Ducati 1098/1198 tråden!

På min trippelnia kan man ställa tändningen i "off" och hålla vänster klockknapp intyckt samtidigt som man vrider nyckeln till "on". Då får man upp felkoden. Vet inte om den har minne.

Något liknande borde finnas även på tionittioåttan tycker jag?

Tack,
Jag har kollat både manualen och service manualen, hittar inget om det. Man behöver DDS testern för att få fram koderna såvida det inte finns något hemligt sätt:rolleyes:
 
Tack,
Jag har kollat både manualen och service manualen, hittar inget om det. Man behöver DDS testern för att få fram koderna såvida det inte finns något hemligt sätt:rolleyes:

Här hittar du en länk om funktionen på trippelnian:

http://www.ducati-upnorth.com/tech/errorcode.php

Jag gjorde det precis själv. Fick fram felkod 10.2 (tändstiftet på liggande cylinder fungerar inte).

Knepigt att det inte skulle finnas på tionittioåttan. I så fall behöver du ett Mathesis diagnosverktyg.
 
Tack,
Jag har kollat både manualen och service manualen, hittar inget om det. Man behöver DDS testern för att få fram koderna såvida det inte finns något hemligt sätt:rolleyes:

Detta står i alla fall i min manual:

Instrument panel diagnostics
Important
The instrument runs the system diagnostics correctly
60 seconds after the last Key-Off.
Any anomalous behaviours of the motorcycle are displayed.
If there are several errors, they are displayed in rolling mode
every 3 seconds.
The table below shows the errors that can be displayed.


Sen följer en tabell med varningar/fel-koder och vad de betyder.
Sidan 30-34. Har inte du det med i din manual?
 
Last edited:
Momentet behöver du inte bry dig så mycket om när det gäller bakhjulet. Dra till det tar emot och lite till så att hålen till sprinten passar. Det sitter en konisk distans som gör att du får det magiskt svårt att få loss hjulet om du drar för hårt. Jag drog mitt med 20Nm och när jag ska lossa det så måste jag ha en meter förlängning på skaftet. Har redan böjt ett.

Skönt å höra, den där momentnyckeln var ju inte direkt gratis:tummenupp
 
D
etta står i alla fall i min manual:

Instrument panel diagnostics
Important
The instrument runs the system diagnostics correctly
60 seconds after the last Key-Off.
Any anomalous behaviours of the motorcycle are displayed.
If there are several errors, they are displayed in rolling mode
every 3 seconds.
The table below shows the errors that can be displayed.

Sen följer en tabell med varningar/fel-koder och vad de betyder.
Sidan 30-34. Har inte du det med i din manual?

Jo jo, visst har jag det, men där står ju inget om hur man får fram koden, såvitt jag förstår så kommer koden upp automatiskt när motorstyrningen har upptäckt ett fel. När lampan lös kom det inte upp någon kod, ej heller efter att jag stängde av motorn. Men i och med att EOBD lampan lös så måste ju något ha gått snett.

Det låter som en fråga för Ducati Berlin. Får se vad dom säger.
 
D

Jo jo, visst har jag det, men där står ju inget om hur man får fram koden, såvitt jag förstår så kommer koden upp automatiskt när motorstyrningen har upptäckt ett fel. När lampan lös kom det inte upp någon kod, ej heller efter att jag stängde av motorn. Men i och med att EOBD lampan lös så måste ju något ha gått snett.

Det låter som en fråga för Ducati Berlin. Får se vad dom säger.

Hmm ja märkligt.
Jag fick i alla fall upp en felkod när jag hade råkat pilla bort en av vajrarna till avgas-spjället men minns inte hur jag fick fram den.
Tror det stod i displayen bara. Kanske stängde av med dödaren eller nåt.
Prova det?
 
Kan man ha db-killer på termisar? Nån som vet om det funkar förresten?
Vad kostar sådana isf?

På Sviestad gäller 95db i förbifart för icke tävlande sa SMC!! :huvet
 
Kan man ha db-killer på termisar? Nån som vet om det funkar förresten?
Vad kostar sådana isf?

På Sviestad gäller 95db i förbifart för icke tävlande sa SMC!! :huvet

Åk dit ikväll, det är bullerdag och rr-träningen blev inställd så gatåkarna får låta 102 dB endast idag :tummenupp

Det finns db-killers. Ring Ducati Stockholm, de har.
 
Kan man ha db-killer på termisar? Nån som vet om det funkar förresten?
Vad kostar sådana isf?

På Sviestad gäller 95db i förbifart för icke tävlande sa SMC!! :huvet

Fick inte du med db-killers till dina termisar? Till mitt system ingick det.
 
Eftersom en 1098 har 96db vid ca 4800rpm standard så gissar jag på att db-killers inte räcker i termisarna. Finns ju en "EXUP" i kollektorn som dämpar lite..

Det följde med till mitt helsystem oxå...........
 
På Sviestad gäller 95db i förbifart för icke tävlande sa SMC!! :huvet

Väldigt vanlig gräns på bankörning. Öppna rör på min ducce går. Helt öppna på 1098 går, men db-killers blir det inte ens lite moms på 95 db:D

Db-killers brukar följa med i både Termignoni slipon och helsystem paketen, redan monterade.. (åtminstone till 1098.. Äldre system vetif*n)
 
Fick inte du med db-killers till dina termisar? Till mitt system ingick det.

Alla Termignonirör levereras med db-killer.
Vad jag vet.

Db-killers brukar följa med i både Termignoni slipon och helsystem paketen, redan monterade.. (åtminstone till 1098)

Ok, då kanske jag redan har det:va
Som ni märker, rätt kass på det här...
Hur ser dom ut, hur vet jag om jag har db-killers??
 
Om du har ett rör inuti slutröret som sitter med en skruv underifrån,så har du det.

Var precis å kolla, ser rätt tomt ut:va
Ska titta igenom kartongen där orginalsystemet ligger, kanske finns där!!
Om inte...vad gör jag då?? Jag menar om det ska ingå:confused:
 
Var precis å kolla, ser rätt tomt ut:va
Ska titta igenom kartongen där orginalsystemet ligger, kanske finns där!!
Om inte...vad gör jag då?? Jag menar om det ska ingå:confused:

Har du monterat systemet själv,eller fick du den färdig?
kanske mc-butiken har dom kvar.
 
Hitta mina db-killers idag tror jag:)men dom ser inte ut som dom i länken ovan:va
Låg såklart i kartongen med orginalsystemet!!

Hur är passformen på era?
Ska man behöva banka dit dom med nån gummiklubba eller, kändes lite i trångaste laget?
Eller har ni något annat tips, saknas 1cm till skruvhålet?
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top