Ducati 1098/1198 tråden!

Tack .
Stiliga grepp...men den där urfräsningen precis i det område där belastningen lär bli som värst....känns inte helt stabil...? Bromsgrepp får gärna väga 5 gram till och vara solida just där då.

Dom känns verkligen solida . Sen om de knäcks om man vurpar ....

MEn men det finns olika varianter på Ebay och jag köpte dessa på chans , tänkte att om det är skit kan jag alltid ha dem som reservisar ..

Och jag blev inte besviken på kvalite`n tvärtom :)
 
Är det någon som kör outlaw med regskylten i hjulhuset?

Riktigt sugen på någon liknande lösning som:

http://cgi.ebay.co.uk/Ducati-LED-re...58?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item2308ec84b6

Alternativet är att ha en skylthållare som är smidig att plocka av för banåkat, hur är Ducati Performance? Någon som har denna?

http://www.ducatiperformance.com/du...um-license-holder-p-29291.html?cPath=22_26_37

Hjälp. 5 veckor till Gotland.

/A

Jag svängde ihop en egen lösning, kostade "gratis".

Original blinkers går att dela på (utan att kapa, eller förstöra något), själva blinkerskroppen är förflyttad in i kutsen, bakom ventilationsgallren (sitter med industri-kardborre-deluxe).

Regplåten sitter med en bockad aluplåt med lite genomtänkt svetsjobb och hål här och var för (original) skyltbelysning - som sedan pulverlackades svart.

Några hål i det svarta plastsjoket, och lämplig placering mellan rören på väg upp mot dämparna...och dra om lite kabel - voila' - gratis, ingen åverkan (mer än ett par små hål i undertailen), och allt är reverserbart.

Ducceklubben har skylt- och bullerfond om man får böter, rekommenderas. ;)

Blev förbannat mycket stiligare. :yoparty
 

Bifogat

  • bild.jpg
    bild.jpg
    156.6 KB · Visningar: 58
  • bild1.jpg
    bild1.jpg
    185.7 KB · Visningar: 95
Last edited:
Någon som provkört den senaste Ducati Monster 1100 evo?

Den ser juh ascool ut :tummenupp 100 Hk och Torrvikt på 169 kg bör juh räcka för att ha kul?
Är abs:en urkopplingsbar? :va

/Jimpa
 
Jag svängde ihop en egen lösning, kostade "gratis".

Original blinkers går att dela på (utan att kapa, eller förstöra något), själva blinkerskroppen är förflyttad in i kutsen, bakom ventilationsgallren (sitter med industri-kardborre-deluxe).

Regplåten sitter med en bockad aluplåt med lite genomtänkt svetsjobb och hål här och var för (original) skyltbelysning - som sedan pulverlackades svart.

Några hål i det svarta plastsjoket, och lämplig placering mellan rören på väg upp mot dämparna...och dra om lite kabel - voila' - gratis, ingen åverkan (mer än ett par små hål i undertailen), och allt är reverserbart.

Ducceklubben har skylt- och bullerfond om man får böter, rekommenderas. ;)

Blev förbannat mycket stiligare. :yoparty


Tjusigt, synd bara att jag jobbar med datamaskiner och är totalt oduglig med manliga grejjer som t.ex svets.

Vet du någon som har tid och lust att hjälpa till med sånt?

Din lösning är ju mkt snyggare än 2800kr DP hållarn.

/A
 
Tjusigt, synd bara att jag jobbar med datamaskiner och är totalt oduglig med manliga grejjer som t.ex svets.

Vet du någon som har tid och lust att hjälpa till med sånt?

Din lösning är ju mkt snyggare än 2800kr DP hållarn.

/A

Jag jobbar med vmwarekluster och annat fräsigt jag med. :D Men dras med en GDS-ådra nedärvd av min far. Dock kan jag inte ta på mig äran för svetsjobbet, men designen är all me.

Det har sina fördelar att ha mekverkstad med alusvetsare på jobbet. ;)

Egentligen finns det inget facit, du vet var du vill ha plåten - borde inte allas våran sportbaJJk kunna assistera i fjollträsk?

/J
 
Last edited:
Jag jobbar med vmwarekluster och annat fräsigt jag med. :D Men dras med en GDS-ådra nedärvd av min far. Dock kan jag inte ta på mig äran för svetsjobbet, men designen är all me.

Det har sina fördelar att ha mekverkstad med alusvetsare på jobbet. ;)

Egentligen finns det inget facit, du vet var du vill ha plåten - borde inte allas våran sportbaJJk kunna assistera i fjollträsk?

/J


Då bestämmer vi att han den där Sportbike tar tag i det här.

Ska ge mig på rearsets montering ikväll efter valparna somnat.

Det kan ju inte gå annat än åt helvete.

/A
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM
Då bestämmer vi att han den där Sportbike tar tag i det här.

Ska ge mig på rearsets montering ikväll efter valparna somnat.

Det kan ju inte gå annat än åt helvete.

/A

Bara att slå en pling, dock har jag slutat ta betalt i bullar, blir ju fet som fan.......
 
1.När sker Gotland?
2.Vet ej.
3.Cykel på plats.
4.Fullbokad hela Maj dessvärre.

Den den där Rad4 killen Henrik har bokat iväg mig den 26e maj.

Jobbigt att du ska va så jävla populär, väntlista för Juni?

/A
 
Last edited:
Streetfighter?

Finns det en speciell tråd för den eller platsar det här?

Jag undrar om någon här på forumet har en och vad dom tycker? Den är mer intressant för mig då försäkringen är halverad i jämförelse mot 1098/1198 som annars är underbara maskiner!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top