Dubbdäck?

  • Thread starter Thread starter RJ
  • Start date Start date
Körde faktiskt med Kings tire förra vintern. Var riktigt nöjda med dom. Riktigt bra grepp och så höll dom. Körde med dom på en 250f blir ju lite mer tryck på däcken med 450. Dom gjorde helt klart sitt jobb. Så nu sitter man å väljer lite vilka man ska ha Metzler eller kings. Köpte dom på mäss pris förra året 2700 för både fram å bak. Rätt okej.
 
Skaffade ett Dunlop 755. Tycker formen och nabbmönstret verkar vara som gjort för dubbning. Dock fick jag inte dit mer än 234 skruvdubb men det kommer nog funka klockrent för mina behov. Och så har jag 66 dubb över att byta ut med. Vinklade dubben lite så dom står mer innåt gjorde ingen vinkling i "driv-ledd". Biltemas borrmaskin med växellåda gjorde sitt jobb galant. :fakta

IMG_4238Medium.jpg


IMG_4240Medium.jpg


IMG_4242Medium.jpg
 
Last edited:
Ser ju bra ut. Bara att hoppas att dubbarna sitter kvar. Och att dom inte går egenom korden. lycka till
 
Ska bli jäkligt intressant att höra hur det funkar (bett, kvalité mm) nu är det värsta avklarat:tummenupp . Bara låta moderjord göra sitt för att du ska få prova dem...vilket inte kanske blir så lätt med dagens växthuseffekt...:rolleyes: :gnissla
 
Bara låta moderjord göra sitt för att du ska få prova dem...vilket inte kanske blir så lätt med dagens växthuseffekt...:rolleyes: :gnissla
Växthuseffekt?17cm is,minus 7 grader,sol ute och finndubb på hojjen.Kan det bli bättre?:)
 
Växthuseffekt?17cm is,minus 7 grader,sol ute och finndubb på hojjen.Kan det bli bättre?:)
Shit va najs. Inte avis det minsta:rolleyes: Jag kommer nog få leva denna issäsong genom Olof Erikssons videos på sin hemsida...

Jag gläds med dig att du kan åka:)...*häll salt i såret bara...skajanitare din urskogstomte, lantis, nordpolsbo, ismänniska, avundsjukpåstorstankille, måstetrampapådomsomliggernersnorjärs, bara för att vi har stureplan, mångkultur å slottet...* ;)
 
Ska bli jäkligt intressant att höra hur det funkar (bett, kvalité mm) nu är det värsta avklarat:tummenupp . Bara låta moderjord göra sitt för att du ska få prova dem...vilket inte kanske blir så lätt med dagens växthuseffekt...:rolleyes: :gnissla
Japp, kommer det bara snö och is så kommer dom testas ordentligt. Dubbarna tror jag håller bra, det intressanta blir att se hur gummit håller. Nu har det varit minusgrader i flera dagar men inge snö så långt ögat nått. :kulspruta
 
Inte bra!

Var ut och puttrade på gatan (nej jag vet att dubbdäck inte hör hemma där) och när jag stannade och kände på nabbarna så var dom lite varma och rätt mjuka, så nu lutar dubbarna bakåt. :( Funkade mkt bättre med mina gamla michelin ac10. Ska man prova ett annat däck? I så fall vilket? Pirelli mt21? Metzeler mc5? Eller kan det vara så att skruvdubbarna är sämre än vanliga dubb?

skruvdubb.jpg
 
Var ut och puttrade på gatan (nej jag vet att dubbdäck inte hör hemma där) och när jag stannade och kände på nabbarna så var dom lite varma och rätt mjuka, så nu lutar dubbarna bakåt. :( Funkade mkt bättre med mina gamla michelin ac10. Ska man prova ett annat däck? I så fall vilket? Pirelli mt21? Metzeler mc5? Eller kan det vara så att skruvdubbarna är sämre än vanliga dubb?

skruvdubb.jpg

Antar att du kört försiktigt på gatan med dom däck. Men om man börjar gasa så går dubbarna åt helvettet enligt en polare (Med AC10). Jag har kört med isdäcken på gatan ganska mycket, men dom såg inte ens slitna ut efteråt. Men då har jag knappt gasat alls, dvs åkt väldigt försiktigt.
Jag tror att du valde för mjuka däck eller med felaktig gummiblandning i, att dubba på, tyvärr..
 
Antar att du kört försiktigt på gatan med dom däck. Men om man börjar gasa så går dubbarna åt helvettet enligt en polare (Med AC10). Jag har kört med isdäcken på gatan ganska mycket, men dom såg inte ens slitna ut efteråt. Men då har jag knappt gasat alls, dvs åkt väldigt försiktigt.
Jag tror att du valde för mjuka däck eller med felaktig gummiblandning i, att dubba på, tyvärr..
Japp, jag körde väldigt försiktigt. Gasade eller bromsade knappt nånting och tog det väldigt lungt i kurvorna. Höll 50 knyck som max. Jo jag har precis samma erfarenheter av ac10orna, håller bra men börjar man gasa (när det är torr asfallt) så ryker dubbarna.

Står i valet och kvalet om jag ska prova på ett nytt däck eller om jag ska handla ett färdigt. Vill ju inte att det ska strula med nästa däck också.
 
Fårstår inte varför alla klagar på Trelleborg. Kör 4:e vintern på framdäcket och 2:a på bakdäcket, som nya bägge två. Kör ca 100-150 mil per vinter. Mest mindre is- & snöbelagda grusvägar och en del hav och sjö. Och hojen dom sitter på är ingen direkt lättviktare med sina 190 kg...
 
Japp, jag körde väldigt försiktigt. Gasade eller bromsade knappt nånting och tog det väldigt lungt i kurvorna. Höll 50 knyck som max. Jo jag har precis samma erfarenheter av ac10orna, håller bra men börjar man gasa (när det är torr asfallt) så ryker dubbarna.

Står i valet och kvalet om jag ska prova på ett nytt däck eller om jag ska handla ett färdigt. Vill ju inte att det ska strula med nästa däck också.

Det finns en anledning till att långa dubb limmas i däcket.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top