Ducati 748 Slip-on.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Tja !

Är det någon som kan rekomendera något slip-on till min ducce ?? Den låter inte tillräckligt bra. Grannarna klagar inte ens. :confused:

Märke :va
Pris :va
Vart man köper dom...... :va

//Anders

Webspy skrev:
Tja !

Är det någon som kan rekomendera något slip-on till min ducce ?? Den låter inte tillräckligt bra. Grannarna klagar inte ens. :confused:

Märke :va
Pris :va
Vart man köper dom...... :va

//Anders

Tja, Termignoni är väl ett säkert kort. Men det finns ju andra som säkert är lika bra, Akrapovic, Arrow etc etc. Kolla på SDKs annonsforum där kan du nog hitta ett bra beg system.

Sen är det det där med diametern. Ett 50mm halvsystem ger mest på topp, medans ett 45mm slipon (std mellandel) ger en jämnare effektkurva och bättre effekt i resten av registret.

Känns ändå som jag vill ha 50mm.... men kör nog bara slip-on.... har ni hört ?!? något om dom man kan beställa här ?? Gianelli eller vad dom nu heter ?

:7peta

Webspy skrev:
Känns ändå som jag vill ha 50mm.... men kör nog bara slip-on.... har ni hört ?!? något om dom man kan beställa här ?? Gianelli eller vad dom nu heter ?

:7peta

Är det viktigare att det låter mycket än att hojen går bra? :hihi

En handlare sa att SIL-motor systemen inte var att föredra före andra fabrikat (Tex Termisar och alla andra dyrare fabrikat). Att dom är lite budget och att man fick vad man betalade för. Stämmer det? Är det bätrre med tex Ducatis egna, Arrow, Micron, och alla andra som finns?

Jag är nog på gång att bli Ducatist, och då blir man ju sugen på ett Ducati Performence kit på en gång.

Det e häftigare att ha Acrapovic på en ducce numera... alla andra har ju termisar bara för att det är italienskt.
Tramsigt.

Bästa ljud och bra med effekt = Termosar. There can be only one.

Något tystare och bra med effekt = Akrapovic. Bästa kvalitén. Dyrast

Budget, men bra ljud = Silmotor

ingen aning = Leo Vinci.. Ganska dyra, men har hört bra saker om dem. Om inte annat så har de en sketabra db-killer lösning.

Mina pengar = Termignoni

Andras pengar = Akrapovic

amullo skrev:
Bästa ljud och bra med effekt = Termosar. There can be only one.

Något tystare och bra med effekt = Akrapovic. Bästa kvalitén. Dyrast

Budget, men bra ljud = Silmotor

ingen aning = Leo Vinci.. Ganska dyra, men har hört bra saker om dem. Om inte annat så har de en sketabra db-killer lösning.

Mina pengar = Termignoni

Andras pengar = Akrapovic

Leo vincis Db killer hur funkar den och ser ut?

Kör men 50mm Termignoni halvsystem och det get ett underbart ljud även om ett 54mm helsystem skulle vara att föredra.

Ska snart montera Akrapovic Evolution på min.
Edit: ett helsystem

Grym kvalité, termis svetsarna kan du inte ens jämföra med dessa, 4kg lättare... Mellanröret, från slip-on(en) till bakre cyllen i ett stycke med helt annan dragning, mindre böjar, rena konstverket...! :Bugar
Sen om det levererar får visa sig senare i bänken...

Info och lite bilder
http://www.hyperpastabiker.net/new_page_11.htm

Det Blev Leo Vinci titan..... nu låter hojen som den ska :) :yoparty

Tack för visat intresse !

//Anders

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...