roadwraith
All guts, no glory
Ja satt för en vecka sen och blev ombäd att leta upp en passande motorcykel till en kompis. Så jag for ut på blocket och såg mig om.
Då var den där, Vacker som synden. http://www.blocket.se/helsingborg/Ducati_749_S_39301969.htm?ca=21&w=2
Länka den till min kompis bara som hån att den skulle du köpa haha. Tänkte inte mer på det och surfa vidare.
Fast den gjorde något med mig för var dag efter det har jag mer o mer börjat dräggla över den
Har Haft alla de kända japanska märkena och tänkte för mig själv innan att nästa hoj ska komma från italien och den ska både ha torrlamell koppling och kåpa
. 749 har lixom alla rätt
Men någon som vet hur dessa är att leva med? Kör mycket och har förståt att de är rätt omfattande serviskostnad. Kan säkert byta remmarna själv men ventiljusteringen känner jag en viss rädsla för. Den enda gången jag servar min hoj på verkstad är för att behålla garantin annars är jag rätt hemma i garaget.
Såg också att 999 kostar ungefär lika mycket. Är det ett bättre val kanske? eller borde jag välja någon annan ducati för dessa dras med massa problem? Lägger ofta rätt många lugna mil så tycker en testaretta motor borde leva länge i mina händer när den slipper både bankörning och annan hårdkörning.
Då var den där, Vacker som synden. http://www.blocket.se/helsingborg/Ducati_749_S_39301969.htm?ca=21&w=2

Länka den till min kompis bara som hån att den skulle du köpa haha. Tänkte inte mer på det och surfa vidare.
Fast den gjorde något med mig för var dag efter det har jag mer o mer börjat dräggla över den

Har Haft alla de kända japanska märkena och tänkte för mig själv innan att nästa hoj ska komma från italien och den ska både ha torrlamell koppling och kåpa


Men någon som vet hur dessa är att leva med? Kör mycket och har förståt att de är rätt omfattande serviskostnad. Kan säkert byta remmarna själv men ventiljusteringen känner jag en viss rädsla för. Den enda gången jag servar min hoj på verkstad är för att behålla garantin annars är jag rätt hemma i garaget.
Såg också att 999 kostar ungefär lika mycket. Är det ett bättre val kanske? eller borde jag välja någon annan ducati för dessa dras med massa problem? Lägger ofta rätt många lugna mil så tycker en testaretta motor borde leva länge i mina händer när den slipper både bankörning och annan hårdkörning.