Ducati 1098/1198 tråden!

Kul! :tummenupp Intressant att du tycker det blev sån skillnad med burkar o filter mm. Det får bli nästa års projekt, med reservation för hur mycket det låter, det är ju så noga på banorna nu för tiden :gnissla.

När det gäller omslutningen på tanken vid bromsning håller jag med. Jag är 193 lång och mitt enda och stora problem är just bromsningarna. Har kört en del bana och är faktiskt lite fundersam hur jag ska få till det.

Jag har gjort precis som du, flyttar ned innerknät på kåpan vid inbromsning, men det sitter en "mental" spärr att inte låta för mycket tyngd vila där, vilket får till följd att jag hänger i styret och det är aldrig bra...:rolleyes:

Grejen är att jag har redan monterat PP Tunings fotpinnesats som är justerbar och den har jag högst upp o längst fram!:confused: - o fortfarande är det tungt att flytta upp knäna.
Jobbar med en körställning där jag helt enkelt ligger an med innerlåret mot tanken o låter all vikt hamna där men jag skulle vilja sitta lite längre bak för viktfördelningens skull. Hänger du med?

Oavsett kan jag rekommendera PP Tunings fotpinnar. Köpte dem hos Grevens mc-delar efter en hel del research. Mest pinnar för pengarna om man jämför med Ducati orginal, Rizoma, NRF mfl. Finns bilder på min blogg.

I övrigt har jag med en -08, bilden e från i går o lite suddig, men jag har meckat lite med den...:D

PP

Oj, här har man missat att följa upp.

Jupp, det blev en ny 1098:a -08, inte den beggade S:en (den var något dyr, speciellt då den var lite lagad efter lätt marksyning). :)

100-mila gjordes på AVA i tisdags, monterade burkarna och lät dem montera ecu, plocka bort lambdan och skicka i filtret. :)
Den blev oerhört mycket trevligare efter att de pillat lite på't - inte alls lika "bockig" under 4000 på hög växel, innan med standardprylarna undrade man lite när man skulle använda 6:an i normal trafik. :crash

150 mil avverkade, och man börjar känna sig hemma - jag har bara en fundering på att ändra något, och det är fotpinnarna, skulle vilja få upp knäna en liiiiiten aning - nu får man nästan jobba för att få upp dem såpass att man får hjälp av gripsterpadsen på tanken (jag är ändå 190+ och har 34" i benlängd på brallorna).

...det blir lite tungt i inbromsningarna, har märkt att man kan slököra lite och låta kåporna hjälpa till lite, man lägger knäna mot dem - men då rycker putsnojan in lite... :hihi

Kolfibersuget börjar dyka upp med...det får bli vinternöjet tror jag. :banana



Kolla in gulfduccen, hittade den på ducati-superbikes.com - det är bland det coolare man sett. :Bugar

/J
 

Bifogat

  • 1098 racekåpor.jpg.jpg
    1098 racekåpor.jpg.jpg
    155.5 KB · Visningar: 119
Akut!!!

Söker med ljus och lykta efter någon som har 16/37 525 drev till en 1098!!! Min varvar ur med standard 15/38 och jag behöver ändra på det.

Maila, pm'a om ni vet något ställe/person som kan tänkas ha. Behöver dem tills nästa helg på Anderstorp.

/J
 
Kul! :tummenupp Intressant att du tycker det blev sån skillnad med burkar o filter mm. Det får bli nästa års projekt, med reservation för hur mycket det låter, det är ju så noga på banorna nu för tiden :gnissla.

När det gäller omslutningen på tanken vid bromsning håller jag med. Jag är 193 lång och mitt enda och stora problem är just bromsningarna. Har kört en del bana och är faktiskt lite fundersam hur jag ska få till det.

