Ducati 1199 Panigale Terra Corsa

Riktigt fet, gillar utseendet på den. Inget jag hade gjort på min personliga 1199 men ändå coolt och underbart att se att folk använder sina Duccar på riktigt.

Fast det här är ungefär lika meningslöst som när tyska tuningföretaget Wunderlich byggde denna på en S1000RR Mad-Max-BMW-S1000RR.jpg

De där däcken är totalt vördelösa på grus och en Panigale med clipon är en urusel gruscykel. Dessutom är däcken helt värdelösa på väg, de överhettar och blir glashala med 35hk. Således har man gjort en dålig cykel av en riktigt bra en.

Fast ja det ser häftigt ut.:rock

Fast det här är ungefär lika meningslöst som när tyska tuningföretaget Wunderlich byggde denna på en S1000RR View attachment 394060

De där däcken är totalt vördelösa på grus och en Panigale med clipon är en urusel gruscykel. Dessutom är däcken helt värdelösa på väg, de överhettar och blir glashala med 35hk. Således har man gjort en dålig cykel av en riktigt bra en.

Fast ja det ser häftigt ut.:rock

Man har ju naturligtvis fyra uppsättningar fälgar med grusdäck, gatdäck, slicks och dubbat för is :) Men ja, ett crosstyre behöver absolut den där Panigalen.

Man har ju naturligtvis fyra uppsättningar fälgar med grusdäck, gatdäck, slicks och dubbat för is :) Men ja, ett crosstyre behöver absolut den där Panigalen.

Jaha men då förstår jag....

Är det bara jag som har köpt mig ett jättestort garage och har många hojar som är bra på specifika saker så man slipper kompromissa?

Jaha men då förstår jag....

Är det bara jag som har köpt mig ett jättestort garage och har många hojar som är bra på specifika saker så man slipper kompromissa?

Vi som inte har råd med massor med hojar köper en Panigale med fyra uppsättningar fälgar och däck :)

Ducati kommer och hämtar dig till Gulag för att du kallade deras hoj för ett budgetval.

Du kommer att hamna bredvid Christina Lugnet som kallade Grand Hotel för "billigaste alternativet"

Jag har ju redan vädrat mina åsikter om att Superleggeran är en besvikelse så jag är rätt säker på att det blir en drive-by om jag passerar Bologna igen.

Om Grand var budgetalternativet blir man ju lite nyfiken på vilka som var dyrare och framförallt på om de har några lediga tjänster på Tillväxtverket (skrattretande namn, löp linan ut och våga kalla det Växtvärket), det verkar ju bara ett ställe med bra personalfester på i alla fall.

Last edited:
Den är optimal för att visa för pöblen "kolla vad jag har, det har inte du" ;)…något annat är den nog inte så bra på. Fast bara en sån sak…den väcker säkert mer uppståndelse och uppskattning vart man än parkerar än en standard 1199s och det är nog syftet.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT