Ducati 748 00:a

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Är det en okej hoj eller ??

Dom är inte så farligt dyra i tyskland, kan ju hitta en för typ 65k

Är det samma problem som med 996 att man inte kan köra på bakhjulet med dom för då rinner oljan ut??

Dom låter ju sååå gött, och så är det ducati !!!!!

Lite tips tack ?

K-Micke skrev:
Det är i princip samma motor, oljan rinner inte ut men det kan bli svårt för
oljepumpen att hålla trycket. Långa wheelies -> inte bra.

Vid ääääänu längre wheelies är det brukligt att vevhusventinationen får spatt å skickar en hel del olja in i luftburken, den är inte helt tät så det brukar hamna lite överallt, bland annat på bakhjulet.. Har sett det hända, inte provat sjäv, kass på sånt..

/B

Om du vill ha input angående motorkarraktären på en Ducce och dess villighet att wheela så ger jag den tummen upp :tummenupp Wheelade ju herr dee_cati's (900ss) med start på 4e växel sittandes .. iofs med skjuts. tyckte nog motorn försämrades lite efter hans utlåning till mig ;) (hoppas jag han inte läser he he jk) .. sen är det ju skillnad på varvspärrswheelisar och jämna å fina wheelisar.

Swedie skrev:
Om du vill ha input angående motorkarraktären på en Ducce och dess villighet att wheela så ger jag den tummen upp :tummenupp Wheelade ju herr dee_cati's (900ss) med start på 4e växel sittandes .. iofs med skjuts. tyckte nog motorn försämrades lite efter hans utlåning till mig ;) (hoppas jag han inte läser he he jk) .. sen är det ju skillnad på varvspärrswheelisar och jämna å fina wheelisar.

Ähhh, det var det värt :D Jag tyckte snarare att den gick bättre efter att du hade haft den, kanske var för att den blev ordentligt ursotad efter att strypbrickorna hade kvävt den...? Och visst blev det lite kladd i luftburken men det var ju bara att köra lite avfettning i skiten så blev den som ny igen! Efter att ha monterat bort den ska tilläggas......

Däremot blev ramen aldrig sig lik igen efter swedies framfart, från en minispricka till helt av nästan på 300 mil :va Men trots det har inte Ducati avskräckt mig, snarare frälst för jag SKA ha en sån snart igen. Inte 900ss iofs men ducce.....

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park