Ducati 750SS

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Hej på er!

Färsking som registrerad här på forumet.

Letar efter en förstahoj och har nu hittat en Ducati 750SS.
Har sökt här på forumet men inte hittat så mycket fakta.

Nån som kan hjälpa mig med detta? :rolleyes:

selin skrev:
Hej på er!

Färsking som registrerad här på forumet.

Letar efter en förstahoj och har nu hittat en Ducati 750SS.
Har sökt här på forumet men inte hittat så mycket fakta.

Nån som kan hjälpa mig med detta? :rolleyes:

Vad är det du vill veta? Det är en bra och rolig motorcykel, med massor av känsla, karaktär och gott ljud. Inget effektmonster, och inte särskilt snabb heller. Jag körde en sån en hel dag på Anderstorp, när jag var föråkare för en massa år sen. Det var inte svårt att åka "för" fort på bana med den, samtidigt som man åkte och tittade på småfåglar som byggde bo, sjöng refränger och funderade på livet i största allmänhet. (Var så lättkörd att jag blev lite okoncentrerad och körde ifrån mina grupper hela tiden, till så pass att många åkte hem för dom tyckte att det gick för fort...Och med det vill jag säga att cykeln är mycket bra, inte att jag är någon übergrüm förare!)

Bollox skrev:
Vad är det du vill veta? Det är en bra och rolig motorcykel, med massor av känsla, karaktär och gott ljud. Inget effektmonster, och inte särskilt snabb heller. Jag körde en sån en hel dag på Anderstorp, när jag var föråkare för en massa år sen. Det var inte svårt att åka "för" fort på bana med den, samtidigt som man åkte och tittade på småfåglar som byggde bo, sjöng refränger och funderade på livet i största allmänhet. (Var så lättkörd att jag blev lite okoncentrerad och körde ifrån mina grupper hela tiden, till så pass att många åkte hem för dom tyckte att det gick för fort...Och med det vill jag säga att cykeln är mycket bra, inte att jag är någon übergrüm förare!)

Tack för den ingående berättelsen :tungan

Fick totalt släpp och missade skriva årsmodell. Det är en -92'a

Jag vill veta allt som är värt att veta. Kvalitetsbrister har man hört talas om. Vill ju ha en hoj som jag slipper stå och skruva dagarna i ändå.

Hm kan inte egentligen uttala mig om en 92a.. men min är en -02a och jag e jäkligt nöjd. Skall iof sälja den nu( pm:a om du e sugen). Men det har verkligen fungerat perfekt, aldrig haft ett fel på den.Inget skruv och inget meck. Den bara går och går. Rolig, och visst den toppar inte 250. Men det går alldeles utmärkt att bli av med körkortet på. Och efter att ha kört en del på bana. Kan man lätt konstatera att det inte är några större problem att hänga på de litet större hojjarna. Visst man blir ifrånåkt på rakorna, men med tanke på hur lättkörd den är, samt hur perfekt den går i kurvorna. Så är det där man tar in. Så sammanfattningsvis kan man säga:

+för lätthanterligheten
+för ljudet
+för försäkringen

-för topphastigheten

Jag tycker att du gör ett mycket bra val, om du köper en 750ss. Speciellt om du inte är ute efter en 200hk,300km/t hojj.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!