Dubbelkrasch-rapport Gotland Ring

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Jaha, nu var det dags igen.
Första kraschen för i år.

En dubbel vänster, Mattias låg först, sen en annan kille och sen jag.
Killen i mellan oss försökte köra om Mattias. Mattias lägger sig till höger så att killen kan komma om. Killen viker in och kapar idealspåret. Där kommer jag i full fart och nedlägg. Måste bromsa för att inte torpera rakt in i killen.
Framhjulssläpp. Tumlar ut i en avåkningszon med stenar. Aj, mörbultad.

Lite ont överallt, svullna fingrar och lite sträckta muskler men annars helt okej. Glömde lite aj aj i svanskotan :tummenupp

Hojen ser ut som skit men verkar funkar. Ska testa några varv på sista passet idag.

Det sura är att utrustningen fick sig en hel del skrapsår. Dock funktionsduglig.

I be back.

Last edited:
Inte nog med att jag kraschar så gick Swedie av på första passet idag.
Det är inte första gången vi kör en dubbelkrasch samma helg. Förra året på Gelleråsen så gick jag av första dagen och Swedie manglade sin R1:a på andra dagen. Som tur är så är både Swedie och hojen okej.

Vi dyker upp på Falkenberg båda två. Tyvärr så får egot sig en törn och första passet för mig kändes bara avigt. Att krascha helgen innan race känns inte bra för resultatet. Kroppen är inte riktigt hundra, värker så där skönt.

Snart dags att köra igen.

:tummenupp Bra att du klarade dej, synd på hojen.
Hoppas de går bättre i dag och att du slipper ha för ont...man blir så stel då ;)

Lycka till alla som är och kör på Goltand.

Tyvärr så får egot sig en törn och första passet för mig kändes bara avigt. Att krascha helgen innan race känns inte bra för resultatet.

Det positiva är ju att du vet varför du kraschade - du bromsade för hårt med mycket nedlägg. Betydligt värre är när man vurpar utan uppenbar anleldning, när man inte har mycket nedlägg alls. Det är mentalt utmanande, tro mig...

Det positiva är ju att du vet varför du kraschade - du bromsade för hårt med mycket nedlägg. Betydligt värre är när man vurpar utan uppenbar anleldning, när man inte har mycket nedlägg alls. Det är mentalt utmanande, tro mig...

Hade en sån krasch förra året. Den här vet jag ju vad som gick fel. Dock så sitter nervositeten av att bli omkörd. Har aldrig brytt mig om det förut. Andra passet gick bra, flöt på mjukt tills jag blev omkörd. Då stelna jag till och började köra hackigt igen. Ska ut sen igen, om Swedie hinner tillbaka. Letar efter lite delar.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...