dubbel cdi?

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
Hade precis varit ute och kört en runda med rs:en och när jag hade stannat och parkerat den i garaget så tänkte jag att man kunde undersöka om den var avstrypt i cdin. sagt och gjort. lyfte av sadlen och kikade in under, hittade den och kollade på den. Nix inte pillad med. Så jag satte tillbaka den. Men då upptäckte jag en TILL!!! en lika dan! står nippon på båda och ser lika dana ut. Så jag kopplade in den och den startade och lät likadant. Då jag ej har körkort än så kunde jag inte prova om den om den dog av vid 8000 varv som innan. (har förklart detta i en tidigare tråd).
Men kan det vara så att den ena är avstryp och den andra är stryp, så att man bara kopplar in den lite snabbt innan beskitningen?
Den som inte är inkopplad sitter fast med ett riktigt fäste, långt in under passagerar sitsen. Den andra sitter precis i framkant nere till vänster, precis bakom den svarta plastbiten. Fast denna sitter bara med ett halvgrovt gummiband.

Kan man köpa avstrypta cdi:boxar? eller finns det bara strypta?

Ha det
 
Om jag vore dig skulle jag prova med båda, det måste ju finnas någon lite skitväg där du kan köra en 100m framåt och tillbaka?

Annars så är det väldigt lätt att ta bort strypningen i CDI boxen, tillochmed jag klarade det :hihi

Har hört att en ostrypt CDI box kostar runt 3000:-

Om du kikar på de båda CDI boxarna och kollar på ena kortsidan så ska silikonet vara helt blankt, som en babyrumpa!
Annars är det nog troligt att någon har pillat på den, ja om det inte är rakt och blankt..
 
IceY skrev:
Hade precis varit ute och kört en runda med rs:en och när jag hade stannat och parkerat den i garaget så tänkte jag att man kunde undersöka om den var avstrypt i cdin. sagt och gjort. lyfte av sadlen och kikade in under, hittade den och kollade på den. Nix inte pillad med. Så jag satte tillbaka den. Men då upptäckte jag en TILL!!! en lika dan! står nippon på båda och ser lika dana ut. Så jag kopplade in den och den startade och lät likadant. Då jag ej har körkort än så kunde jag inte prova om den om den dog av vid 8000 varv som innan. (har förklart detta i en tidigare tråd).
Men kan det vara så att den ena är avstryp och den andra är stryp, så att man bara kopplar in den lite snabbt innan beskitningen?
Den som inte är inkopplad sitter fast med ett riktigt fäste, långt in under passagerar sitsen. Den andra sitter precis i framkant nere till vänster, precis bakom den svarta plastbiten. Fast denna sitter bara med ett halvgrovt gummiband.

Kan man köpa avstrypta cdi:boxar? eller finns det bara strypta?

Ha det

Vem behöver köra? bara att varva, du lär ju märka om den drar upp över 8000+ på ett kick. Och sen att ingen har pillat i siloconet spelar ingen större roll, den strypningen ger ingen fart eller acc, den gör bara att avgasporten hålls stängt vid 5000-6500 varv vilket gör att hojen går som en påse där. Sen att du har varvstopp beror på att du har en annan cdi eller att du har 2. Har du 2 ska du inte behöva köpa en ny vad jag vet, bara lite som ska kopplas om.
 
Longbow skrev:
Vem behöver köra? bara att varva, du lär ju märka om den drar upp över 8000+ på ett kick. Och sen att ingen har pillat i siloconet spelar ingen större roll, den strypningen ger ingen fart eller acc, den gör bara att avgasporten hålls stängt vid 5000-6500 varv vilket gör att hojen går som en påse där. Sen att du har varvstopp beror på att du har en annan cdi eller att du har 2. Har du 2 ska du inte behöva köpa en ny vad jag vet, bara lite som ska kopplas om.

men den varvar över 8000 varv med båda. har effektsystem på.
 
Det är inte cdi:n som styr så att avgasporten öppnar. Cdi:n skickar signaler till en annan box, en som också sitter under cutsen på RS. Den boxen står det ducati och 7800 på, och den skickar i sin tur signaler till avgasportsmotorn. Men effektdimpen vid 5000 rpm får dock bort genom att kapa en brygga i cdin.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top