Dubbla lysen

Micke Triumph

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2012
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki Z1000SX -12
Har en Kawa z1000sx som jag vill ha halvljus och helljus från BÅDA reflektorerna och det skall funka på samma omkopplare. Jag vill inte ha HID xenon för det funkar inte i besiktningen. Finns någon enkel lösning för detta?
 
Vad är det för glödlampa i reflektorerna?

Edit. Om minnet inte är fel så sitter det H7. Då innebär det att reflektorerna är olika för att ge hel resp halvljusbild.

Kört helt enkelt.
 
Last edited:
Ja jag får nog åka med "ett lyse trasigt" och med kass belysning som det verkar.
Vad är det för glödlampa i reflektorerna?

Edit. Om minnet inte är fel så sitter det H7. Då innebär det att reflektorerna är olika för att ge hel resp halvljusbild.

Kört helt enkelt.
 
kör xenon.. tar ju 1 minut att ändra till orginal lampan när du ska besiktiga.
Sen handlar det ju inte bara om vad du ser utan med Xenon så syns du 100ggr bättre på vägen även på dagen.
 
kör xenon.. tar ju 1 minut att ändra till orginal lampan när du ska besiktiga.
Sen handlar det ju inte bara om vad du ser utan med Xenon så syns du 100ggr bättre på vägen även på dagen.

Spelar det ingen roll hur reflektorerna ser ut då?
 
Spelar det ingen roll hur reflektorerna ser ut då?

Du behöver inte göra något med reflektorn om du konverterar till xenon (-som egentligen är förbjudet på halvljus då hojen saknar automatisk nivåreglering). Att få skyffla ut halvljus genom en helljusreflektor är dock ingen bra idé. Det stör allt och alla i högre grad än det lyser upp din tillvaro.

Att åka omkring med såväl hel som halv i båda lyktorna bara därför att man har två lyktor ser lika fånigt ut som att alltid åka omkring med alla lamporna tända på bilar med separata hel och halvljuslyktor.
 
Last edited:
Det lutar åt xenon...eller HID...eller om det är samma. Gillar angeleyes med klara lyktglas.
Du behöver inte göra något med reflektorn om du konverterar till xenon (-som egentligen är förbjudet på halvljus då hojen saknar automatisk nivåreglering). Att få skyffla ut halvljus genom en helljusreflektor är dock ingen bra idé. Det stör allt och alla i högre grad än det lyser upp din tillvaro.

Att åka omkring med såväl hel som halv i båda lyktorna bara därför att man har två lyktor ser lika fånigt ut som att alltid åka omkring med alla lamporna tända på bilar med separata hel och halvljuslyktor.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top