Ducati 748 Forza Bianco

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Såg en Ducce 748 Forza Bianco (stavning?) igår.

Den var fullsmetad med lull-lull. Öhlins fram, bak och på styret. Kolfiberfälgar och kolfiber på lite diverse andra ställen. Utbytta dämpare (kanske helsystem), färgat kåpglas (rött), en backspegel, inga blinkers osv...

Det va hela paketet iaf.

Sen kollade jag däcken... Det var där jag blev lite fundersam. Bak var det ett Pirelli Dragon och fram ett Metzeler M1, om jag minns rätt.

Grejen var att det var så feta chickenstripes (minst 1,5 - 2 cm fram) att man fick funderingar på om den svängt öht.

Om man har en hoj som är moddad med så mycket racing-delar... Borde man då inte använda den som det är tänkt?

Det finns säkert en massa, fullt acceptabla, anledningar till att hojen inte sett en kurva på vykort men jag började iaf fundera.

Är jag helt snett ute?

/Lucky9

Står att vi är inne i mars nu.

Nog inte så många som satsat så hårt dom senaste 6 månaderna?

Ingel skrev:
Står att vi är inne i mars nu.

Nog inte så många som satsat så hårt dom senaste 6 månaderna?

Det var inte nya däck... Dom satt på förra säsongen. Det syntes.

Jaja... Jag blev bara fundersam.

/Lucky9

Duckatti köps ofta av posörer utan förmåga att göra annat än att vingla fram i stan och spegla sig i skyltfönstren. Det finns några få undantag. Hightuned är det främsta. Den mannen är inte rädd för att slänga sin röda spaghettiraket i lecakulorna. :rock

Ja de e klart..

Man köper väl inte en ducce för att sväga med.. :va :brinnerup

Lucky9 skrev:
Om man har en hoj som är moddad med så mycket racing-delar... Borde man då inte använda den som det är tänkt?

Är jag helt snett ute?
Ja, tänk att det är du! Folk får använda sina bågar precis som de vill. De är de som har betalat för dem, inte du, och då får de använda dem på det sätt de vill och inte på det sätt du vill :mattias

Lucky9 skrev:
Såg en Ducce 748 Forza Bianco (stavning?) igår.

Den var fullsmetad med lull-lull. Öhlins fram, bak och på styret. Kolfiberfälgar och kolfiber på lite diverse andra ställen. Utbytta dämpare (kanske helsystem), färgat kåpglas (rött), en backspegel, inga blinkers osv...
Var det den som står i entrén på NK?

Mattias skrev:
Duckatti köps ofta av posörer utan förmåga att göra annat än att vingla fram i stan och spegla sig i skyltfönstren.:rock

Japp, så är det! När Ducceklubben hyr banor använder vi bara start och målrakan och kör fram och tillbaka på den. I de kurviga delarna av banan brukar vi ställa upp några grillar och köra BBQ. :fyllisar

/RedTop

Mattias:
Har du slutat med dekaler? Jag har varken fått svar på mail eller PM? :confused:

Ja det är ju lätt att tro att alla med sporthoj armbågsskrapar dagligen, för att de säger det här.

Fast merparten av hojägarna i Sverige är inte här, utan har sin sporthoj och sitt färgmatchande ställ med samma stolthet som en sportbil, man ser ju aldrig en sportbil gasa ordentligt heller.

De flesta är bara ute och snyggåker, inget fel i det egentligen.

Funderar på att dekaltrimma min Ducce. Hur ser såna chickenstripes-dekaler ut? Sitter dom verkligen på däcken?! Jag tycker ändå det låter skitcoolt. Var köper man dem? Gör du såna Mattias?

/Sssss

Superlight skrev:
Funderar på att dekaltrimma min Ducce. Hur ser såna chickenstripes-dekaler ut? Sitter dom verkligen på däcken?! Jag tycker ändå det låter skitcoolt. Var köper man dem? Gör du såna Mattias?

/Sssss

EDIT: vara snäll mot fiskpojkarna så jag inte får en horsehead i sängen.. :tummenupp

Jag har en hake på Er nu...

Last edited:
TSRD skrev:
Hörrö din sladderkärring :3freak !!?? Nu har du umgåtts för mycket med bror din, glappkäftsyndromet verkar ha smittat :fatta! Kanske inte läge att sprida "projektinfo" utanför projektgruppen, så att säga... Orutinerat grabben :7peta ... Nu blir det du som bjuder oss på Kinesen idag :tummenupp

/T

.

Ha ha :rofl

Det är Ni som bjuder mig.. annars skriver jag detta i ducceklubbs forumet oxå... :D

emullo skrev:
Ha ha :rofl

Det är Ni som bjuder mig.. annars skriver jag detta i ducceklubbs forumet oxå... :D

Allvarligt Emullo. Jag skulle uppskatta om du tog bort bilden iaf. T har rätt!

/S

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...