Dubbel turbo

carpediem

WHY IS RUM GONE?
Gick med
22 Apr 2007
Ort
i ett hus?
Hoj
Suzuki rm 250 05 fmx mod
Sitter o funderar över ifall det skulle gå att köra med dubbelturbo på en v-twin motor:tummenupp eller skulle det ta för lång tid att ladda någe tryck:confused:
 
två microsmå aggregat hade funkat, men det är nog skitsvårt att få ett jämt laddtryck på bägge snurrorna samtidigt.
 
undrar mer.... varför 2 agg?

1 måste fungera me lite rördragning.

givetvis måste det fungera me 2st men ett senare ladd förmodligen + ett struligare system att få det att fungera.
 
Last edited:
men en kul ide...och det skulle gå med en massa arbete och tänkande.
 
finns det någon väghoj här i sverige som har dubbel turbo?

två microsmå aggregat hade funkat, men det är nog skitsvårt att få ett jämt laddtryck på bägge snurrorna samtidigt.

Hade tänkt att man sätter en turbo vid varje utblås då borde man väl få ett relativt jämt laddtryck eller:va
 
Last edited:
menar du 1 turbo=utblås?

turbon börjar inte leverera användbar övertryck direkt utan behöver ett visst varvtal/cc, mm för att fungera.

olika turbon olika krav beroende var efekten ska finnas eller för att få den.
 
menar du 1 turbo=utblås?

turbon börjar inte leverera användbar övertryck direkt utan behöver ett visst varvtal/cc, mm för att fungera.

olika turbon olika krav beroende var efekten ska finnas eller för att få den.

Japp jag menar 1turbo = utblås, och jo jag vet att det måste bildas laddtryck:) men haru bättre idé? typ dra grenrör ner så dom sitter bredvid varandra? aja någon som har någon bra idé? skulle vara kul o veta någon skaplig lösning:tummenupp
 
du bör ju berätta vilken motor o vilka snurror du drömmer om!

och hur du har tänkt dig,sen läru få mer gräppvänlig info från turbo guruna..:angel
 
Kan man inte laga en x-pipe för lite jämnare flöde???? Och två jäkligt små agg...
 
du bör ju berätta vilken motor o vilka snurror du drömmer om!

och hur du har tänkt dig,sen läru få mer gräppvänlig info från turbo guruna..:angel

Jag hade tänkt mig en Aprilia rsv 1000 årsm vet jag inte, plocka bort alla kåpor ala fighter stuk sedan en turbo vid varje utblås o liksom göra ett eget system för dom 2 olika cylindrarna ifall det går:confused: kanske blir att cylindrarna ger olika effekt kanske inte e så nytigt för motorn?

Går 1an i fordon så min kunskap e begränsad, det enda jag vill e att veta hur man skulle kunna göra det, då jag inte har råd att göra det 4real då man e 16 så e ens tillgångar me pengar begränsade tyvär:mad:
 
är de 4cyl, glöm 1-turbo=cyl du lär aldrig få nåt tryck mm
 
Last edited:
Tja!

Dubbelturbo Banditen finns i Skåne å är till salu... Inte jag som äger den dock!
 

Bifogat

  • bandit1200_turbox2.jpg
    bandit1200_turbox2.jpg
    123.4 KB · Visningar: 425
Den där har jag sett på strippen i malmö... Vet inte om han hade problem då, men den orkade inte bygga upp nåt vidare laddtryck
 
haha håller med om att den där var grymt ful men det bevisar att det går med 2st turbo snurror iaf=)
 
*/ ?>
Nyheter
Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Back
Top