dubbla lysen

mullsjö david

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Ort
jönköping
Hoj
Yamaha r1
får båda lamporna lysa fram??

blir det böter om man har dubbla lysen fram? är det nån som har blivit stoppade för det??
 
Last edited:
speed triple med många andra har dubbla lysen.. så det är nog ok!
 
eus skrev:
Båda lyser väl samtidigt som standard?

Inte på speed triplen. När den kommer till Sverige plockas 2 reläer bort så man har halvljus i ena lampan och helljus i den andra. Fixas dock lätt med att montera tillbaks reläerna. Blir snyggare så men är inte lagligt.
Men vem är laglig på en hoj :hihi :yoparty
 
Hm. Många mc:n har dubbla halvljus fram, har aldrig hört att någon fått böter på det dom senaste 5-6 åren. :confused:
Ok att det kan vara tjurigt men... :rolleyes:
Guldvingar och liknande då? :tomten Lyser ju fan överallt på en del! Och så en del glidar-puttar som har extraljus med halvljuset, dvs 3 lyktor? Hmm :va
 
Bollox skrev:
Hm. Många mc:n har dubbla halvljus fram, har aldrig hört att någon fått böter på det dom senaste 5-6 åren. :confused:
Ok att det kan vara tjurigt men... :rolleyes:
Guldvingar och liknande då? :tomten Lyser ju fan överallt på en del! Och så en del glidar-puttar som har extraljus med halvljuset, dvs 3 lyktor? Hmm :va

Är kanske så att man tittar mellan fingrarna med det. Eller att hojen är inregistrerad med bara en lampa fram. Eller att det kanske är lagligt.
Vet inte. Min har numer både hel & halvljus i bägge. Finns nog annat som man får böter för om dom skulle stoppa en.
 
Bara ett tips till de som funderar på att köra med dubbla halvljus.
Risken finns att bilarna tror att hojen är en bil som är långt bort.
 
1) det måsta vara godkänd halvljusbild på båda
2) får inte vara mer än 20 (tror jag) cm mellan lysena, mätt som kortaste
avståndet mellan lysande ytor.

Tre lampor tända på halvljus TROR jag inte man får ha. Men man syns ju bra då,
så polisen ska vara väldigt grining om dom ska bry sig om det.
Kanske vid Brostugan då......
/u
 
ulf_lundin skrev:
1) det måsta vara godkänd halvljusbild på båda
Måste man då ta bort helljuslampan?

På min gixxer så är de ju helv i ena och hel i andra. Hur gör man då för att få halv i båda?

Ursäkta lite trådstöld
 
Yamaha YZF-R1 har ju haft dubbla halvljus sen -98
Vad är problemet?

yamaha-yzf-r1-2003-800.jpg
 
Mark skrev:
Måste man då ta bort helljuslampan?

På min gixxer så är de ju helv i ena och hel i andra. Hur gör man då för att få halv i båda?

Ursäkta lite trådstöld
Reflektorerna e inte anpassade för det......
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top