dubbellampa gsxr 93

Andersflygare

Andersflygare
Gick med
27 May 2005
Hoj
GSXR1100-93 GSX1100EF INTRUDER 1400-00
jag vill byta den ena strålkastaren till en vanlig H4 insats på en 1100 93
nån som vet om det finns alternativ till orginal som förmodligen kostar flis
vill ha dubbla halvljus.......eller om nån har en att kränga
Andersflygare

Är det inte H4 i båda på den? Jag kan ha fel men många har dubbla H4 men lyser bara på ena halvljuset. Annars rekommenderar jag att du köper nya reflektorer och vill du ha kopplingsschema så kan du få det av mig via mailen.

Det går att byta lampfästet i insatsen så att det passar en H4, men ljusbilden kan bli lite knasig. Jag har besiktat så ändå utan anmärkning. Det finns många bilar som har lösa fästen i reflektorerna för lampan, tror jag pillade bort min från en Mazda 323 eller nått.

nja....den är inte slipad för hel/halvljus så jag får väl pynta en orginal.....beträffande schema så är el det jag kan....men tack ändå

Andersflygare skrev:
nja....den är inte slipad för hel/halvljus så jag får väl pynta en orginal.....beträffande schema så är el det jag kan....men tack ändå

Min var INTE slipad för hel/halv, men det gick att besikta ändå.

nu blev jag lite konfunderad :va
jag vet att båda mina halvljus lyser samtidigt.och det skall alltså vara "olagligt"?
noterde att det inte fungerar så på nyare hojar men trodde det berodde på att det säkert hade kommit någon ny löjlig regel någongång som inte gällde min gamla hoj.
stoppade i två nya mega superduper säkert jättebäst massa blått massor med lux H4 lampor för inte så länge sedan och såg inget ful meck när jag hade isär skräpet . men det kanske du kopplar om i handtaget :confused:

frågan om det finns nån bilH4instats som passar på helljusinsatsplatsen....skulle vilja ha rätt ljusbild på båda

Andersflygare skrev:
frågan om det finns nån bilH4instats som passar på helljusinsatsplatsen....skulle vilja ha rätt ljusbild på båda
Om det nu är H4 på den ena varför inte köpa en sån reflektor då. så får du rätt ljusbild, det enda som kan spöka är att det är olika fäste, men inte speciellt troligt.

Pertan skrev:
Om det nu är H4 på den ena varför inte köpa en sån reflektor då. så får du rätt ljusbild, det enda som kan spöka är att det är olika fäste, men inte speciellt troligt.[/QUO

det var ju just det jag frågade om i första inlägget.......orginal kan man bara köpa hela lampdelen med båda insatserna.......jag ville ha reda på om nån viss´te vad för reflektor som passar direkt i

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret