Ducati 1098/1198 tråden!

Inför Våren.

Nu har det handlats värre:
1.Kåpset 5700:-
2.Swingskydd 942:-
3.Kåpglasskruv 120:-
4.Dekaler 103:-
5.Kåpskruv deuz 712:-
6.Bakljus 919:-
7.Krashpuckar gaffel+kåpor 2146:-
8.Styrändar 391:-
Saknas gör kåpglas och bakdel,sedan är man redo för lite bankörning =).Ngn som kan rekommendera kåpglas eller fotpinnar ??
 
Var handlade du någonstans nu? Kåporna blev inte Polydom i alla fall med det priset...

Nu har det handlats värre:
1.Kåpset 5700:-
2.Swingskydd 942:-
3.Kåpglasskruv 120:-
4.Dekaler 103:-
5.Kåpskruv deuz 712:-
6.Bakljus 919:-
7.Krashpuckar gaffel+kåpor 2146:-
8.Styrändar 391:-
Saknas gör kåpglas och bakdel,sedan är man redo för lite bankörning =).Ngn som kan rekommendera kåpglas eller fotpinnar ??
 
inköp.

Nej blev ducce performance kåpor,street version.Ser himla bra ut,skall provmonteras ikväll över ett par kalla =)
 
ECU måste bytas?

Jag har en teknisk fråga till er 1098 ägare. Är det samma ECU på 1098 & S?
Är det sant att man måste BYTA ECU när man byter slipon/helsyst.????
Varför?? Räcker det inte med en PC3?? Kan någon vänlig själ förklara?
 
Jag har en teknisk fråga till er 1098 ägare. Är det samma ECU på 1098 & S?
Är det sant att man måste BYTA ECU när man byter slipon/helsyst.????
Varför?? Räcker det inte med en PC3?? Kan någon vänlig själ förklara?

Med slipon så skulle det nog funkar med pc3.

Med helsystem så tar man bort både lambda och "klaffen", om man inte byter ecu så får man troligen lite problem/felmeddelanden.
Eller om man kan programera om ecun att lambdan och klaffen är borta.

Hoppas jag kunde förklara så du hajjar. :tummenupp
 
Nybliven medlem hoppar in. tjingsar på alla Ducatisti "tifosi :)
 
Last edited:
Med slipon så skulle det nog funkar med pc3.

Med helsystem så tar man bort både lambda och "klaffen", om man inte byter ecu så får man troligen lite problem/felmeddelanden.
Eller om man kan programera om ecun att lambdan och klaffen är borta.

Hoppas jag kunde förklara så du hajjar. :tummenupp

Lambda och spjället åker bort, i alla fall om man väljer Termisar, Slip-on.
Viktigt att nollställa TPS:n annars hinkar det soppa så det sprutar ur rören. Egen erfarenhet, tyvärr.
 
Välkommen!!! :klappar :cpparty ser fram emot mycket inlägg så den här tråden rullar på lite mer än vad den gjort hitills!
Kom gärna med idéer och tips om allt du gör med hojen o vad du tänker utsätta den för!
Vi måste sysselsätta oss med något i vinterrusket :D

Men du har väl sommar därnere fortfarande eller!

PP

Nybliven medlem hoppar in. tjingsar på alla Ducatisti "tifosi :)
 
Jag har en teknisk fråga till er 1098 ägare. Är det samma ECU på 1098 & S?
Är det sant att man måste BYTA ECU när man byter slipon/helsyst.????
Varför?? Räcker det inte med en PC3?? Kan någon vänlig själ förklara?

Eller så lägger man ner pengarna på en ommappad ECU så slipper man problemen enkelt o smärtfritt
www.hypertrick.se
Tom gjorde våran 748R/999s hojs mappning och han är f*n noggrann.
 
Lambda och spjället åker bort, i alla fall om man väljer Termisar, Slip-on.
Viktigt att nollställa TPS:n annars hinkar det soppa så det sprutar ur rören. Egen erfarenhet, tyvärr.

Ofan.. Jag har helsystemet och där försvinner det såklart.
Men jag hade ingen aning om att man tar bort lambda och spjället när man monterar slip-on. Ahja. där lärde man sig något idag oxå. :tummenupp
 
Normalt följer det med en ECU till DP kit, men som sagt oven är det samma ecu som standard fast med en annan (rätt kass) mapp. Hypertrick gör jävligt bra mappningar. Den Tom gjorde för mitt Monster RS (999s spis) var jävligt bra, 136 pållar och hojen går som en dröm. PCIII behövs inte alls..dessutom kan han fixa najs uppstart text i instrumentet :). Köper du ett annat system / slipon följer det inte med någon ECU och då får du antingen mappa om den du har hos Tom eller köra med PCIII (vilket är ju betydligt sämre alternativ). Du kan alltid kör med Nemesis om du har deg över och vill vara lite extrem sådär :).
 
Man tackar för välkomnandet

Vinterns aktiviter på hojen blir nog mörkt kåpglas, mini blinkers samt termignoni helsystem.
Den är redan lite utrustad från start. Köpte den begagnad för några veckor sedan.
Har slirkoppling, 520 drivpaket (nerdrevad en kugg fram), Quickshift samt kolfibersvingskydd.
 
Stora luftkanaler med orginalsystem

Jag funderar på om jag ska välja större luftkanaler när jag köper kraschkåpor (blir förmodligen Polidom). Men jag kommer med största sannolikhet inte byta system, tycker inte det verkar värt pengarna att riskera anmärkning på ljudnivån som det diskuteras så mycket om (på bana alltså)

Nu några frågor;
1. Får jag ut något av större luftkanaler om jag inte byter system?
2. Går det att justera ECU om jag gör det ?
3. Byte av luftfiler antar jag behövs i så fall, vilka eftermarknadsprylar finns det?
4. Nödfråga: Är det I PRAKTIKEN ett problem för de som kör bana med Termisas eller helssystem att ljudnivån riskerar att diska dem på olika banor?

Peter
 
Hej är det någon som har koll på om det går att eftermontera traction control systemet på en 07 S ?
Funderar även på att köpa sirkopling nu i vinter är det någon som har bra tips vilken man ska välja.
Finns det någon som säljer färdig lackade krash kåpor?
Många frågor blir det är tacksam för svar på någon av dom.
Mike
 
Nu några frågor;
1. Får jag ut något av större luftkanaler om jag inte byter system?
Större luftkanaler gör förmodligen en del.. Orginalen är f*n skitsmå!

2. Går det att justera ECU om jag gör det ?
JAPP! Snacka med TomTom. Han kan ju iallafall se till att mappen är helt rätt. Uppenbarligen så finns det en del att hämta som jag förståt det.

3. Byte av luftfiler antar jag behövs i så fall, vilka eftermarknadsprylar finns det?
Jag känner bara till DP´s egna.. Faktiskt så måste jag säga att här tror jag inte du hämtar någon effekt direkt. Ducati´s luftfilter brukar vara ganska OK.

4. Nödfråga: Är det I PRAKTIKEN ett problem för de som kör bana med Termisas eller helssystem att ljudnivån riskerar att diska dem på olika banor?
En mycket liten risk i så fall. dB-killers ingår i vilket fall till helsystemet från Termignoni och jag har inte sett någon som blivit kuggad med det på någon bankörning/tävling. Jag har hört EN anmärkning och då stoppade personen i fråga i sina killers och allt var frid och fröjd.
 
När jag var i Linköping o körde berättade de att om man kör på deras torsdagskörning var det orginalsystem som gällde... Spelade ingen roll om man hade DB-killers, det skulle vara orginal.
/Hanna
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top