ducati 750 sport som e lite trög?

dorfen

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2006
Hoj
ducati 750 sport, Triumph Daytona 675 -08
hej

Jag är nybliven mc-ägare och förare och tycket det är skitkul. Har haft min ducati 750 sport -01 nu i kanske två månader men börjar tycka att den är lite trött. Det sitter performence blås på.

Finns det något jag kan göra för att få den att bli lite piggare?

:confused: :confused: :confused:

Dorfen i Malmö!

dorfen skrev:
2487860 hej

Jag är nybliven mc-ägare och förare och tycket det är skitkul. Har haft min ducati 750 sport -01 nu i kanske två månader men börjar tycka att den är lite trött. Det sitter performence blås på.

Dorfen i Malmö!

Kör mindre vägar så märks det inte... :hihi

dorfen skrev:
2487860 hej

Dorfen i Malmö!
Lättat svänghjul och en nätt liten drevning gör susen jag lovar. :)

dorfen skrev:
2487860 hej

Dorfen i Malmö!
lämna boxen på mappning å öppet filter+ kugga ner en kugg fram så blir den roligare å köra ja lovar har gjort de på min 750s 01 :yoparty

Den där har la insprut så du kan ju köpa en PCIII till den.

Tojje skrev:
2488194 lämna boxen på mappning å öppet filter+ kugga ner en kugg fram så blir den roligare å köra ja lovar har gjort de på min 750s 01 :yoparty

lämna boxen på mappning?
jag är helt grön på allt som har att göra med motorcyklar.
Vad är boxen? och vad är mappning?

dorfen skrev:
2488215 lämna boxen på mappning?
om du lyfter på tanken sitter där en fyrkantig alubox som styr insprutningen den lägger man in en ny programvara i som ger mer soppa och som passar öppna burkar å filter bättre dom brukar va snålt ställda från början :tungan

dorfen skrev:
Du ändrar insprutet så den får mer effekt och så, boxen är den lilla datorn som styr insprutet.

dorfen skrev:
Börja med att byta till lättat svänghjul och dreva.
Most bang for the buck, kolla in vad dom säger om Supersport på ducceklubben.org

Tojje skrev:
2488224 om du lyfter på tanken sitter där en fyrkantig alubox som styr insprutningen den lägger man in en ny programvara i som ger mer soppa och som passar öppna burkar å filter bättre dom brukar va snålt ställda från början :tungan

ok men jag har redan en sån. Vet inte vilken som sitter i men har en annan som jag ska byta till när jag beskiktigar den eftersom den är reggad som 25 kw. om det nu är det ni menar?

750 sport är ju inte direkt något effektmonster, så risken att man uppelver en sån hoj som trött är nog ganska stor...
Bara å köpa värre! :tomten

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=40463

Seriöst då, så kommer aldrig 750'n att kännas särskilt vass när man väl börjat uppleva den som trött(dvs "vuxit ur" den). Även om annan drevning och lite fix med insprut kan ge en del så skulle nog jag hellre lägga stålarna på en hoj med lite mer potential från början, typ en 900 eller 1000ds.

/PeGe

dorfen skrev:
2488238 ok men jag har redan en sån. Vet inte vilken som sitter i men har en annan som jag ska byta till när jag beskiktigar den eftersom den är reggad som 25 kw. om det nu är det ni menar?
brukar stå på vilken som e orginal men e de lönt å ha den regad som 25kw den har ju bara 65hp

dorfen skrev:
2488238 ok men jag har redan en sån. Vet inte vilken som sitter i men har en annan som jag ska byta till när jag beskiktigar den eftersom den är reggad som 25 kw. om det nu är det ni menar?
Äh de bryr sig inte om det på besiktningen, men om du verkligen vill ha den som 25kw på besiktning så ta reda på om den är strypt i trotteln på pappret, isf kan jag fixa en bricka som gör att du inte kan gasa mer än nån millimeter på handtaget.

PeGe skrev:
2488244 750 sport är ju inte direkt något effektmonster, så risken att man uppelver en sån hoj som trött är nog ganska stor...
Bara å köpa värre! :tomten

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=40463

Seriöst då, så kommer aldrig 750'n att kännas särskilt vass när man väl börjat uppleva den som trött(dvs "vuxit ur" den). Även om annan drevning och lite fix med insprut kan ge en del så skulle nog jag hellre lägga stålarna på en hoj med lite mer potential från början, typ en 900 eller 1000ds.

/PeGe
jo sant så länge de svänger märker man inte så mycke men när man ska rakt fram å alla andra förvinner så blir man trött :D fast en fördel e ju premien inte e så dyr

Last edited:
Tojje skrev:
2488253 jo sant så länge de svänger märker man inte så mycke men när man ska rakt fram å alla andra förvinner så blir man trött :D
Då blir det bara att köpa ny hoj för du kommer nog inte hänga på så bra även om du trimmar din.

Tojje skrev:
2488275 om du menar mig så e de redan försent köpte st4s för 2månader sen å den blir ja inte från åkt på änsålänge :tummenupp
Trodde du var trådstartaren av nån anledning, lättare att hålla reda på folk om de har avatarer. ;)

Solid snake skrev:
2488287 Trodde du var trådstartaren av nån anledning, lättare att hålla reda på folk om de har avatarer. ;)

då är det nog som jag misstänkte.... ringde folksam idag och kollade vad en R6:a kostade och det var ju sjukt stor skillnad!!
Finns det ngt liknande som inte är så sjukt dyrt att försäkra?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg