Dual sport runda. Söndag 23/9 11:00

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Asfalt och grus i kul kombination. Jag har lite GPS- rutter som vi kan leka med. Välkommna
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Pappersorterarhelg(=skitväder) så datorn var inte igång, annars hade jag nog kunnat tänkt mig. Prognosen just nu för lördagen den 29:e säger regn först framåt 20-tiden, så....... Söndagen 30:e är uppbokad på annat.
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Pappersorterarhelg(=skitväder) så datorn var inte igång, annars hade jag nog kunnat tänkt mig. Prognosen just nu för lördagen den 29:e säger regn först framåt 20-tiden, så....... Söndagen 30:e är uppbokad på annat.

Vill du säga att du är sugen på att köra hoj i helgen som kommer? :) Det skall vi nog kunna ordna. :) Jag tror att det blir norrsida den här gången.
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Jo! Nästan alltid ungefär som på :tuttar. Banåka tog lite tid tidigare i månaden men den hojen är nu avställd. Dr'n har fortfarande med värdelöst framdäck men norrsidan ska nog funka.
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Jag åker ju gärna med då måste det uteslutande vara grusvägar och en hastighet på max 80
Ah, och jag kommer bara ~10 mil på en tank.

Hmm, äh, skit samma förresten :D:tungan
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Jag åker ju gärna med då måste det uteslutande vara grusvägar och en hastighet på max 80
Ah, och jag kommer bara ~10 mil på en tank.

Hmm, äh, skit samma förresten :D:tungan

10 mil kan nog ordnas. Max 80 blir nog svårare på asfalten. Mycket grus kan utlovas men inte bara grus. Ta med en reservdunk om du kan.
 

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR -17
Jag åker ju gärna med då måste det uteslutande vara grusvägar och en hastighet på max 80
Ah, och jag kommer bara ~10 mil på en tank.

Hmm, äh, skit samma förresten :D:tungan

Du måste skämta. 10 mil på en tank med din GPZ? Eller har du en annan hoj också?
 

Täppas

Guest
Är vädret ok så låter en körning till helgen med mycket grus väldigt intressant :)
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Vädret ser ut bli lite småregningt, dock inga mängder. 2-3 mm per dygn. Lite lagom med fukt i backen gör vägarna trevliga. :)

Jag lägger ut en ny tråd, men sikta på Lördag. Statoil Arlanda Stad (Eurostop). 10:00, så har ni något att planera efter.

Jag tror att det kan vara en höjdare att ta med sig en kaffethermos också. Ett fikastopp vid en sjökant bortom civlisationen brukar vara nice.:)
 
Last edited:

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Ragge, hoppas du håller igång till nästa säsong då jag förhoppningsvis ordnat grushoj. Efter denna skitsäsong är det ju bara att inse att man måste ha två hojar i detta skitland.
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Ragge, hoppas du håller igång till nästa säsong då jag förhoppningsvis ordnat grushoj. Efter denna skitsäsong är det ju bara att inse att man måste ha två hojar i detta skitland.

Jag har inga planer på att sälja äventyrhojjen i alla fall. Sporthojjen kanske säljs i vår.

Detta är inget skitland. Möjligtvis blir man skitig i detta land. :) Så mycket grus- och asfaltsväg per capita som vi har är inte många förunnat.:)

Med grus grushoj blir säsongen ett par månader längre. Det är billiga hojjar att äga dessutom.
 
Last edited:

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Vädret ser ut bli lite småregningt, dock inga mängder. 2-3 mm per dygn. Lite lagom med fukt i backen gör vägarna trevliga. :)

Jag lägger ut en ny tråd, men sikta på Lördag. Statoil Arlanda Stad (Eurostop). 10:00, så har ni något att planera efter.

Jag tror att det kan vara en höjdare att ta med sig en kaffethermos också. Ett fikastopp vid en sjökant bortom civlisationen brukar vara nice.:)

Lördagsprognosen ser fortfarande gynnsam ut. 10.00 kan vara lite i tidigaste laget för att hinna från södersidan.
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Lördagsprognosen ser fortfarande gynnsam ut. 10.00 kan vara lite i tidigaste laget för att hinna från södersidan.

Eftersom den officiella tråden inte är ute ännu så är starttiden fortfarande förhandlingsbar :) Nytt förslag är 10:45 så att vi verkligen kan vara på rull 11:00.
 

Täppas

Guest
Jag inser att jag är en :tuttar, norrkörning blir för strävsamt..(typ 20 mil för att ta sig fram och tillbaka från mötesplatsen).
Jag bangar och spanar efter nästa söderkörning, hoppas ni får en bra tur :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top