Ducati 1098 blir Ducati 1198!!

Swedie..

Jag provade brorsans 1098 i sommras och fick, precis som du, inte direkt en "superkontakt" med hojan när jag satte mig på den, men när man väl var ute på banan så var det helt annorlunda. Även fast jag körde "lugnt" så låg jag bara 1.5 sekunder efter min normala varvtid på Anderstorp (nu är jag iofs inte raceförarsnabb heller).

Jag kände mig iallafall betydligt mer hemma på hojen på banan jämfört med när man stog still och bara "provade". Jag skulle säga att det är värt en provtur iallafall.

Swedie..

Jag provade brorsans 1098 i sommras och fick, precis som du, inte direkt en "superkontakt" med hojan när jag satte mig på den, men när man väl var ute på banan så var det helt annorlunda. Även fast jag körde "lugnt" så låg jag bara 1.5 sekunder efter min normala varvtid på Anderstorp (nu är jag iofs inte raceförarsnabb heller).

Jag kände mig iallafall betydligt mer hemma på hojen på banan jämfört med när man stog still och bara "provade". Jag skulle säga att det är värt en provtur iallafall.
Jag HAR faktiskt kört rätt många mil på hojen...på gatan. Men minns inte längre exakta upplevelsen, mer än att som du säger... en kul hoj med mycket punch. Bästa twinnen.

Om jag ska köra Ducce, så vet jag inte om jag vill ta mig råd med en 1198... nu borde ju 1098S bli mycket billigare och den är ju helt klart kompetent oxå.

Skulle ha passat på och provkört en på bana i år.

Jag HAR faktiskt kört rätt många mil på hojen...på gatan. Men minns inte längre exakta upplevelsen, mer än att som du säger... en kul hoj med mycket punch. Bästa twinnen.

Om jag ska köra Ducce, så vet jag inte om jag vill ta mig råd med en 1198... nu borde ju 1098S bli mycket billigare och den är ju helt klart kompetent oxå.

Skulle ha passat på och provkört en på bana i år.
Kom till Skåne prova min ska köra själv bana nästa år jag är amatör

Prisindikation idag är runt 145´för vanliga Streetfightern och typ 185 för S´n...
Tror dock inte att det den vanliga blir så billig... Blir för stor konkurrent till 848:an

Det där med att förstora duccemotorer Har ju min garagegranne TomTom hållt på med länge! :D

...Kunde inte låta bli ;)

/J

Någon som har kört Monster 1100?
Jsg funderar på en sådan, Är det något att ha?

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing