för att hoppas på en fullgas repa är väl uteslutet.......:gnissla

Grattis! Får berätta vad du tycker slipon/ecu ger....

Vad tycker ni då?

Nu har jag själv haft min hoj en säsong och jag älskar min hoj. Lite knepig som första hoj har jag dock upplevt den som.. I sommar kommer körmagin att komma;) Ska köra mer på bana också denna sommar... Vad tycker ni andra som har en 848...? :)

Skitlätt, knip utav helvide, sikta och hoppas på det bästa :scary

haha knip utav helvete!! hahaha:) Ja det ska jag göra.. Jag har faktiskt tränat i gymet i vinter för att arbeta upp mina benmuskler.. Jag undrar faktiskt en sak, varför är tanken så himla smal.. man måste ju knipa så himla mycket känns det som... :)

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: SGM
Nu har jag själv haft min hoj en säsong och jag älskar min hoj. Lite knepig som första hoj har jag dock upplevt den som.. I sommar kommer körmagin att komma;) Ska köra mer på bana också denna sommar... Vad tycker ni andra som har en 848...? :)

haha knip utav helvete!! hahaha:) Ja det ska jag göra.. Jag har faktiskt tränat i gymet i vinter för att arbeta upp mina benmuskler.. Jag undrar faktiskt en sak, varför är tanken så himla smal.. man måste ju knipa så himla mycket känns det som... :)

Tanken är så smal för att alla Italienare är pinnsmala.

Vill någon låna ut sitt reg nr för att kolla försäkringskostnader på denna? Är den mindre än 1098 i ren storlek förutom motorn, tänker på sittställning osv

Vill någon låna ut sitt reg nr för att kolla försäkringskostnader på denna? Är den mindre än 1098 i ren storlek förutom motorn, tänker på sittställning osv

Den har identiska mått med all säkerhet. Kolla den officiella hemsidan för säkerhetsskull. Reg.nr hittar du troligtvis på blocket om ingen hjälpsam individ skickar dig ett PM.

Kollat på blocket men ingen som skrivit ut, verkar som ingen är hjälpsam nog:S Tyvärr finns det tjuvar som förstör för oss alla! Ska försöka ringa till en handlare och få ett reg för att kolla.

Den har identiska mått med all säkerhet. Kolla den officiella hemsidan för säkerhetsskull. Reg.nr hittar du troligtvis på blocket om ingen hjälpsam individ skickar dig ett PM.

Ducati människor vart försäkrar ni era hojjar? Finns det något bolag som är extra snällt mot ducce?

En handlare ger säkert ut ett reg.nr. Det skulle säkert någon av annonsörerna på blocket också göra om du hörde av dig till någon av dem. Själv gav jag nyligen mitt reg.nr via PM till en forum medlem. För stöld måste ju tjuven veta precis var du förvarar motorcykeln. Att bara se ett reg.nr och ta fram en adress till ägaren gör honom ingen nytta. Bor man i villa förstår jag om man är lite mer restriktiv. Det hade jag varit själv. I lägenhet om man inte förvarar motorcykeln på samma adress är det nog inget att oroa sig för.

Försäkringsbolag är ytterst individuellt. Går inte att säga att det ena är bättre än det andra när det gäller priser. Du får helt enkelt ringa runt till allihopa. Ofta får man bättre premier ifall man samlat fler försäkringar hos dem.

Jag tror inte du ska förvänta dig någon större skillnad mellan en 848 och en 1198. En 8- 10 år gammal sporthoj är inte heller mycket billigare att försäkra. En sådan väger fortfarande under 200 kg och har en effekt på 120- 150 hk.

Det är inte svenskar i alla fall.. Dock är ju inte jag alltför stor.. men det är som mamma brukade säga till mig: knip ihop knäna=) haha=)

:rofl

Jag gillar den smala tanken faktiskt, kanske inte när man tourar eller vill pallnita (då är det lättare att förankra sig på en brünhilde-tjock japanska)...men i aktiv körning är det smutt.

Har det pillats dit nå' mer prylar på den vita springarn'? :D

Yes fick ett reg nr och har sökt lite, fick 10k för halv är det något att ha? Vad betalar ni?

En handlare ger säkert ut ett reg.nr. Det skulle säkert någon av annonsörerna på blocket också göra om du hörde av dig till någon av dem. Själv gav jag nyligen mitt reg.nr via PM till en forum medlem. För stöld måste ju tjuven veta precis var du förvarar motorcykeln. Att bara se ett reg.nr och ta fram en adress till ägaren gör honom ingen nytta. Bor man i villa förstår jag om man är lite mer restriktiv. Det hade jag varit själv. I lägenhet om man inte förvarar motorcykeln på samma adress är det nog inget att oroa sig för.

Försäkringsbolag är ytterst individuellt. Går inte att säga att det ena är bättre än det andra när det gäller priser. Du får helt enkelt ringa runt till allihopa. Ofta får man bättre premier ifall man samlat fler försäkringar hos dem.

Jag tror inte du ska förvänta dig någon större skillnad mellan en 848 och en 1198. En 8- 10 år gammal sporthoj är inte heller mycket billigare att försäkra. En sådan väger fortfarande under 200 kg och har en effekt på 120- 150 hk.

Jag kör http://www.bilsport-mc.com/ och medlem i Ducceklubben så blir det lite billigare.
(Har du Ducce ska du vara med i klubben, kostar 200 pickadoller)

...Bilsport och MC tar inte sporthojar (jo, trafik för 25...).

Irrelevant, men 1098:an kostar mig 1800:-/månad avställningsbar via Folksam från och med juni (när sporthojsförsäkringen jag har löper ut, jävla smc...att välja fulsport och ämc), hel naturligtvis. Alt. 11' om året icke avställningsbar (150-något /mån i garageförsäkring).

/J

Back