Jag har gjort precis som du, flyttar ned innerknät på kåpan vid inbromsning, men det sitter en "mental" spärr att inte låta för mycket tyngd vila där, vilket får till följd att jag hänger i styret och det är aldrig bra...:rolleyes:

Grejen är att jag har redan monterat PP Tunings fotpinnesats som är justerbar och den har jag högst upp o längst fram!:confused: - o fortfarande är det tungt att flytta upp knäna.
Jobbar med en körställning där jag helt enkelt ligger an med innerlåret mot tanken o låter all vikt hamna där men jag skulle vilja sitta lite längre bak för viktfördelningens skull. Hänger du med?

Oavsett kan jag rekommendera PP Tunings fotpinnar. Köpte dem hos Grevens mc-delar efter en hel del research. Mest pinnar för pengarna om man jämför med Ducati orginal, Rizoma, NRF mfl. Finns bilder på min blogg.

I övrigt har jag med en -08, bilden e från i går o lite suddig, men jag har meckat lite med den...:D

PP

Jag har sneglat lite på det där med pinnarna, det känns som att med ett par centimeter upp, så skulle det hjälpa massivt för mig, då skulle knäna hamna lite mer naturligt vid tanken (och gripsterpadsen). :)


Satte morgonkaffet i vrångstrupen igår på väg in till jobbet, jag har en kontorsgranne med en röd 1098:a (jobbar på finnslätten), någon här?

Man börjar nästan känna att det är lite dussinhoj... :hihi

/J
 
Hur långt har era 1098or gått?
Har snart paserat 1300mil, känns väldigt mycket om man kollar div annonser(vilka kanske inte stämmer så bra)
Är en 07a! Är inte hojar till för att utnyttjas :va
 
Strömproblem?

Nån mer som har problem med strömmen på sin 1098?

Jag underhållsladdar batteriet ALLTID när jag inte kör med den, jag har haft batteriet ORDENTLIGT urladdat en gång, men lyckats rädda det.

Nu verkar det inte funka längre, när jag körde innan hade jag alltid ÖVER 12 V på displayen, har aldrig haft 14 V som vissa påstår i andra forum, nu går den under 12 V relativt fort:(
Sen kan man inte starta fanskapet, kan ej ens stanna o tanka ju, för då får ja inte igång den igen...

Frågan är om det är dålig laddning, voltregulatorn, likriktaren eller dåligt batteri:huvet

Tips?
 
Batteriet kan ju ha gett upp när du nollade det förut, men annars har det varit recall på regulatorerna på 1098:orna. Kolla upp det med återförsäljare o nekar de så gå in på Ducceklubben, där finns det trådar o info om det.
Du kan mäta laddningen ganska enkelt när hojen e på, då vet du.

PP


Nån mer som har problem med strömmen på sin 1098?

Jag underhållsladdar batteriet ALLTID när jag inte kör med den, jag har haft batteriet ORDENTLIGT urladdat en gång, men lyckats rädda det.

Nu verkar det inte funka längre, när jag körde innan hade jag alltid ÖVER 12 V på displayen, har aldrig haft 14 V som vissa påstår i andra forum, nu går den under 12 V relativt fort:(
Sen kan man inte starta fanskapet, kan ej ens stanna o tanka ju, för då får ja inte igång den igen...

Frågan är om det är dålig laddning, voltregulatorn, likriktaren eller dåligt batteri:huvet

Tips?
 
Batteriet kan ju ha gett upp när du nollade det förut, men annars har det varit recall på regulatorerna på 1098:orna. Kolla upp det med återförsäljare o nekar de så gå in på Ducceklubben, där finns det trådar o info om det.
Du kan mäta laddningen ganska enkelt när hojen e på, då vet du.

PP

Vart mäter jag då? På de 2 gula kablarna som kommer ut från generatorn? Eller den svarta resp. röda? Är helt grön på Ducce så alla tips är goda:tummenupp

Kommer man in på de sidorna på ducceklubben utan att vara medlem?
 
Vart mäter jag då? På de 2 gula kablarna som kommer ut från generatorn? Eller den svarta resp. röda? Är helt grön på Ducce så alla tips är goda:tummenupp

Kommer man in på de sidorna på ducceklubben utan att vara medlem?

Du måste vara medlem, men det är ju en pink i havet om man skaffat ducce...

