jonassheiakh
Våga vägra bulten MC
- Gick med
- 24 May 2009
- Hoj
- Buell XB12SS ,Honda CBR 929RR Streetfighter -00, Ducati 749 Dark -04, Hornet -08 SÅLD
Hej,
Har precis kommit över en Ducati 749 som jag importerat från Rumänien.
Innan frakt så fungerade den klockrent, startade utan problem osv.
Efter lastbilsfrakt så startar den inte längre.
Batteriet är nyladdat, den drar runt startmotorn, visar 12.2V på instrumentbrädan men vill inte tända verkar det som. Det luktar även bensin när man försöker starta, jag startar med choken avslagen.
Någon som kan ge mig lite tips på vad jag kan kolla själv för att få igång den ?
Att lämna in den på Ducati Stockholm kostar runt 10.000kr och det är jag inte riktigt sugen på att betala just nu
Uppskattar alla slags tips, eller om det finns ngn mekkunning person där ute som vill tjäna några tusen så tar jag gärna emot hjälp på det sättet med
/Jonas
Har precis kommit över en Ducati 749 som jag importerat från Rumänien.
Innan frakt så fungerade den klockrent, startade utan problem osv.
Efter lastbilsfrakt så startar den inte längre.
Batteriet är nyladdat, den drar runt startmotorn, visar 12.2V på instrumentbrädan men vill inte tända verkar det som. Det luktar även bensin när man försöker starta, jag startar med choken avslagen.
Någon som kan ge mig lite tips på vad jag kan kolla själv för att få igång den ?
Att lämna in den på Ducati Stockholm kostar runt 10.000kr och det är jag inte riktigt sugen på att betala just nu

Uppskattar alla slags tips, eller om det finns ngn mekkunning person där ute som vill tjäna några tusen så tar jag gärna emot hjälp på det sättet med
/Jonas