Ducati 748-2001 erfarenheter?

Sköter man sin Ducce håller den utan strul.... om man missköter den så får man skylla sig själv.
 
amullo skrev:
Verkar som ett måndagsexemplar.

Vem på Ducati Sverige talade han med?


Vet ej namnet men han var reklamationsansvarig.. Kan höra med han om du vill, han själv är tyvärr inte så driftig och gåpåig vilket kan behövas i ett sånt här fall.

Mvh Sleven.
 
Webspy skrev:
Sköter man sin Ducce håller den utan strul.... om man missköter den så får man skylla sig själv.


Hur fan missköter man en ram??? Kör på crossbanan?? :kocko
 
sleven skrev:
Hur fan missköter man en ram???

Men hallå... Han käkade väl pasta från "Signum" oxå... :kocko ... :tuttar

Ramsprickor var en "vanlig" företeelse på SS-modellerna från cirkus 91 till 97, de sprack oftast framme kring styrhuvudet.

Att en Hypersport skulle spricka i ramen har jag aldrig hört talas om, förutom efter grovt våld i form av vurpa. ..och då har jag pratat med betydligt fler Ducatister än Amullo :slicka ... ;). Däremot kan det säkert hända att ramen spricker på Hypersportarna... Men det är icke något man normalt behöver bekymra sig om som Hyper-ägare :fakta .

Nu vet jag iofs inte hela historien bakom detta fall, och är inte heller speciellt intresserad :rolleyes: . I normala fall brukar dock Ducati vara generösa med garantierna, så är det materialfel bör det inte vara några problem med att få hjälp. Både Björn och Henke på Ducati Sverige vet vad de pratar om... Om din polare har blivit "oskyldigt" dåligt bemött så blir jag faktiskt lite förvånad, det är inte min erfarenhet... Fast så käkar jag oxå pasta från Barilla :7peta :hihi


/Tobbe

.
 
sleven skrev:
Vet ej namnet men han var reklamationsansvarig.. Kan höra med han om du vill, han själv är tyvärr inte så driftig och gåpåig vilket kan behövas i ett sånt här fall.

Mvh Sleven.

Okej..

När köpte han hojen?
När sprack ramen?
När gjordes reklamationen?

Jag finner det så intressant att han fick dessa problem med Ducati Sverige eftersom jag enbart hört positiva saker från medlemmarna om dem. Exempelvis så var det en polare som råkade ut för att hans top gick åt skogen efter 2år. Vid öppnandet så såg meken att det var ett extra schims som legat i från fabrik och förstört ett antal vippor och en kamaxel.

Detta byttes och renoverades snabbt av Ducati Stockholm utan kostnad för kunden. Och då hade (vad jag vet) inte kunden nånn garantitid kvar vid tillfället.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top