AndreasNo
Bannad
men nu snackar vi delvis om potentionella flickvänner till big_fredrik och AndreasNo... hur friska lär dessa individer vara?![]()
![]()

Du sårar mig....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
men nu snackar vi delvis om potentionella flickvänner till big_fredrik och AndreasNo... hur friska lär dessa individer vara?![]()
![]()
![]()
Helt rätt antalet legionellafall kopplade till duschar är försvinnande litet så ur den synvinkeln finns det ingen anledning att bekymmra sig. Risken är oändligt mycket större om du besöker ett bahus där ljummet varmvatten lämnas tillfälle att stå still längre tider.Javisst.
För att inte tala om tex. alla proppade blindrör och rör till städskrubbar som kanske aldrig används i stora delar av rikets fastighetsbestånd.
Legionellafällorna är förmodligen oräkneliga.
Legionella slår främst mot personer med nedsatt immunförsvar.
Sjukhus och äldreboenden är därför särskilt utsatta.
Hos unga friska individer som dig och mig är risken att drabbas förmodligen liten.
Själv har ja funderat på att installera en såndär stor grej man sätter uppe i taket som sitter fast o sen ett man kan hålla...
Edit:
http://www.pm-hem.se/duschvaggar.htm ungefär sådär som D2020G me en tallriksdusch lr va de hette...
bara du vet vad det är för gänga troligtvis är det 1/2 halvtum alltså finns på biltema coop m.m kostar inte många kronor annars vvs firma men kanske är lite dyrare därOch sådan T-nippel säljs överallt? Ingen special grej?
Kanske finns med nån typ ballofix liknande på så att man inte behöver ha på båda när man e själv?
..
Du sårar mig....
f'låtdu är helt klart en av mina favoriter bland alla SH'are
![]()
*spanar in din avatar*
och så är du världens grymmaste dammsugar-förare![]()
Hur skulle man kunna få legionärssjuka av att det kommer vatten ur två slangar istället för en?![]()
Om man gör fel så kommer varmt vatten att kunna tryckas åt fel håll och bli "liggande" i kallvattenröret. Men bara om man gör fel såklart!
.
Det har jag svårt att se hur det skulle gå till, då man inte gör något ingrepp i själva blandaren, dessutom matas ju varmvattenberedaren från samma ledningen som kallvattnet, så någon tryckskillnad lär inte föreligga...
Själva idén med en blandare är ju att vatten från två rör möts och blandas.
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |
![]() |
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna
Just nu har portarna öppnat... |