Video Ducati 748R tested by fastbikes

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Det är väl många av er som vet vilka fastbikes är/var. Galna britter som testade hojar på gata, och kör riktigt riktigt hårt. Många av testförarna var raceförare.

Här testar en av dem en 748r:

Imponerande tempo och uuuilisen är inte illa för en såpass "svag" maskin. Kollar man på sådana här klipp så inser jag iallafall att det räcker med en 90 talshoj för att köra riktigt riktigt fort.

älskar gamla fastbikes, dom lyckades hitta essensen i allt som var kul med hojkörning verkligen.

shakey (shane byrne) kör ju BSB numera (och är med i toppen och fightas dessutom).

Går köra fort med 60 tals hojar med...Känslan med nyare hoj, svängegenskaper och bromsar, fjädring och stötdämpare mmm gör att det även går att köra fort säkert också:)

älskar gamla fastbikes, dom lyckades hitta essensen i allt som var kul med hojkörning verkligen.

shakey (shane byrne) kör ju BSB numera (och är med i toppen och fightas dessutom).

Frosty som är med i klippet, vad sysslar han med? Har för mig att han också körde i BSB?

De är riktigt duktiga, men smått galna.

"How to pull wheelies and inluence people", episk. :)

Frosty som är med i klippet, vad sysslar han med? Har för mig att han också körde i BSB?

De är riktigt duktiga, men smått galna.

frosty körde bsb 2008 senast, sen vet jag inte vad han sysslat med.. tror han kört en heldel RRR också.. han lite mer till åren dock så skulle inte vara konstigt om han lagt racingjärnen på hyllan..

Fastbikes (UK) är riktigt bra, deras filmer är kanon!

Kan även rek UK-upplagan i pappersform, slår alla svenska tidningar med hästlängder.

Det fina med dåtidens Ducatisar var att de var lätta att köra fort med även för ett oproffs som jag. Stadigt förtroende ingivande onervöst chassi och en lufsig stark motor som tack vare sin osnabbhet gjorde att det var lätt att få ett flyt i körningen, gasade sällan på sig.
Min nuvarande Tuono går som ett troll jämfört med 916 -98.

748,916,996 är fina hojar, kommer stå en i garaget igen en dag.

Good ol' FastBikes. Tidningen är grym, men de här gamla filmerna med samma kvalité gör de inte längre :(...

Favoriten är när de ser vilken utav Hayabusan och Blackbirden som är bäst för drifting uppe i alperna's serpetinvägar. Samt vem som kan komma närmast en mötande bil i kurvor :D

Man får ju onekligen ett sug att köpa en 748/916/996/998. Ska man ha den sistnämnda vilken vore att föredra så får man ju nästan en 1098 för dem pengarna. Tillsammans med de alltför många barnsjukdomarna och dessutom åldern som gjort sitt så är det nog bäst att man har en till hoj i garaget ifall man kör mycket :)

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026