Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hur menar du? Jag har H7 sockel i reflektorn.H4..............................

Hur menar du? Jag har H7 sockel i reflektorn.
![]()
Hur menar du? Jag har H7 sockel i reflektorn.
![]()
Är det ljus eller utseende du vill åt ?
Ljus= Bygg om till HID, tycker visserligen inte Bilprovningen om.
Utseende= Bygg om till H4, tycker visserligen inte Bilprovningen heller om pga att du kör med konstant "helljus"
Eller så kopplar du bara så att båda H7 lyser samtidigt på halvljuset, med samma effekt att du kör med konstant helljus o Bilprovningens ogillande.
Men till besiktningen går det ju alltid att meka lite innan, för att klara ev modifieringar man har gjort

Det är för syns skull! Hehe! Jag vill ha en bättre ljusbild än vad cykeln presenterar idag. Vet du om det är hel och halvljus i en HID lampa? Om det är det så köper jag ett bilkit och vips så är saken klar...Eller?
![]()
Kör med helljuset på, är du rädd för att blända känsliga medtrafikanter kan du ställa/vinkla ner helljuset.

HOJ!
Tack för all hjälp! Det är reflektorerna i strålkastarna som avgör hel och halvljus på min hoj. Det kommer att krävas en hel del jobb för att få båda att lysa samtidigt med halv och helljus så det projektet lägger jag ned. Däremot kommer det förmodligen att bli HID till båda strålkastarna.
![]()
Får nog förlänga kablarna och sätta det under sadeln. Kommer du på något bra ställa så skrik tillTänkte bara kolla. Du vet väl om att det är olagligt med HID på halvljus om du saknar automatisk nivåreglering?
Jag menar ... det är ju ganska få saker som gör farbror blå så benägen att stoppa en motorcyklist som när han på flera hundra meters håll lätt kan se att en hoj som framförs i helt laglig fart ändå bryter mot lagen...
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |