Dubbel Bubbel & Besiktningen ??

paddan

Med-lem
Gick med
19 Jun 2006
Hoj
hayabusa. 00:a
Tjena. Skaffade nytt kåp-glas, typ dubbel bubbel, till min Busa och undrar nu vad de säger på besiktningen om detta? Har hört ryktesvägen att de kräver "en list" runt ytterkanten för att godkännas!!!:confused:
Ere någon som vet de riktiga svaret???
Kör hårt, vi ses :hojbusa :hojbusa

Jag fick en list med mitt MRA-glas, snyggt och praktiskt om man skulle råka dunka skallen i glaset någon gång.

Med andra ord, INGEN ANING

Det dom kollar är att det inte är en "skarp"kant på glaset.(Rakt avsågat). De flesta har en rundad förtjockning på kanten som är riktad emot föraren, saknas denna så får du köpa en list att träpå. Fick en tvåa på detta på en gammal hoj jag ägde.

Det dom kollar är att det inte är en "skarp"kant på glaset.(Rakt avsågat).

Jag har råkat ut för precis samma sak.
Firma som säljer båttillbehör kan ha småa lister som passar, alt en bensinslang som man sprättar upp och limmar dit. Inte så snyggt kanske men det funkar. /Peter

har besiktat min hoj med det 2gånger och det har inte varit nå problem (nyköping)

Samma här, har aldrig fått anmärkning på att listen saknas eller någon annan kommentar. Däremot för avsaknad av den lilla reflexen baktill. Den är tydligen helig.

Jag har aldrig fått anmärkning på den kanten. Å andra sidan har de inte klagat på varken effektsystem eller att jag besktat ostrypt på den tiden man fick billigare försäkring för det. Besiktningsgubbarna är inte så petiga på skitsaker är min uppfattning.:tummenupp

Besiktigat flera ggr utan att det blivit några klagomål. Ingen list alltså, kant på kåpglaset däremot.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT