Ducati 749 Dark Startproblem

jonassheiakh

Våga vägra bulten MC
Gick med
24 May 2009
Hoj
Buell XB12SS ,Honda CBR 929RR Streetfighter -00, Ducati 749 Dark -04, Hornet -08 SÅLD
Hej,

Har precis kommit över en Ducati 749 som jag importerat från Rumänien.
Innan frakt så fungerade den klockrent, startade utan problem osv.

Efter lastbilsfrakt så startar den inte längre.

Batteriet är nyladdat, den drar runt startmotorn, visar 12.2V på instrumentbrädan men vill inte tända verkar det som. Det luktar även bensin när man försöker starta, jag startar med choken avslagen.

Någon som kan ge mig lite tips på vad jag kan kolla själv för att få igång den ?

Att lämna in den på Ducati Stockholm kostar runt 10.000kr och det är jag inte riktigt sugen på att betala just nu :huvet

Uppskattar alla slags tips, eller om det finns ngn mekkunning person där ute som vill tjäna några tusen så tar jag gärna emot hjälp på det sättet med :)

/Jonas

Nu ska jag inte komma med några tekniska gissningar, men varför kostar det 10 papp att göra en felsökning hos Ducati Stockholm?

Nu ska jag inte komma med några tekniska gissningar, men varför kostar det 10 papp att göra en felsökning hos Ducati Stockholm?

Inte en aning men jag har löst det tryckregulatorn till bensinen= nu går den finfint:tummenupp
Däremot så funkar inte varvräknaren men det känns som ett mindre problem.

Du skulle kunna höra med Hypertrick.net om de kan titta på den.. 10.000 för felsökning känns mycket.. Var det Tesse eller någon av Johan´erna du talade med? Kan inte tänka mig att de tar 10.000 för en felsökning, däremot är det ju svårt att kanske ge en bra grovuppskattning innan de kollat.

Har du fått någon motorlampa eller felmeddelande i displayen? Felkoder går ju enkelt att kolla.

Kan ju vara en tändspole alt någon kontakt som skakat loss kanske.

Det är inte så att imobilajsern har slagit till (under transporten). Lyser/blinkar det ngn gul/röd o ful lampa på displajen?

Vet faktiskt inte vem det var som svarade, men de kunde inte bara göra en felsökning utan de var tvugna o köra 1000mila servicen också.
Avamc skulle ha minst 13000sek för samma jobb.

Har med tänkt på immobilizern, men det är bara Neutral som lyser, som det ska vara antar jag.

Han som skickade den hade full tank i hojjen, så ska kolla det uppenbara... stiftena innan jag går på ngt större arbete, kan ju vara så att de är dränkta.

Killknappen..nää den har du säkert kollat ;). Är det gnista på tändstiften ? Jag hade rätt svårt med att få igång min HYM nu efter vintern, med samma symptom...mina tändstiftskablar satt löst.

Ja, det var inte svårare än att byta stift, då mullra hojjen igång fint med fullt termi system, lär ju INTE gå att regga i sverige, tror halva tyresö hörde hojjen idag, så får slänga på orginal och sen be till gudarna :)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back