Ducati 749s delar, ECU + avgassystem

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Hej på Er!

Är det någon som kan hjälpa mig men lite olika alternativ på ECU och avgassystem till denna modell? Helst begagnat och så billigt som möjligt!
Gärna tips på sidor där man kan tänkas hitta detta. Bara så man får en prisbild på vad detta kan kosta.

Tack

Vänliga hälsningar

Jacob
 

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Hej!

ECU fixar du bäst/lättast genom att kontakta Tom på www.hypertrick.se. Avgassystem till modellen ifråga finns det inte så himla sort utbud av på begagnatsidan, det är ebay som gäller då eller en annons på Ducatiklubbens sida. Nya helsystem är rätt dyra.

mvh Mackan
 

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Hej!

ECU fixar du bäst/lättast genom att kontakta Tom på www.hypertrick.se. Avgassystem till modellen ifråga finns det inte så himla sort utbud av på begagnatsidan, det är ebay som gäller då eller en annons på Ducatiklubbens sida. Nya helsystem är rätt dyra.

mvh Mackan


Tack för tipset! Det var inga problem att få fram en ECU från hypertrick, mycket tillmötesgående och trevliga :tummenupp. Nu återstår bara att se om jag kan hitta ett avgassystem till OK pengar. Du råkar inte veta om man behöver specialverktyg för att byta och få rätt spänning på kamremmarna? Eller kan man spänna dessa på känsla med vanliga verktyg?

Mvh Jacob
 

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Tack för tipset! Det var inga problem att få fram en ECU från hypertrick, mycket tillmötesgående och trevliga :tummenupp. Nu återstår bara att se om jag kan hitta ett avgassystem till OK pengar. Du råkar inte veta om man behöver specialverktyg för att byta och få rätt spänning på kamremmarna? Eller kan man spänna dessa på känsla med vanliga verktyg?

Mvh Jacob


Spänna remmarna är inga problem med vanliga verktyg. Det finns en hel del olika sätt att se om spänningen är rätt, men det är ju givetvis säkrast med verktyg. Vete fasen var man köper sådant men hör med en Ducatihandlare, jag brukar låna i mitt garage.

mvh Mackan
 

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Spänna remmarna är inga problem med vanliga verktyg. Det finns en hel del olika sätt att se om spänningen är rätt, men det är ju givetvis säkrast med verktyg. Vete fasen var man köper sådant men hör med en Ducatihandlare, jag brukar låna i mitt garage.

mvh Mackan

tack för det! Det kanaske blir BOTT denna säsongen trots allt :)
Fler tips på hemsidor där man kan tänkas hitta beggat avgassystem hade uppskattats!

Mvh

Jacob
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
tack för det! Det kanaske blir BOTT denna säsongen trots allt :)
Fler tips på hemsidor där man kan tänkas hitta beggat avgassystem hade uppskattats!

Mvh

Jacob

Bott??? Vad håller du på med egentligen???:va
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top