Dubbla Halvljus.

lecompte

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Ljusterö
Hoj
plast raket
Någon som vet nåt om en halvljussatas till Gixxer1000r -02, som skulle
ersätta heljuset, så man fick dubbla halvljus fram, skulle tydligen finnas
som tillbehör i frankrike, jag vet att Schniders i upplandsväsby tänkte
importera detta, men sen så blev det som det blev där och Din Mc föddes
och import planerna försvann, är det nån som vet vad man kan hitta denna
dubbel reflektorn nån stanns. :tummenupp
 
lecompte skrev:
Någon som vet nåt om en halvljussatas till Gixxer1000r -02, som skulle
ersätta heljuset, så man fick dubbla halvljus fram, skulle tydligen finnas
som tillbehör i frankrike, jag vet att Schniders i upplandsväsby tänkte
importera detta, men sen så blev det som det blev där och Din Mc föddes
och import planerna försvann, är det nån som vet vad man kan hitta denna
dubbel reflektorn nån stanns. :tummenupp


Kanske nån som kan franska och kan hitta en länk på nätet där man kan Shoppa.
 
AleX skrev:
man kan väl klippa o klistra själv?

Jag skulle inte tro det om inte glaset är utformat för halvljus...

Är det utformat för halvljus så skall lampan i insatsen vara H4.. Är det så kan ju inkopplingen funka.. Annars blir det inte så roligt att försöka få till det.
 
ni tor inte att man behöver sätta in nått extra relä för om man ska köra en till lampa?
Har tänkt att göra samma sak på min FZR. men vet inte riktigt hur man skulle gjort.
 
På en 10 år gammal VFR är det bara att titta på kontakten till lampan som inte lyser på halvljus och se vilket kopplingsbläck som inte används. Därefter gör man en koppling dit från motsvarande bläck på lampan som lyser. (är ni med?)
En sladd, 2 kabelskor och 15 minuter var allt det kostade och har funkat felfritt i 3 år.
Kan det funka även på hightech hojar tro?

/J
 
U-joppe skrev:
På en 10 år gammal VFR är det bara att titta på kontakten till lampan som inte lyser på halvljus och se vilket kopplingsbläck som inte används. Därefter gör man en koppling dit från motsvarande bläck på lampan som lyser. (är ni med?)
En sladd, 2 kabelskor och 15 minuter var allt det kostade och har funkat felfritt i 3 år.
Kan det funka även på hightech hojar tro?

/J

Har gjort likadant på en Thunderace där helljuset bara används på H4:an.
Klockrent.
:tummenupp
 
Roberth skrev:
Har gjort likadant på en Thunderace där helljuset bara används på H4:an.
Klockrent.
:tummenupp

Men när är inte glaset skuret annars för helljuset/den andra lycktan då??
det sitter ju h4 i min så det borde ju funka..=) kan vara värt att testa, Så slipper den se enögd ut :va
 
nasholm82 skrev:
Men när är inte glaset skuret annars för helljuset/den andra lycktan då??
det sitter ju h4 i min så det borde ju funka..=) kan vara värt att testa, Så slipper den se enögd ut :va

Jag tycker att du skyndsamt ska se till att den också får lysa på halvljus.
Det är bättre folk blinkar lite på dig än att de kör ut framför.
:tummenupp
 
Roberth skrev:
Jag tycker att du skyndsamt ska se till att den också får lysa på halvljus.
Det är bättre folk blinkar lite på dig än att de kör ut framför.
:tummenupp

så sant så sant!! Håller på att modda om bakdelen lite nu så jag ska ta o fixa lyset sen. :tummenupp
 
Men är inte glasen/reflektorerna gjorda för halvljus då? VFR:erna i USA har båda ljusen påslagna på halv och på bilder så ser deras glas ut som mina. Dessutom kan mitt halvljus inte vara störande för dom som jag möter.
Jag trodde att det var nått svenskt/europeiskt som motorcykeltillverkarna var tvugna att följa genom att koppla bort ett, men att tanken från motorcykeltillverkaren var att det skulle vara 2 ljus på halv. :confused:
 
U-joppe skrev:
Men är inte glasen/reflektorerna gjorda för halvljus då? VFR:erna i USA har båda ljusen påslagna på halv och på bilder så ser deras glas ut som mina. Dessutom kan mitt halvljus inte vara störande för dom som jag möter.
Jag trodde att det var nått svenskt/europeiskt som motorcykeltillverkarna var tvugna att följa genom att koppla bort ett, men att tanken från motorcykeltillverkaren var att det skulle vara 2 ljus på halv. :confused:


Det ligger nått i det du sejer. Varför skulle det annars sitta h4 och inte i stället sitta tex h1,
 
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top