Dubbelsebring för KTM660

• Thread starter Thread starter HW
  • Start date Start date

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Japp, nu har det kommit....
( Större bilder )

vanster1.gif

hoger1.gif

Tyvärr med ganska taskig passform, dämparen går emot bakramen.
crap1.gif

och så en liten fabriksbuckla
crap2.gif

Så det är så där som 2-1-2-systemet ser ut... Tja, det lär ju låta lite mindre än race-replika-varianten gör :) Synd att de ska ha problem med passformen - inte alls samma känsla för form och passning som Akra.

Passformen suger fetballe om man skall vara ärlig. Nu är ju jag stormaskinmek dvs. Lastbilar, lastmaskiner osv (spätt, slägga och travers) så jag bryr mig inte så mycket men någon lite mer finkänslig person skulle garanterat reklamera hela skiten. Det passar helt enkelt inte.

Ljudet är klart ok, det går att köra både stadstrafik och bana, och det finns ju en insats att plocka ur om man vill.

Dynobänken är bokad i morgon så förhoppningsvis kommer det lite smaskiga siffror snart. Tyvärr är det samma glädjebänk som jag körde duken i så man får väl ta det med en skopa salt.

/ Hannes

Bänken har nog fått sig en omgång över vintern, den har nu både väderstation och lambdasond så den har kanske även fått sig en kalibrering.

Lita inte för mycket på denna mätning, jag hade fullt med olja i luftfiltret och ljuddämparna och fick ingen märkbar skillnad hur fan jag än bestyckade. Den gav 58hk oavsett huvudmunstycke från 160-200 så något är skumt. Trots det går den ju ganska bra...

Returmatch Hannes vs Bromsbänken kommer inom kort.

/H

Kan det vara så att det läcker någonstans, så blev det för mig oxå. Vi flyttade nålen hit å dit, bytte munstycken några gånger...... lambdamojängen visade att den gick för tunt. Då kom vi på att den läckte lite, så jag har tätat nu å ska upp i bänken igen i Maj....... jag har 195 i huvudmunstycke (inte samma förgasare som dig) men det blir fina svarta poffar ibak när man vrider på. Bör nog gå ned lite...............

HW skrev:
Bänken har nog fått sig en omgång över vintern, den har nu både väderstation och lambdasond så den har kanske även fått sig en kalibrering.

Lita inte för mycket på denna mätning, jag hade fullt med olja i luftfiltret och ljuddämparna och fick ingen märkbar skillnad hur fan jag än bestyckade. Den gav 58hk oavsett huvudmunstycke från 160-200 så något är skumt. Trots det går den ju ganska bra...

/H

Det var det snyggaste systemet hittila iaf....... synd att det passar kasst.

Vad kostar det? Samma pris som det gammla??

Har du någe mera godis att hänga på? Har du fetcyllen kvar från DUketiden eller vad är planerna nu då??

Cylindern står här i bokhyllan och flinar åt oss....

Jag har en trimkam monterad, inget mer ännu men jag håller på att fixa k&n-filter. Ang. lambda och läckage så gick den aldeles för fett men det har nog med oljan att göra.

HW skrev:
Cylindern står här i bokhyllan och flinar åt oss....

Jag har en trimkam monterad, inget mer ännu men jag håller på att fixa k&n-filter. Ang. lambda och läckage så gick den aldeles för fett men det har nog med oljan att göra.

Satt kammen i när du bänkade?? E det FR-kammen eller den "gammla" Blir det 675cc ?

8500 var inte så farligt, om man jämför med dubbel-akrat som ska kosta runt 1800 pund.

Carole%2021-04-03_20.jpg

Carole%2021-04-03_21.jpg

Carole%2021-04-03_23.jpg

fler bilder finns här .

gpf skrev:
8500 var inte så farligt, om man jämför med dubbel-akrat som ska kosta runt 1800 pund.

fler bilder finns här .

Äkta pimp :rock
Men jag är inte direkt imponerad av Sebring systemet. För det första är jag besviken på att dom anv. samma rör som till Duken. 2-1-2. Borde ju klart vara som gamla Sebring och Akrapovic att det är två separata rör hela vägen. Och det är väl inte ens i titan va? Har inte känt på det själv men polaren höll i det och sa att det vägde alldeles för mkt. Och att passformen inte är bättre är direkt pinsamt. Ja jag är väldigt negativ men det var någon som sa till mig att det nya Sebring skulle kunna mäta sig med Akrapovic. :zpy

Det går att plocka ut insatserna ur dämparna, dom är "street legal" i standardutförande. Någon dag ska jag orka det också. Hel klart är att "pluggen är ur", jämfört med originalsystemet.

*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back