Mät över batteriet, då ser du ju vad som händer. :)

/J
 
Hojen igång o mät på battteriet. Tror det står i vanliga manualen vad den skall ladda, annars kan du PM:a mig så mailar jag över verkstadshandboken till dig.
Har skrivit om det tidigare, sidan 28 på denna tråd, den 22 december tror jag. En amerikansk länk om vilka hojar det gäller.

www.ducceklubben.org - e ett måste. Inga stora pengar, tror det kostar typ 150-200:- per år o du får all hjälp du vill + BANDAGAR i massor!!! Världsklass!

PP

Vart mäter jag då? På de 2 gula kablarna som kommer ut från generatorn? Eller den svarta resp. röda? Är helt grön på Ducce så alla tips är goda:tummenupp

Kommer man in på de sidorna på ducceklubben utan att vara medlem?
 
Då tar jag och väcker en sovande tråd genom att presentera mig själv, Joakim heter jag och driver Sportscam.se och numera glad 848á ägare!
Har kört Ducati i ca 10 år och är nog fast i Ducceträsket...

Nyligen inhandlat krashkåpor ifrån Polidom vilka verkar vara riktigt fina för priset, letar just nu efter lackerare/design och har svårt att bestäma mig.

Förresten, får man posta här om man bara har 849.4 cc!? :hjälm
 
var köpte du Polidomkåporna? den svenska siten verkar ju rätt vilande - det går inte att klicka på några länkar i webshopen..


Då tar jag och väcker en sovande tråd genom att presentera mig själv, Joakim heter jag och driver Sportscam.se och numera glad 848á ägare!
Har kört Ducati i ca 10 år och är nog fast i Ducceträsket...

Nyligen inhandlat krashkåpor ifrån Polidom vilka verkar vara riktigt fina för priset, letar just nu efter lackerare/design och har svårt att bestäma mig.

Förresten, får man posta här om man bara har 849.4 cc!? :hjälm
 
var köpte du Polidomkåporna? den svenska siten verkar ju rätt vilande - det går inte att klicka på några länkar i webshopen..

Du skall inte trycka på logotyperna till vänster utan "Webshop" upptill, alt kan du alltid ringa: 0739-136274
 
Hä, det brassas stup i ett, njöt av italienskan på SHK (steg 4, medel) på Åsen i söndags. :) Klart lurigt i regn - det satte lite fokus på gaskontroll och att jobba mjukt på hojen. :skrämd

Lite oprovocerat släpp i mikes corner (lågfart - mjukt gaspåslag - 1098:a...mhmmm) satte griller, men som tur var så torkade det upp och blev en superdag. :)

Original fotpinnar är galet halkiga i väta, de lär bytas...och det kan bli lite racekåpor från ducce över vintern...
 
Hä, det brassas stup i ett, njöt av italienskan på SHK (steg 4, medel) på Åsen i söndags. :) Klart lurigt i regn - det satte lite fokus på gaskontroll och att jobba mjukt på hojen. :skrämd

Lite oprovocerat släpp i mikes corner (lågfart - mjukt gaspåslag - 1098:a...mhmmm) satte griller, men som tur var så torkade det upp och blev en superdag. :)

Original fotpinnar är galet halkiga i väta, de lär bytas...och det kan bli lite racekåpor från ducce över vintern...

Vad har du för däck på? Jag har kört lite regn med gamelduccen på Michelin Power och de höll i ganska bra faktiskt.

Håller med om att fotpinnarna är hala, posta om du hittar någon schysst lösning.

Jag har inhandlat kåpor ifrån Polidom (med banner här bredvid <<<<) och de verkar, utan att ha monterat dem hålla bra kvalité och passform! :banana
 
Original Pirelli Dragon Supercorsa Pro (puh...vad är det med namn på däck?) - och de är bra i torrt/varmt väder...verkar halkiga i väta/kyla.
 
Blir det någon bandag med Ducceklubben för eder 2010?
Skall bli kul att se hur anorlunda det kommer bli med en 848á jämfört med min 900ssie!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top